رؤیاهایتان را به‌هم پیوند بزنید!
نگاهی به سوئیچ مدیریتی 10 گیگابیتی Tenda TEG3210P
شبکه‌های 10 گیگابیتی در حال ورود به بازار SOHO هستند. نیاز به سرعت‌هایی بالاتر از 1 گیگابیت در شبکه‌های شامل چند کامپیوتر، بهترین دلیل برای عرضه سوئیچ‌های هیبریدی است. سوئیچ‌های هیبریدی شامل دو نوع درگاه اترنت 1 گیگابیت و 10 گیگابیتی هستند تا کاربران بتوانند کامپیوترهای با سرعت‌های مختلف را به شبکه متصل کنند. در مطلب پیش ‌رو، نگاهی به سوئیچ هشت پورت مدیریتی TEG3210P شرکت تندا خواهیم انداخت که البته دو درگاه 10 گیگابیتی هم دارد و از فناوری PoE سود می‌برد.

1606683296_1_0.gif

معرفی و مشخصات

سوئیچ TEG3210P برای بازار SOHO و SMB طراحی شده است. یک سوئیچ مدیریتی ده درگاهه که هشت درگاه آن از نوع RJ45 با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه و دو درگاه جداگانه آن از نوع SFP+ با سرعت 10 گیگابیت هستند. پهنای باند مجموع این سوئیچ به مرز 20 گیگابیت می‌رسد و توان خروجی آن 14.88 مگابسته در هر ثانیه است. جدول ورودی‌های نشانی این دستگاه نیز k8 و اندازه بافر آن 1392 کیلوبایت است. حداکثر اندازه فریم‌های Jumbo تعریف شده برای این سوئیچ نیز 9 کیلوبایت است. 
ترکیب درگاه‌های 1 و 10 گیگابیت باعث می‌شود کامپیوترهای با سرعت‌های مختلف و مجهز به کارت شبکه متفاوت بتوانند وارد شبکه شوند و با دیگر کامپیوترها یا دستگاه‌های شبکه تبادل اطلاعات داشته باشند. به‌علاوه، این سوئیچ برای اتصال دستگاه‌های شبکه کابلی و بی‌سیم به یکدیگر مناسب است، چون کافی است یک درگاه آن را به روتر بی‌سیم متصل کرد تا شبکه‌ای ترکیبی از نودهای کابلی و بی‌سیم ساخت. هشت درگاه RJ45 یک گیگابیت این سوئیچ از استانداردهای 802.3af PoE و 802.3at PoE+ نیز پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند انرژی با حداکثر توان 15.4 وات یا 30 وات را روی خطوط شبکه به دستگاه دیگری منتقل کنند. به زبان ساده، دستگاه‌های شبکه می‌توانند بدون نیاز به اتصال برق و فقط با یک کابل شبکه به این سوئیچ متصل و به‌عنوان منبع تغذیه و اتصال شبکه از آن استفاده کنند. امکان افزایش توان خروجی درگاه‌های اترنت یک گیگابیت به 40 وات برای تغذیه دستگاه‌های پرمصرف نیز وجود دارد. سوئیچ TEG3210P از قابلیت‌هایی مانند لینک اگریکیشن، QoS، تعریف چندین VLAN و IGMP Snooping پشتیبانی می‌کند و به طور کامل وضعیت هر درگاه و پهنای ‌باند آن کنترل و گزارش‌ می‌شود. با استفاده از پنل مدیریتی تحت وب این سوئیچ می‌توان هر درگاه را فعال یا غیرفعال کرد، قابلیت Flow Control را فعال یا غیرفعال کرد، وضعیت مصرف انرژی و مود صرفه‌جویی را کنترل کرد و روی پهنای ‌باند و اولویت‌دهی ترافیک شبکه نظارت داشت. یکی دیگر از قابلیت‌های سوئیچ مدیریتی تندا، استفاده از ابزار تشخیص نفوذ ARP برای جلوگیری و مقابله با حملات  man in the middle است. این قابلیت سخت‌افزاری می‌تواند از شبکه و دستگاه‌های متصل به آن در مقابل هکرها و تهدیدات وب محافظت کند. در این سوئیچ امنیت سرویس‌ها و کاربران در سطح‌های مختلفی تأمین می‌شود و با نظارت کامل بر نشانی MAC دستگاه‌ها متصل به شبکه و فیلتر انواع نشانی‌های بسته ورودی، سعی می‌شود بالاترین امنیت و حفاظت در شبکه برقرار شود. کیفیت ساخت بالای این سوئیچ موجب می‌شود عمر مفید بالای 100 هزار ساعت داشته و تأخیر و گم شدن بسته‌ها به پایین‌ترین اندازه و در حد صفر باشد. ریستارت سیستم زیر 10 ثانیه اتفاق می‌افتد و سوئیچ دوباره سریع شبکه را پیکربندی می‌کند تا دسترس‌پذیری بالایی به کاربران بدهد.

حرف آخر

با استفاده از این سوئیچ می‌توان بازی‌های آنلاین، استریم ویدئو و صدا، رندر و ویرایش فیلم‌های Full HD و دیگر کارهای حساس نسبت به تأخیر و سرعت شبکه را انجام داد. ترکیب درگاه‌های 1 و 10 گیگابیتی اجازه می‌دهد شبکه‌ای هیبریدی از انواع دستگاه‌ها ساخته شود و انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری کسب‌ و کارها افزایش پیدا کند. همین‌ طور، امنیت و کیفیت ساخت بالای این سوئیچ موجب می‌شود در شبکه‌های حیاتی به کار گرفته شود. با قابلیت PoE+ می‌تواند روی هر کابل شبکه انرژی 40 واتی برای دوربین‌ها و سیستم‌های نظارتی، روترهای بیرونی و دستگاه دیگر تأمین کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟