11/02/1397 - 15:40
استعفای وزیر ارتباطات
در پی فیلترینگ تلگرام ، و واکنش وزیر ارتباطات به آن، خبر استعفای وزیر منتشر شد. اما وزیر ارتباطات بعد از جلسه ای که امروز صبح با رئیس جمهور داشت گفت: نباید اعلام نظر کارشناسی را استعفا اعلام کنیم.

1606683296_1_0.gif

صبح امروز آذری جهرمی در حساب شخصی خود در توییتر نسبت به فیلترینگ تلگرام واکنش نشان دارد و اعلام کرد: دسترسی شهروندان به منابع اطلاعات، توقف ناپذير است؛ هر چند استفاده از يك نرم‌افزار متوقف شود. فناوری، به خودی خود، نه مجرم است نه مفسد و نه منحرف؛ اين بشر است كه با استفاده نادرست از آن، جرم يا فساد در فضای زندگی مجازی را ترویج می‌کند.

 توسعه فناوری نيز پيوسته و توقف ناپذیر است. در این میان نباید از عدم وجود استانداردی جهانی برای حفظ حاکمیت کشورها در نرم افزارهای فضای مجازی گذشت، این تعارضی است که برای اکثر کشورها وجود دارد.متن کامل  گفته های جهرمی در توییتر را از اینجا بخوانید.

ساعتی بعد خبر استعفای وزیر ارتباطات در فضای مجازی پیچید و خبرگزاری‌ها و سایت ها نوشتند که وی برای تقدیم استعفایش نزد رییس‌جمهور رفته است و روابط عمومی وزارتخانه نیز این خبر را تکذیب نکرد.

 اندکی بعد محمدجواد آذری جهرمی  در مورد خبر استعفایش گفت: نباید اعلام نظر کارشناسی را استعفا اعلام کنیم.

وی افزود: در مورد فیلترینگ ما بارها اعلام کرده‌ایم که فیلترینگ تنها راه حل نیست و در مورد چالش‌های آن نیز نظرات را مستدل و مستند به مراجع مربوطه اعلام کرده‌ایم.

ایسوس

نظر شما چیست؟