شبکه مش جدید Whole Home Wi-Fi
عرضه اولین تجهیزات مش وای‌فای در انگلیس
شبکه‎های زنجيره‎ای یا مش، روشی جدید برای دستیابی به یک اتصال وای‎فای قدرتمند در ساختمان‎هایی است از ضعف سیگنال و نقاط کور دسترسی به شبکه رنج می‎برند. شرکت‎های مختلفی (اغلب آمریکایی) تجهيزات مرتبط با ایجاد شبکه‎های مش را روانه بازار کرده‎اند، اما این بار یک شرکت بریتانیایی به نام BT برای اولین بار تجهيزات شبکه مش خود را با نام Whole Home Wi-Fi برای پوشش سراسری خانه‎ها ارائه کرده است.

1606683296_1_0.gif

سیستم‎های وای‎فای بر اساس سیگنال ارسالی از روترها کار می‎کنند. اما به دلیل ضعيف بودن این سیگنال‎ها ممکن است با توجه به اندازه ساختمان و ساختار آن، تنها بخشی از محدوده خانه‎ها و دفاتر تجاری کوچک را تحت پوشش قرار دهند. تا همین اواخر، کاربران می‎بایست راه حل مخصوص به خود را برای استفاده از گسترش دهنده‎های سیگنال وای‎فای به کار می‎گرفتند. در ایالات متحده شرکت‎هایی مثل ایرو، لوما و گوگل سیستم‎های چند بخشی را معرفی کردند که با ایجاد یک شبکه زنجيره‎ای یا مش محدوده گسترده‎ای از امواج وای‎فای را در سرتاسر ساختمان فراهم می‎کرد.

BT مدعی است دستگاه سه قطعه‎ای Whole Home Wi-Fi این شرکت اولین محصول از این دسته است که در بریتانیا عرضه می‎شود. این مجموعه که از سه دستگاه بشقابی شکل تشکیل می‎شود در حال حاضر با قیمت 2999.99 پوند به بازار عرضه شده است.

این سیستم از قبل تنظیم شده از طریق یک اپلیکیشن تلفن هوشمند نصب و کنترل می‎شود و به کاربران کمک می‎کند بهترین محل برای قرارگیری هر کدام از سه بخش این دستگاه را پیدا کنند. همچنین یک داشبرد مانیتور ترافیک که دستگاه متصل به شبکه را نشان می‎دهد نیز در این اپلیکیشن قرار دارد. این شبکه به طور خودکار کاربران در حال جابجایی بین اتاق‎ها را بر اساس بهترین سیگنال دریافتی به یکی از سه بشقاب این روتر جابجا می‎کند. همچنین از این بشقاب‎ها به عنوان چراغ هم می‎توان استفاده کرد و بر اساس میزان روشنایی محیط می‎توان نور آنها را کم و یا به طور کامل آن را خاموش کرد.

MediaTek می‎گوید این سیستم BT از Adaptive Network این شرکت که در نمايشگاه‎های کامپیوتکس 2016 و CES لاس وگاس امسال معرفی شد استفاده می‎کند. این دستگاه‎ها از یک تراشه MT7621 و دو تراشه MT7615 استفاده می‎کنند که هر کدام امکان پشتیبانی از فرکانس‎های 2.4 گیگاهرتز (800 مگابیت در ثانیه) و 5 گیگاهرتز (1733 مگابيت در ثانیه) را فراهم می‎کند. همچنین هر کدام از این دستگاه‎ها از چهار آنتن (دو آنتن برای هر کدام از طول موج‎ها) استفاده می‎کنند.

ما نمی‎دانیم چه شرکتی سیستم مش وای‌فای BT را توليد می‎کند. شرکت تایوانی طراحی مدارات مجتمع MediaTek می‎گوید: «ما منابع سخت افزاری و نرم افزاری طراحی شده توسط خودمان را در اختیار مشتريان قرار می‎دهیم.»

با قیمت 299.99 پوندی، این سیستم برای اغلب مصرف کنندگان بیش از حد گران است. اما به دلیل راحت بودن نصب و پیکربندی می‎تواند یک انتخاب مناسب برای کسب و کارهای کوچک باشد. دفاتر تجاری بزرگ و هتل‎ها هم می‎توانند با استفاده از تجهيزات شرکت‎هایی مثل Ubiquiti یا Open Mesh از شبکه‎های مش بهره‎مند شوند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟