وزیر ارتباطات:
10/08/1396 - 13:30
ساخت دیتاسنترهایی به عمق 200 متر زیر خاک ایران
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال ساخت دیتاسنترهایی در عمق ۲۰۰ متر زیر زمین در نقاط مختلف کشور هستیم که حتی در مقابل حملات موشکی نیز مقاوم هستند.

1606683296_1_0.gif

محمد جواد آذری جهرمی در همایش نکوداشت هفته پدافند غیر عامل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: شبکه سیگنال رسانی صدا و سیما با پوشش 90 درصدی در کل کشور آماده بهره برداری شده است که با همکاری صدا و سیما و به عهده گرفتن مسوولیت پشتیبانی و نگهداری این شبکه، امکان بهره برداری از این شبکه به وجود می آید.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه تعدادی از سازمان ها اطلاعات حیاتی و پایه مردم را در اختیار دارند، تاکید کرد: اطلاعات این سازمان ها در دیتاسنترهایی نگهداری می شود که مقاوم نیستند و به همین منظور وزارت ارتباطات در حال ساخت دیتاسنترهایی در عمق 200 متر زیر زمین در نقاط مختلف کشور است که حتی در مقابل حملات موشکی نیز مقاوم هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به الزامات شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود : بر اساس الزامات شبکه ملی اطلاعات، شبکه ای در لایه دوم خارج از شبکه IP  کشور با همکاری شرکت مخابرات و زیرساخت طراحی و راه اندازی شده است که تاکنون 67 دستگاه به این زیرساخت دسترسی دارند و از این طریق خدمات ارتباطی خود را دریافت می کنند.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟