روتری با قدرت و زیبایی خاص خود
این روتر شگفت‌انگیز ایسوس شما را به خریدنش وسوسه می‌کند
پیش از خواندن این مطلب به روتر خود نگاه کنید. بسیاری از ما در طول این سال‌ها از روترهایی استفاده کرده‌ایم که همگی آن‌ها دارای ظاهری تقریبا یکسان بوده‌اند. روترهای که با یک طرح مستطیلی شکل روی میز کار ما قرار می‌گرفتند و بسیاری از ما به ظاهر آن‌ها عادت کرده‌ایم. اما در نمایشگاه کامپیوتکس امسال ایسوس از روتری متفاوت رونمایی کرد. ظاهر عجیب این روتر ممکن است شما را وسوسه کند که آن‌را خریداری کنید.

1606683296_1_0.gif

ایسوس با ارائه روتری با ظاهری کاملا متفاوت سعی دارد کاربران را ترغیب کند که محصول جدید این شرکت را خریداری کنند. کافی است به ظاهر این روتر نگاه کنید تا حفره میان آن تعجب شما را بر انگیزد. این روتر که Blue Cave نام دارد، یک روتر بی سیم دو بانده بوده که بنابر گفته‌های ایسوس یک اتصال اینترنتی مطمئن و پایدار را به کاربران هدیه می‌دهد. البته این حفره تنها جنبه سرگرمی نداشته و آنتن‌های مربوط به این روتر در قسمت بالای این حفره قرار دارند. اما آنتن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابل رویت نیستند.

برد اصلی این روتر که در قسمت پایین آن قرار دارد توسط شرکت اینتل ساخته شده است. همچنین طراحی دکمه‌ها و پورت‌ها به گونه‌ای است که ظاهری زیبا به این روتر بخشیده است. ایسوس در توضیحات این روتر یادآور شده است در زمان استریم کردن ویدیوهایی 4K و همچنین به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های سنگین با این روتر کاربران هیچ‌گونه مشکلی نخواهند داشت. این روتر از فناوری IFTT و همچنین الکسا نیز پشتیبانی می‌کند.

 در زمان خرید روترهای بی‌سیم یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که بسیاری از کاربران به آن توجه ویژه‌ای دارند مبحث امنیت است. ایسوس نیز به این مسئله بی تفاوت نبوده و از مکانیزم امنیتی AiProtection که راه‌حل امنیتی ارائه شده از سوی شرکت ترندمیکرو است، در روتر Blue Cave استفاده کرده است. ایسوس به خریداران این روتر اجازه می‌دهد از طریق برنامه کاربردی که روی گوشی‌های همراه خود نصب می‌کنند روترهایشان را کنترل کنند.

این برنامه عملکردی شبیه به Google WiFi دارد. مدیران شبکه‌ها نیز از طریق این برنامه کاربردی قادر هستند فاکتورهایی همچون میزان اطلاعات مصرفی در شبکه را مشاهده کرده، مدت زمانی که هر یک از اعضا خانواده در طول شبانه‌روز قادر هستند به اینترنت متصل شوند را تعیین کرده و همچنین فهرستی از برنامه‌های کاربردی که اجازه دارند به اینترنت متصل شوند را تنظیم کنند. این برنامه کاربردی به گونه‌ای طراحی شده است که به مدیر یک شبکه اجازه می‌دهد پس از اتصال یک دستگاه جدید به شبکه یا شناسایی یک تهدید امنیتی جدید از طریق فناوری AiProtection هشداری را دریافت کنند. در حالی که ایسوس بازه زمانی دقیقی را برای عرضه این روتر تعیین نکرده است، اما قرار است روتر فوق به قیمت 180 دلار به بازار عرضه شود. 

 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟