21/05/1397 - 18:20
افزایش کیفیت ارتباط زائران ایرانی در اربعین 97 با نصب فیبر نوری
یکی از مهم ترین مسائل در ایام اربعین در سال های گذشته فراهم آوردن امکانات ارتباطی مناسب برای زائرین بوده است ولی نتیجه نهایی تا کنون رضایت بخش نبوده. امسال شرکت زیر ساخت با نصب فیبر نوری سعی در بهبود ارتباطات زائران ایرانی دارد.

1606683296_1_0.gif

در حال حاضر شرکت ارتباطات زیر ساخت در نقاط از پیش تعیین شده ای در مرز ایران و عراق، فیبر نوری نصب و اجرا کرده است و منتظر اعلام نهایی وزارت کشور در خصوص نقاط تردد مرزی برای زائران در ایام اربعین است.
در این راستا، برای اربعین سال ۹۷، شرکت ارتباطات زیرساخت که ضمن برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با اپراتورهای تلفن همراه و ثابت کشور، ظرفیت‌های ارتباطی مورد درخواست آنان را برای ارتقای کیفیت ارتباطات مشترکان تامین می‌کند، در نقاط از پیش‌تعیین‌شده‌ای در مرز ایران و عراق، فیبر نوری نصب و اجرا کرده و منتظر اعلام نهایی وزارت کشور در خصوص نقاط تردد مرزی برای زائران در ایام اربعین است.

افزایش کیفیت ارتباط زائران ایرانی در اربعین با نصب فیبر نوری

اسماعیل رادکانی - مسئول کمیته تامین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی- با اشاره به اعزام زائرین به کشور عربستان و افزایش ترافیک مربوط به ایام حج گفت: نیازمندی‌های ارتباطی حجاج پیش‌بینی و تامین شده و امیدواریم ارتباطات زائران ایرانی در ایام حج با بالاترین کیفیت برقرار شود. با هماهنگی با وزارت ارتباطات عراق و رگولاتوری آن کشور تلاش می‌کنیم نیازمندی‌های ارتباطی زائران ایرانی در خاک عراق در ایام اربعین سال ۹۷ نیز، ‌با کیفیت مناسبی تامین شود.
البته در حالی که سال گذشته محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - اظهار کرده بود در ایام اربعین مشکل ارتباطی خاصی برای زائران نداریم و خوشبختانه شرایط خوبی فراهم شده است، در خصوص اینترنت مسیر پیاده‌روی اربعین مشکلاتی وجود داشت که جهرمی آن زمان درباره این موضوع توضیح داد: برای برقراری سرویس وای‌فای در مسیر نجف به کربلا تلاش زیادی صورت گرفت و متاسفانه هیات اتصالات عراقی علی‌رغم تعهدات وزارت ارتباطات عراق در این موضوع مجوز لازم را صادر نکرد و تجهیزات وای‌فای توسط مراکز امنیتی عراق توقیف شد.
اما در آخرین روزهای نزدیک به اربعین ۹۶، جهرمی در خوزستان حضور یافت و در خصوص آماده‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی در مرزهای شلمچه و چذابه، اظهار کرد: در مسیر مرزهای شلمچه و چذابه امکانات زیرساختی ارتباطی مناسبی برای زائران فراهم شده و با همکاری همه مجموعه‌ها و دست‌اندرکاران در بخش‌های مختلف، امکانات و زیرساخت‌های مناسبی برای زائران اربعین آماده شده است. ظرفیت خدمات زیرساخت‌های ایجادشده و خدمات ارتباطی آماده‌شده برای مردم و زائران نیز نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.
 

ایسوس

نظر شما چیست؟