مکالمات تلفنی خود را به اینترنت بسپارید
راهنمای خرید بهترین تلفن‌های VoIP مخصوص کسب و کارهای کوچک
تلفن تحت شبکه VoIP سرنام (Voice over internet protocol) به معنای انتقال همزمان مکالمات تلفنی روی شبکه دیتا است و امکان استفاده از اینترنت برای مکالمات تلفنی را فراهم می‌کند. پیدا کردن بهترین سیستم تلفن VoIP برای کسب‌وکارهای کوچک و نوپا به ویژه اگر با محدودیت بودجه روبرو باشند کار سختی است. انتخاب یک سیستم تلفن VoIP برای مصارف تجاری قبل از هر چیز به خدمات‌دهنده VoIP، نرم‌افزارهای ارتباطی و تلفنی که انتخاب می‌کنید مربوط است.

1606683296_1_0.gif

انتخاب یک تلفن VoIP باید بر اساس ساختار و نیاز کسب و کار انجام شود. به‌طور مثال، اگر کارمندان بیشتر ایستاده یا در حال حرکت از تلفن استفاده می‌کنند باید به سراغ مدل‌هایی برويد که از هدست‌های بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. اگر تماس تصویری حائز اهمیت است باید تلفن‌هایی را انتخاب کنید که امکان کنفرانس‌های ویدیویی را فراهم می‌کنند. علاوه بر امکانات و قابلیت‌های مختلف، کار با تلفن VoIP باید راحت باشد. کارمندان باید بتوانند ظرف چند دقیقه نحوه راه‌اندازی و کار با این دستگاه‌ها را یاد بگیرند. کیفیت صدای خروجی توسط این تلفن‌ها اهمیت زیادی دارد و در نهایت قیمت یک عامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب بهترین تلفن VoIP است. 
 

سیستم VoIP از استانداردی به‌نام SIP استفاده می‌‌کند که امکان استفاده از تجهیزاتی که از SIP پشتیبانی می‌کنند را فراهم می‌کند. بنابراین هیچ‌گونه محدودیتی در انتخاب تجهیزات و به ویژه تلفن‌ها وجود ندارد و می‌توان در یک سازمان از چند برند و تلفن مختلف بدون هیچ محدودیت و مشکلی استفاده کرد. تلفن‌های VoIP در برندها و مدل‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شود. تلفن‌های کارمندی، تلفن‌های مخصوص منشی، تلفن‌های مدیریتی، تلفن‌هایی با صفحه نمایش رنگی، تلفن‌هایی با صفحه نمایش لمسی، تلفن‌های بی‌سیم، تلفن‌هایی با ظاهر مدرن، زیبا و شیک و تلفن‌هایی با امکان ارتباط تصویری، تلفن‌هایی هستند که بر پایه مکانیزم VoIP قابل استفاده هستند. 

به چه نوع تلفنی نیاز داریم؟

چهار نوع مختلف از سیستم تلفن VoIP وجود دارد که بر اساس نیازهای تجاری خود می‌توانید، آن‌ها را انتخاب کنید:

گوشی تلفن رومیزی VoIP

این نوع از تلفن‌های VoIP شبیه به تلفن‌های رومیزی سنتی هستند، با این تفاوت که امکان اتصال به اینترنت را دارند. این تلفن‌ها ساده‌ترين و ارزان‌ترین دستگاه VoIP هستند که برای کسب‌وکارهایی که در نظر دارند به سرعت و با هزینه کم سیستم VoIP را برای کسب‌و کار خود راه‌اندازی کنند ایده‌ال است.

گوشی تلفن بی‌سیم VoIP

یک تلفن VoIP با وای‌فای یا فرستنده/گیرنده DECT داخلی به یک نقطه مرکزی یا اکسس پوینت متصل می‌شود. تلفن‌های بی‌سیم به کاربران اجازه می‌دهند در محیط کار آزادانه حرکت کنند و به تماس‌ها پاسخ دهند. برای انعطافرپذیری بیشتر، می‌توان یک هدست به این تلفن‌ها وصل کرد و بدون نیاز به استفاده از دست با مشتريان صحبت کرد.

Softphoneهای تجاری VoIP

نرم‌افزاری که می‌توان آن‌را  روی یک کامپیوتر نصب کرد و آن‌را  به یک دستگاه برای برقراری تماس تلفنی تبدیل کرد. یک راه جایگزین استفاده از یک اپلیکیشن موبایل برای استفاده از آی‌فون و دستگاه اندروید به عنوان یک تلفن  VoIP است. Softphoneها بیشتر برای کارمندانی مفید است که از راه دور مشغول کار هستند.

تلفن‌های مخصوص برگزاری کنفرانس

 

یک تلفن کنفرانس VoIP در شرکت‌های بزرگ‌تر و زمانی که برقراری تماس با چند شرکت کننده ضرورت دارد استفاده می‌شود. این تماس‌ها را می‌توان از طریق بلندگوی تعبیه شده روی دستگاه، هدست یا حتی اتصال به تلویزیون و کنفرانس ویدیویی انجام داد.

بررسی 10 تلفن VoIP برتر سال 2019

1. Polycom VVX 600

مشخصات: صفحه‌نمایش لمسی 4.3 اینچی – صدای فوق‌العاده باکیفیت Polycom – پشتیبانی از ویس میل – پشتیبانی از 16 خط – دو پورت USB – ویژگی انتظار مکالمه

Polycom VVX 600 یک نمونه فوق‌العاده از یک تلفن چندرسانه‌ای تجاری است. این دستگاه به یک صفحه‌نمایش لمسی 4.3 اینچی با رابط کنترل حرکات دست مجهز است و اجازه می‌دهد به شکل مستقیم تقویم Microsoft Exchange خود را مدیریت کنید. VVX 600 کیفیت صدای full HD ارائه می‌کند. برخی از مدل‌ها به یک دوربين مجهز هستند و از تماس ویدیویی و پیام تصویری پشتیبانی می‌کنند. این مدل از بلوتوث نگارش 2.1 استفاده می‌کند و مجهز به دو پورت USB2.0 است. پورت هدست این تلفن از نوع RJ-9 است. VX600 یک طراحی ارگونومیک عالی دارد و استفاده از آن بسیار راحت است، قابلیتی که برای این نوع از تلفن‌ها با اهمیت است و نباید آن را نادیده گرفت. 

2. Grandstream GXP2170

مشخصات: پشتیبانی از کنفرانس 5 طرفه – نمایشگر رنگی LCD – قابل اتصال به دیوار – امکان استفاده از بلوتوث – 12 خط SIP

این دستگاه مبتنی بر لینوکس، 44 کلید نرم‌افزاری قابل برنامه‌ریزی دارد و با اضافه کردن افزونه می‌توان این تعداد را به 160 کلید افزایش داد. صفحه‌نمایش 4.4 اینچی به اندازه کافی بزرگ است، اما تفکیک‌پذیری آن تنها 480×272 پیکسل است، اما بازهم کیفیت قابل قبولی دارد. GXP2170 از فناوری بی‌سیم بلوتوث پشتیبانی می‌کند و به پورت USB و RJ-9 هدست تجهیز شده است. Grandstream GXP2170 مجهز به یک بلندگوی فول دوبلکس با قابلیت لغو اکو است و از صدای HD،Google Voice و رادیو اینترنتی پشتیبانی می‌کند و قادر است وضعیت آب و هوا، نرخ سهام و ارز را روی صفحه‌نمایش نشان دهد. 

3. Grandstream GXV3275

مشخصات: حداکثر 6 خط برای 6 حساب SIP – دیافراگم محرمانه برای دوربين – امکان نصب روی دیوار – بلوتوث داخلی – سیستم صوتی HD – جک هدست RJ9

Grandstream GXV3275 بر مبنای اندروید 4.2 کار می‌کند و قادر است طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های اندروید را به شکل مستقیم اجرا کند. دوربين داخلی این تلفن 1 مگاپیکسلی است و به یک دیافراگم مخفی مجهز شده است. صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچ TFT با تفکیک‌پذیری 1024x600 پیکسل کیفیت عالی ارائه می‌کند. بلندگوی با کیفیت تعبیه شده در مدل GXV3275 امکان برقراری کنفرانس‌های صوتی قابل قبولی را ارائه می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این تلفن می‌توان به بلوتوث داخلی، پورت‌های HDMI، SD، USB و جک هدست اشاره کرد.
Grandstream GXV3275 تلفن یک راهکار عالی برای برقراری تماس‌های گروهی است.

4. Htek UC924

مشخصات: دو پورت اترنت – کنفرانس پنج طرفه – صفحه‌نمایش رنگی 3.5 اینچی – سازگار با هدست‌های RJ9 – اسپیکر با کیفیت HD – 4 اکانت SIP

Htek UC924 یک تلفن اینترنتی فوق‌العاده است که با هزینه مقرون به صرفه کسب‌و‌کارهای را به دنیای آنلاین متصل می‌کند. صفحه‌نمایش رنگی 3.5 اینچی آن عملکرد قابل قبولی دارد. کاربران می‌توانند برای اتصال هدست به این گوشی از پورت RJ9 استفاده کنند. امکان برپایی یک کنفرانس پنج طرفه از قابلیت‌های شاخص این تلفن است. Htek UC924 در مقایسه با امکانات پیشرفته‌ای که ارائه می‌کند قیمت نسبتا پایینی دارد.

5. Yealink SIP-T19P-E2

مشخصات: یک خط SIP – سازگار با انواع هدست – امکان نصب روی میز یا دیوار – کنفرانس سه طرفه محلی - صفحه نمایش 132×64 LCD

Yealink SIP-T19P-E2 مقرون به صرفه تک خط اگر چه ممکن است همانند دیگر دستگاه‌های VoIP به نظر نرسد، اما یک گوشی تلفن با کارکرد آسان و قدرتمند است. این تلفن با یک خط SIP بیشتر مناسب محیط‌هایی با حجم تماس‌های کم است. صرف نظر از قیمت بسیار پایین آن، شما می‌توانید از قابلیت‌هایی مثل انتظار مکالمه، کنفرانس سه طرفه، پیامک و تماس ناشناس بهره‌مند شوید.

6. Polycom SoundPoint IP Series

مشخصات: تلفن‌های معمولی سازمانی برای مدل‌های 321 / 331 / 335  - تلفن‌های سطح متوسط با چهار خط SIP برای مدل‌های 450 / 550 / 560 / 650  - تلفن پیشرفته با صفحه‌نمایش رنگی برای مدل 670 – کیفیت صوتی عالی، شامل HD در مدل‌های 650 و 670 – رابط کاربری ساده و قابل فهم – امکان استفاده از ماژول‌های توسعه برای محیط‌های شلوغ، میزهای پذیرش و مراکز تماس 

سری تلفن‌های رومیزی Polycom SoundPoint IP به شکلی طراحی شده‌اند تا نیاز کسب و کارهای کوچک تا بزرگ را برآورده کنند. مهم نیست سازمان شما تا چه اندازه وسعت دارد، راهکارهای صوتی با کیفیت این تولیدکننده خوشنام و بزرگ امکانات مورد نیاز شما را فراهم می‌کند.

7. تلفن‌های Cisco 7900 IP 

مشخصات: سیستم صوتی با کیفیت به همراه نمایشگر رنگی LCD در مدل‌های 7975G/7965G – سیستم صوتی با کیفیت به همراه صفحه‌نمایش با نور پس‌زمینه در مدل 7945G – طراحی شده برای کاربردهای تجاری کوچک و نسبتا خلوت‌تر در مدل 7931G – پشتیبانی از خدمات اطلاعاتی اضافی از جمله مزایای XML – کلیدهای نرم افزاری پویا – امکانات بی‌سیم در برخی مدل‌ها

سری 7900 از تلفن‌های Unified IP سیسکو سهولت در استفاده و امکانات کاربرپسند را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند. این دستگاه در مدل‌های مختلف خود قابلیت‌های پیشرفته‌ای از جمله صدای شفاف و فراگير، نمایشگر رنگی LCD و امکانات بی‌سیم را عرضه کرده که نیاز سازمان‌های مختلف از کوچک تا متوسط را برآورده می‌سازد. تلفن 7900 IP سیسکو یک ابزار کارآمد برای پاسخ‌گویی به تماس‌های بی وقفه است. 

8. VTECH VSP736

مشخصات: امکان ضبط تماس – توانایی برگزاری کنفرانس سه طرفه – صفحه نمایش LCD بزرگ – کیفیت صدای HD – پورت اترنت 2 گیگابیت – شش حساب SIP

هر چند ممکن است VTECH VSP736 امکانات یک تلفن VoIP گران‌قيمت را نداشته باشد، اما نیاز بسیاری از کسب و کارهای کوچک تا متوسط را برطرف می‌کند. این تلفن با وجودی که از صفحه‌نمایش رنگی برخوردار نیست، اما رابط کاربری آن بسیار خوش ساخت و قابل فهم طراحی شده است. VSP736 قابلیت‌های ارزشمندی از جمله امکان برقراری کنفرانس سه طرفه، ضبط تماس‌ها داخل یک کارت micro SD و ظرفیت شش حساب SIP مختلف را در اختیار شما می‌گذارد.

9. سری Yealink T2

مشخصات: نمایشگر رنگی و فناوری HD در مدل SIP-T29G – نمایشگر بزرگ و قابلیت‌های ارتباطی صوتی پیشرفته در مدل SIP-T28P – قابلیت‌های تلفن SIP در مدل SIP-T27P – امکانات IP PBX – پشتیبانی از اترنت گیگابیت – مرورگر XML

تلفن‌های VoIP سری Yealink T2 برای کاربران تجاری کوچک طراحی شده که برای کارهای روزانه خود به مجموعه‌ای از قابلیت‌های پایه نیاز دارند. سری T2 با کیفیت صدای فوق العاده می‌تواند امکانات ارتباطی پایه مورد نیاز برای هر نوع کسب و کاری را فراهم کند و بهره‌وری و کارایی نیروها را بهبود بخشد.

10. Grandstream GXP1400/1405 HD

مشخصات: دو خط تلفن با یک حساب SIP (دو حساب SIP در مدل 1405) – سیستم عامل مبتنی بر لینوکس – کیفیت صدای HD – نمایشگر بصری با امکان استفاده راحت 

تلفن‌های VoIP سری Grandstream GXP با سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس مخصوص کسب‌و‌کارهای کوچک تا متوسط طراحی شده است. کیفیت صدا در این تلفن‌ها بسیار شفاف و قدرتمند است و به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از اپلیکیشن‌های قابل سفارشی‌سازی روند کلی ارتباطات خود را بهبود بخشند. شما می‌توانید تمام این امکانات را با قیمتی مقرون به صرفه در اختیار داشته باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟