12 ویژگی کاربردی و جدید iOS 11
12 قابلیت که با نصب iOS 11 در اختیارتان قرار می‌گیرد
با نصب iOS 11 مجموعه عظیمی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید به آیفون شما اضافه می‌شود. در این مقاله ما می‌خواهیم 12 مورد از بهترین و کاربردی‌ترین این قابلیت‌ها را برایتان معرفی کنیم. پس با سایت شبکه و 12 قابلیتی که با نصب iOS 11 در اختیارتان قرار می‌گیرند همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

همانطور که در جریان هستید، آپدیت iOS 11 برای آیفون و آیپدهای مجهز به پردازنده‌های 64 بیتی اپل منتشر شده است. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه دانلود این آپدیت از مقاله "آموزش نصب آپدیت iOS 11 روی آیفون و آیپدهای اپل" استفاده کنید. با نصب iOS 11 قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی به آیفون اضافه می‌شوند. در این مقاله قصد داریم 12 مورد از جالب‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

1- تغییر والپیپر به عکس "زمین از ماه"

با نصب iOS 11 می‌توانید والپیپر آیفون اورجینال (عکس کره زمین از روی ماه) را روی آیفونتان مورد استفاده قرار دهید. این مسئله و قابلیت تغییر والپیپر می‌تواند یکی از ویژگی‌های جالبی باشد که با نصب iOS 11 به آیفونتان اضافه می‌شود.

2- تغییرات بصری و بهبود کیفیت اپ استور

اپل ظاهر اپ استور (App Store) را در iOS 11 دچار تغییرات خوبی کرده و آن را بیشتر نزدیک به ظاهر اپلیکیشن‌های دیگری مثل اپل موزیک کرده است. علاوه بر این مسئله، کیفیت اپلیکیشن‌هایی که در اپ استور iOS 11 عرضه می‌شوند هم بهبود یافته و اپل تمام اپلیکیشن‌هایی که کیفیت خوبی ندارند را از اپ استور iOS 11 حذف کرده است.

3- شخصی‌سازی کنترل سنتر

کنترل سنتر آیفون در iOS 11 از نظر ظاهری و کاربرد دستخوش تغییراتی شده است و ظاهری نسبتا متفاوت را ارائه می‌کند. علاوه بر این مسئله، قابلیت شخصی‌سازی آیکون‌های کنترل سنتر هم برای اولین بار به iOS 11 اضافه شده است. بدون تردید این ویژگی یکی از بهترین تغییراتی است که در iOS 11 شاهد آن خواهید بود.

4- واقعیت افزوده

آپدیت iOS 11 تقریبا پیشرفته‌ترین پلتفرم موبایلی است که از تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented Reality) پشتیبانی می‌کند. کاربران آیفون 6 اس و نسخه‌های بعدی سری آیفون‌های اپل به واسطه نصب آپدیت iOS 11 می‌توانند از ARKit استفاده کنند و از تجربه واقعیت افزوده در آیفون خود لذت ببرند.

5- افکت‌های جدید لایو فوتو

قابلیت لایو فوتو (Live Photo) هم با نصب آپدیت iOS 11 تغییراتی را در بر خواهد گرفت و پیشرفته‌تر می‌شود. بدین سبب امکان استفاده از افکت‌های خاص و جدیدی به همراه لایو فوتو فراهم می‌آید. برای مثال می‌توانید افکتی مثل قابلیت بومرنگ اینستاگرام را به واسطه لایو فوتو پیاده‌سازی و از آن استفاده کنید.

6- نوتیفیکیشن‌ بار جدید

در iOS 11 یک نوتیفیکیشن بار جدید با کشیدن انگشت از بالای صفحه به سمت پایین نمایان می‌شود که تا حد زیادی شبیه نوتیفیکیشن بار دستگاه‌های اندرویدی است. در این قسمت نوتیفیکیشن‌ها دسته‌بندی نمی‌شوند و به ترتیب زمان دریافت ارائه خواهند شد. بنابراین نوتیفیکیشن بار جدید هم از دیگر قابلیت‌های جدید و جالبی است که با نصب آپدیت iOS 11 قادر به استفاده از آن‌ خواهید بود.

7- تغییر صدای سیری و طبیعی‌تر شدن آن

صدای سیری در iOS 11 نسبت به قبل بهبود یافته و طبیعی‌تر به نظر می‌رسد و حالت رباتیک آن از بین رفته است. بدین ترتیب زمانی که با سیری تعامل برقرار می‌کنید، حس بهتری به شما دست می‌دهد. ضمنا سیری با استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی هوشمندتر شده است.

8- اپلیکیشن فایل منیجر جدید

اپل در iOS 11 یک فایل منیجر جدید را ارائه می‌کند که به موجب آن شما می‌توانید به مدیریت فایل‌های ذخیره شده در دستگاهتان بپردازید. اگرچه به موجب این ابزار دسترسی کامل به بخش‌های مختلف حافظه دستگاه و فایل‌های آن داده نمی‌شود، اما در هر حال این ویژگی از قابلیت‌های جدید iOS 11 خواهد بود.

9- فیلترهای جدید اپلیکیشن دوربین

اپلیکیشن دوربین iOS 11 هم دستخوش تغییراتی شده و فیلترهای متنوع جدیدی را ارائه می‌کند. این ویژگی هم از ویژگی‌های جدید iOS 11 است که بسیار جالب خواهد بود.

10- اسکن بارکد QR با اپلیکیشن دوربین

اپلیکیشن دوربین آیفون‌ها در iOS 11 به صورت پیش‌فرض و بدون نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن جانبی دیگری می‌تواند بارکدهای QR را بخواند یا اصطلاحا اسکن کند.

11- ادیت اسکرین‌شات‌ها

در iOS 11 شما بعد از ضبط اسکرین‌شات می‌توانید با استفاده از آیتم‌های مختلف نسبت به ویرایش آن اقدام کنید. قابلیت‌هایی مثل برش اسکرین‌شات، نوشتن متن بر روی آن، رنگ کردن و غیره همگی توسط ابزار ادیت اسکرین‌شات iOS 11 ارائه شده‌اند.

12- قابلیت ترجمه توسط سیری

قابلیت اخری که به آن اشاره می‌کنیم مربوط به ترجمه توسط سیری می‌شود. در iOS 11 می‌تواند از سیری بخواهید تا جملات و عبارات مختلف را به زبان‌های گوناگون ترجمه کند. برای مثال می‌توانید از سری بپرسید که برای گفتن "دوستت دارم!" به زبان اسپانیایی باید چه بگویید.

کلام آخر

بنابراین با 12 ویژگی جدید و جالبی که با نصب آپدیت iOS 11 قادر به استفاده از آن‌ها خواهید بود آشنا شدید. امیدوار هستیم که از این مقاله لذت برده باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟