معرفی سوییچ‌های سری DGS دی‌لینک
سوئیچ‌های D-Link همواره محبوبیت زیادی در بازار داشته و محصولات متنوع آن موجب جلب رضایت مشتریان شده است. این شرکت جهانی با توسعه فناوری‌های تجهیزات شبکه‌ای، دستاوردهای جدیدی ارائه داده که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

1606683296_1_0.gif

سرعت گیگابیتی: پورت‌های سرعت بالا (High-speed) فناوری اترنت گیگابیتی را برای ما فراهم می‌کنند .
انقلاب در استفاده از انرژی: ویژگی‌های جدید تجهیزات D-link ملقب به Green باعث شده است که هزینه‌ها کاهش یافته و دوستی با محیط زیست نیز بیشتر شود.
مدیریت هوشمند: عملگرهایی که برای مدیریت سوئیچ‌ها قرار داده شده، قدرتمند بوده و در رابط مدیریت وب یا ابزارهای شبکه D-Link خود را نشان می‌دهند.
طراحی شده برای نظارت تصویری (Surveillance): سوئیچ‌ها می‌توانند در دو حالت کار کنند: مود استاندارد و مود نظارت تصویری. کاربران هر مورد را که با نیازهایشان مطابقت داشته باشد انتخاب می‌کنند.

سوئیچ‌های دی‌لینک سری DGS-1100

این دسته از سوئیچ‌ها تنوع خوبی از لحاظ تعداد پورت‌ها دارند که برخی از فیبیر و PoE پشتیبانی می‌کنند و برخی خیر. طراحی بدون فن برخی از این سوئیچ‌ها برای اماکنی که نیازمند سکوت بیشتر است، مناسب است. سازگاری با پروتکل IEEE 802.3az  و ویژگی Link Status detection از جمله پیشرفت‌هایی است که در زمینه فناوری سبز (Green) به کار گرفته شده است. از سایر ویژگی‌های مهم می‌توان به کنترل پهنای باند، تفکیک ترافیک IEEE 802.1Q VLAN، کیفیت سرویس با پروتکل IEEE 802.1p،
رابط گرافیکی مبتنی بر وب، ابزارهای مدیریتی اشاره کرد.
سوئیچ‌های دی‌لینک سری DGS-1100 انتخاب مناسبی برای استفاده‌های خانگی و در شغل‌های کوچک و متوسط است که نیاز به مدیریت ساده دارند. برخی مدل ها از این سری قابلیت پشتیبانی از PoE را دارند. توان مصرفی این مدل‌ها با توجه به تعداد پورت و سایر قابلیت‌ها، در حد مطلوبی است.

بهینه شده برای نظارت تصویری

سری DGS-1100 با پشتیبانی از ASV یا «نظارت خودکار VLAN» از کیفیت ویدئوها اطمینان حاصل می‌کنند و داده انتقالی را تحت کنترل قرار می‌دهند. لازم به ذکر است که سه مدل DGS-1100-26MP،
DGS-1100-10MPP و DGS-1100-10MP اولین سوئیچ‌های PoE در دنیا هستند که از ONVIF با رابط بهینه‌شده وب (با نظارت اختیاری) استفاده می‌کنند.
این قابلیت باعث می‌شود تا دستگاه‌های ONVIF شناسایی شوند و یکپارچگی با شبکه نظارتی ایجاد شود.

ویژگی‌های پیشرفته

سری DGS-1100 با پشتیبانی از Voice VLAN خودکار، مناسب برای توسعه VoIP است و کیفیت آن تضمین می‌شود. این سوئیچ‌ها با خصوصیات امنیتی بالا مانند IGMP Snooping، Storm Control و Static MAC  تجهیز شده‌اند.  عیب‌یابی، توسعه و مدیریت ساده دیگر خصوصیات سری DGS-1100 است که توضیح بیشتر آن خارج از حوصله است.

سوئیچ‌های دی‌لینک سری DGS-1100 MP/MPP

این سری از سوئیچ‌ها با هدف اصلی نظارت تصویری (surveillance) ساخته شده‌اند و برای تجارت‌های کوچک، متوسط و سازمانی مناسب هستند. پشتیبانی از دوربین‌های PTZ، Surveillance VLAN خودکار، استاندارد 6kV surge protection  از ویژگی‌های این سوئیچ‌ها هستند.
راه‌اندازی اولیه این سوئیچ‌ها ساده است. 
دستگاه‌هایی که برای نظارت تصویری مد نظر هستند به راحتی شناسایی و مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین اکثر خصوصیاتی که در بخش پیشین و در مورد سری DGS-1100 مطرح شد، درباره این سوئیچ‌ها نیز صدق می‌کند.

سوییچ‌های دی‌لینک با گارانتی 3 ساله شرکت آونگ در بازار ایران بفروش می‌رسد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟