سرور 1U جدید گیگابایت با 4 پردازنده گرافیکی انویدیا
شرکت گیگابایت سرور رک‌مانت جدیدی به نام G190-G30 معرفی کرد. این سرور در اندازه 1U و با 4 پردازنده گرافیکی SXM2 انویدیا و لینک‌های با فناوری NVLink عرضه شده است.

 معمولا سرورهای 1U با یک پردازنده گرافیکی (GPU) هستند ولی سرور جدید گیگابایت چهار GPU دارد که به آن قدرتی مضاعف برای اجرای برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و کارهایی با بار ترافیکی محاسباتی سنگین فراهم می‌کند. این پردازنده‌های گرافیکی به طور کامل با پلتفرم تسلا و شتاب‌دهنده‌های گرافیکی انویدیا سازگاری دارند. لینک‌های NVLink باعث افزایش پهنای‌باند، لینک‌های بیشتر و بهبود مقیاس‌پذیری سرور روی رابط‌های PCIe برای تراشه‌های گرافیکی می‌شوند. هر پردازنده گرافیکی انویدیا Tesla V100 می‌تواند از 6 لینک NVLink پشتیبانی کند که هر لینک نرخ انتقال اطلاعات 25 گیگابایت بر ثانیه دارد. بنابراین، کل پهنای‌باند در دسترس این پردازنده به 300 گیگابایت می‌رسد. 
این پهنای‌باند حدود 10 برابر پهنای باند ارائه شده توسط یک رابط ساده PCIe 3 است. سرور G190-G30 دو پردازنده اینتل Xeon مدل ES-2600 V3/V4 دارد و به 16 اسلات حافظه رم RDIMM/LRDIMM ECC مجهز است. دو درگاه شبکه اترنت یک گیگابیت و چهار درایو ذخیره‌سازی 2.5 اینچی به همراه سه اسلات توسعه PCIe 3 روی این سرور تعبیه شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟