آشنایی اجمالی با سوییچ ‌ DES-1050G
سوییچ DES-1050G شرکت دی‌-لینک برای پاسخ‌گویی به نیازهای شبکه‌های WORKGROUP روانه بازار شده است. یک سوییچ قدرتمند و پایدار که راه‌اندازی آن پیچیدگی خاصی ندارد و به ساده‌ترین شکل قابل استفاده است.

 این سوییچ مجهز به 48 پورت Fast Ethernet با سرعت 10/100 مگابیت بر ثانیه و دو پورت گیگابیتی cooper/SFP است. پشتیبانی از فناوری Auto Speed Sensing باعث شده تا فرآیند شناسایی دستگاه‌های متصل به سوییچ به سرعت انجام شود که افزایش قابل توجه راندمان را به همراه دارد. وجود پورت‌های متعدد و محفظه‌ رکمونت فلزی با استحکام زیاد به سرپرستان شبکه اجازه می‌دهد برای برقراری اتصال 48 دستگاه همراه با 2 اتصال فیبرنوری از سوییچ فوق استفاده کنند. به بیان‌ دیگر وجود پورت‌های چندگانه روی سوییچ فوق باعث شده تا کسب‌وکارها با مشکل کمبود پورت‌ها روبرو نشوند. اتصال دستگاه‌ها به سوییچ از طریق کابل‌های زوج به‌هم ‌تابیده و فیبرنوری قابل انجام است. به همین دلیل ارتقا شبکه با کمترین هزینه ممکن انجام خواهد شد، بدون آن‌که دغدغه خاصی از بابت اختلال در عملکردهای شبکه وجود داشته باشد. با توجه به این‌که سوییچ فوق از استاندارد کنترل جریان 802.3x پشتیبانی می‌کند، زمانی که بافر ورودی پورت‌ها پر می‌شود، سیگنال‌هایی که با مشکل تصادم روبرو شده‌اند را خارج می‌کند تا نرخ از دست رفتن بسته‌ها به کمترین میزان ممکن برسد.

همین موضوع باعث شده تا امکان پیاده‌سازی سروری با توان عملیاتی دو هزار مگابیت بر ثانیه در حالت فول دوپلکس امکان‌پذیر باشد. دی‌لینک سوییچ فوق را گزینه ایده‌آلی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسطی توصیف کرده است. به همین دلیل سوییچ فوق انتخاب مناسبی برای حذف گلوگاه‌های سرور است. دی‌لینک در مستندات ارائه شده برای این سوییچ خاطر نشان کرده که تمامی پورت‌های سوییچ از فناوری MDI/MDIX پشتیبانی می‌کند تا وابستگی به کابل کراس‌اور و پورت آپ‌لینک برطرف شود. هر یک از پورت‌های تعبیه شده روی سوییچ نیز می‌توانند با استفاده از کابل زوج به‌هم تابیده به یک سوییچ یا سرور متصل شوند. از شاخص‌ترین ویژگی‌های این سوییچ می‌توان به سهولت استفاده، عملکرد عالی، قابلیت‌های پیشرفته کاربردی، بازگشت سرمایه (پرداخت هزینه‌ای متناسب با قابلیت‌های ارائه شده)، کیفیت ساخت مطلوب و نصب ساده اشاره کرد.

از ویژگی‌های فنی این محصول نیز باید به وجود 50 پورت (2 پورت 10/100/1000BASE-T با auto MDI/MDIX, 48 پورت 10/100BASE-TX با auto MDI/MDIX)، پشتیبانی از استانداردهای ANSI/IEEE 802.3 NWay auto-negotiation, IEEE 802.3 10BASE-T Ethernet, IEEE 802.3ab 1000BASE-T Gigabit Ethernet, IEEE 802.3u 100BASE-TX Fast Ethernet, IEEE 802.3x Flow Control، ظرفیت سوییچینگ 13.6 گیگابیت بر ثانیه، جدول مک‌آدرس 8k، چراغ‌های نشان دهنده وضعیت سوییچ، میزان برق مصرفی در حالت بیشینه برابر با 24 وات، ابعاد 440mm x 230mm x 44mm، تراشه BCM5324S*2+BCM5461S*2 و نرخ انتقال بسته‌های 10.1 مگابیت بر ثانیه اشاره کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟