اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای با کنار هم قرار دادن دو آیفون
با روش جدید اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای در iOS 11 آشنا شوید
سیستم عامل iOS 11 مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از جالب‌ترین قابلیت‌هایی که در iOS 11 ارائه شده مربوط به امکان اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای مابین دو گجت از طریق نزدیک کردن آن‌ها به یکدیگر می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید تا نحوه انجام این کار را به شما عزیزان آموزش دهیم.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

همانطور که در جریان هستید، سیستم عامل iOS 11 به تازگی منتشر شده و هم اکنون کاربران آیفون و آیپدهای مجهز به پردازنده‌های 64 بیتی اپل می‌توانند به صورت OTA این آپدیت را دانلود نصب کنند. با نصب iOS 11 قابلیت‌های جدید زیادی به آیفون یا آیپدتان اضافه می‌شود، اما در این بین برخی از این ویژگی‌های جدیدی بسیار جالب‌تر از سایر موارد خواهند بود. امکان جدید اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای با کنار هم قرار دادن دو گجت اپلی یکی از این دسته ویژگی‌های بسیار جالب است!

اگر شما دو آیفون داشته باشید که از iOS 11 بهره می‌برند ویکی از آن‌ها به شبکه وای‌فایی وصل باشد، برای وصل کردن آیفون دوم به همان شبکه وای‌فای دیگر نیازی به وارد کردن رمز وای‌فای نخواهید داشت و فقط با نزدیک کردن دو دستگاه به یکدیگر قادر به انجام این عمل می‌شوید. در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای مابین دو آیفون مجهز به IOS 11 از طریق نزدیک کردن آن‌ها به یکدیگر بپردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

نحوه اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای با نزدیک کردن دو آیفون به هم در iOS 11

تصور کنید دو آیفون در اختیار داریم که به ترتیب آیفون A و آیفون B نام‌گذاری شده‌اند. هر دو آیفون از iOS 11 بهره می‌برند و آیفون A به شبکه وای‌فای منزل وصل است، اما آیفون B به این شبکه متصل نیست و می‌خواهیم با نزدیک کردن آن به آیفون A، اشتراک‌گذاری خودکار رمز وای‌فای را صورت داده و آیفون B را هم به شبکه وای‌فای منزل وصل کنید. برای انجام این کار باید به شرح زیر عمل کرد:

  • ابتدا قابلیت بلوتوث هر دو آیفون A و B را روشن کنید.
  • سپس باید وارد بخش Wi-Fi آیفون B شوید تا لیست شبکه‌های اینترنت در دسترس نمایش داده شود. در بین این شبکه ‌ها باید وای‌فای منزل (شبکه وای‌فای مورد نظر) را انتخاب کنید. در این شرایط از شما درخواست می‌شود تا رمز وای‌فای را وارد کنید.

  • حالا آیفون A را بردارید و صفحه نمایش آن را آنلاک کنید. دو آیفون را به یکدیگر نزدیک کنید. در این شرایط مثل عکس زیر یک پنجره پاپ‌آپ در آیفون A نمایان می‌شود. گزینه Send Password را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا رمز عبور وای‌فای برای آیفون B ارسال شود.

  • مشاهده خواهید کرد که فیلد وارد کردن رمز عبور وای‌فای در آیفون B به طور خودکار پر می‌شود. در این شرایط گزینه Done در آیفون A نمایش داده خواهد شد که باید این گزینه را لمس کنید. در آیفون B هم با لمس گزینه Join قادر به وصل شدن به شبکه وای‌فای مورد نظر می‌شوید.

بنابراین به همین سادگی در iOS 11 می‌توانید فقط با نزدیک کردن دو آیفون به یکدیگر رمز عبور شبکه وای‌فای را مابین آن‌ها رد و بدل کنید. لازم به اشاره است که این قابلیت با سیستم عامل MacOS High Sierra هم سازگاری دارد، بنابراین اگر مک‌بوک شما از این سیستم عامل بهره‌مند باشد، می‌توانید به شیوه مشابه آیفون خود را به مک‌بوک نزدیک کنید و رمز عبور شبکه وای‌فای را مابین دو دستگاه رد و بدل سازید. امیدوار هستیم از این آموزش لذت برده باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟