برگزاری سومین دوره آموزش جامع اینترنت اشیا (IoT WAY3) در استان فارس
مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران، برگزارکننده دوره‌های آموزشی اینترنت اشیا در کشور پس از برگزاری موفق دو دوره آموزش جامع اینترنت اشیا تحت عنوان IoT WAY(1)&(2) در تهران، اقدام به برگزاری دوره سوم در شهر شیراز با همکاری دانشگاه زند شیراز نموده است.

1606683296_1_0.gif

متناسب با فراگیر شدن موضوع اینترنت اشیا در کشور و میزان اهمیت آموزش و فرهنگ‏سازی آن و همچنین تأکید مسئولین کشور در جهت ترویج دانش این فناوری، دوره‌های جامع اینترنت اشیا با همکاری سازمان‌ها و دانشگاه‌های معتبر کشور در حال برگزاری است.

مخاطبان این آموزش‌ها علاوه بر دانشجویان و نخبگان کشوری، کارشناسان سازمان‌ها و شرکت‌ها جهت پذیرش و ورود صحیح این فناوری به کشور نیز هستند.

کارآفرینی حاصل از فناوری‌های نوین از جمله دستاوردهای این دوره‌ها در کشور بوده و موجب تحقق بومی‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان می‌گردد.

از جمله سرفصل‌هایی که در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شناخت اینترنت اشیا و معماری آن
  • سخت‌افزارهای کاربردی اینترنت اشیا
  • هوش مصنوعی و پلتفرم اینترنت اشیا
  • کاربردهای اینترنت اشیا
  • استانداردها، پروتکل‌ها و امنیت اینترنت اشیا
  • تجاری‌سازی اینترنت اشیا

در این دوره که کاملاً مهارت محور است علاوه بر تدریس سرفصل‌های ذکرشده، برای اولین بار در ایران سناریوهای هوشمندسازی در زمینه‌های صنعت، خانه، شهر، سلامت، کشاورزی و محیط‌زیست هوشمند به صورت عملی و گروهی توسط شرکت‌کنندگان اجرا خواهد شد و شرکت‌کنندگان از نزدیک مفهوم هوشمندسازی را درک خواهند کرد.

مرکز تحقیقات اینترنت اشیا در نظر دارد در دیگر مناطق کشور نیز اقدام به برگزاری دوره‌های جامع و تخصصی اینترنت اشیا نموده تا جهت رشد و توسعه صنعت و آبادانی کشور توسط متخصصین توانمند ایرانی گام برداشته و باعث سرافرازی کشورمان ایران شود.

منبع: سایت مرکز تحقیقات اینترنت اشیا www.IoTiran.com

ایسوس

نظر شما چیست؟