با خانه هوشمند دی-لینک آشنا شوید
دی-لینک نیز از جمله شرکت‌های عرضه کننده محصولات بی‌سیم خانه هوشمند است. در این مقاله به معرفی برخی از این محصولات پرداخته‌ایم.

1606683296_1_0.gif

حتماً برای شما هم پیش آمده است که به‌محض خروج از منزل افکاری چون این به ذهنتان هجوم ‌آورند: «اتو را از پریز برق درآوردم؟ شعله گاز را بستم؟ قهوه‌ساز را خاموش کردم؟» فناوری‌های خانه هوشمند تمام این نگرانی‌ها را برطرف کرده‌اند و می‌توانید تنها با یک نگاه به تبلت یا گوشی هوشمندتان تغییرات دلخواه خود را اعمال و با خیالی آسوده ادامه روز را سپری کنید. هر دستگاهی با اتصال به شبکه تحت امر شما خواهد بود و می‌توانید به‌صورت ریموت، اشاره دست و یا فرمان صوتی از مزایای آن بهره‌مند شوید.

پریز برق هوشمند DSP-W215

این دستگاه با اتصال به اینترنت منزل، امکان کنترل و زمان‌بندی دستگاه‌های الکترونیکی را از تبلت یا گوشی هوشمند فراهم می‌کند. با استفاده از دکمه WPS در سمت چپ پریز هوشمند، به‌راحتی می‌توان آن را راه‌اندازی کرد. نشانگر وای‌فای در طول نصب نارنجی چشمک‌زن و پس از راه‌اندازی کامل و اتصال به روتر به رنگ سبز درمی‌آید. دما نیز در این پریز هوشمند قابل کنترل است. توسط حسگر حرارتی داخلی از افزایش دمای بیش ‌از حد (تعیین دما توسط کاربر) جلوگیری و دستگاه را به‌صورت خودکار خاموش خواهد کرد. البته در هنگام تنظیم میزان گرما باید در نظر داشته باشید که چه دمایی برای هر دستگاه مناسب است. همچنین، با ارسال هشداری به موبایلتان از هر تغییری باخبر می‌شوید.
اپلیکیشن mydlink Home برای مدیریت این پریز هوشمند وجود دارد که در آن می‌توانید این پریز را با حسگر تشخیص حرکت و یا هر دستگاه هوشمند دیگری تحت یک شبکه به کار ببرید. در ضمن، می‌توانید آماری از مصرف برق دستگاه به‌صورت روزانه، ماهانه و سالانه مشاهده کنید که با زمان‌بندی آن در ساعات مشخص در هزینه‌های مصرف برق نیز صرفه‌جویی خواهد شد.
همچنین، قابلیت IFTTT ایجاد قوانینی را برای بهبود عملکرد ممکن می‌سازد، برای مثال در صورت استفاده از دوربین هوشمند می‌توانید تعیین کنید در صورت ورود شما به منزل دستگاه قهوه‌ساز روشن شود.

دوربین وای‌فای DCS-8000LH

این دوربین با طراحی زیبا، قابلیت دید در شب، رزولوشن HD، تشخیص حرکت، تشخیص صدا، میکروفن داخلی، مکالمه دوطرفه، ضبط کلیپ‌ها روی موبایل و زاویه 120 درجه دوربینی مقرون‌ به ‌صرفه و ایده‌آل برای تأمین نیازهای خانگی است. همچنین، مشاهده تایم‌ لپس روزانه و سوئیچ میان حالت Home و Away تنها با یک کلیک از دیگر ویژگی‌های منحصر به ‌فرد این دستگاه است. برخلاف ابعاد کوچک این دستگاه به‌سادگی می‌توانید بر خانه خود نظارت داشته باشید. IR LED داخلی حتی در تاریکی مطلق نیز تا حدود 5 متر را ضبط می‌کند و فرمت فشرده‌سازی تصاویر H.264 است. پشتیبانی از بلوتوث 4 راه‌اندازی این دستگاه را تنها در چند دقیقه ممکن می‌سازد و با قابلیت‌های ویژه‌ای که در اختیارتان می‌گذارد، امنیت منزلتان تأمین خواهد شد.

آژیر هوشمند DCH-S220

می‌توانید با اتصال به سایر محصولات mydlink و با اعمال تنظیماتی، سیستم امنیتی خانه خود را تقویت کنید. برای مثال، در صورت اتصال به حسگر تشخیص حرکت با هرگونه حرکتی هشداری صوتی پخش و نوتیفیکیشنی برای شما ارسال خواهد شد. نصب آن نیز بسیار ساده است و به‌راحتی می‌توان از طریق اپلیکیشن mydlink آن را راه‌اندازی و مدیریت کرد. می‌توان میزان صدا را تا 100 دسی‌بل تنظیم و از میان 6 زنگ مختلف صدای دلخواه خود را برای آن تعیین کنید.

حسگر تشخیص حرکت DCH-S150

این حسگر که در ابعادی ظریف طراحی شده با اتصال به شبکه وای‌فای به‌راحتی راه‌اندازی می‌شود، تا 8 متر را تحت پوشش قرار می‌دهد و درصورت هرگونه حرکتی با ارسال هشداری بر روی موبایل یا تبلت شما را مطلع می‌سازد. با سایر دستگاه‌های خانه هوشمند mydlink همچون پریز برق هوشمند، حسگر آب، آژیر و دوربین‌های هوشمند نیز سازگار است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟