ترفندهایی ساده اما زیبا و کاربردی برای اندروید و iOS
چگونه با بهترین ترفندهای موبایلی در اندروید و iOS دوستان خود را شگفت‌زده کنیم
اسمارت‌فونی که در دست دارید خیلی بیشتر از آنچه تصور می‌کنید قابلیت دارد. در زیر لایه کاربرپسند و پوسته ساده آن، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، توانایی‌ها و میان‌برهای پنهان نهفته است که اگر آن‌ها را بشناسید و بتوانید از آن‌ها استفاده کنید لذت بیشتری خواهید برد.

1606683296_1_0.gif

با این‌که شاید این ترفندهای موبایلی خیلی ریز و کوچک باشند اما به‌کمک آن‌ها می‌توانید استفاده بیشتری از گوشی خود داشته باشید و دیگران را به‌وجد آورید.

1- اسناد و فایل‌های خود را دیجیتالی کنید

با توجه به کیفیت روزافزون دوربین اسمارت‌فون‌ها، برای ذخیره کردن تمام فایل‌ها و اسناد کاغذی خود در کلاود نیازی به‌اسکنر ندارید. اورنوت، گوگل درایو و کم‌اسکنر سه برنامه از بین اپلیکیشن‌های متعددی هستند که می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند.

2- به‌سرعت آهنگ‌هایی که دوست دارید را شناسایی کنید

اگر آهنگی گوش می‌کنید که نام خواننده آن را نمی‌دانید با استفاده از اپ‌هایی مانند Shazam یا SoundHound به‌سرعت اطلاعات مربوط به‌آن را پیدا کنید. اما لازم نیست همیشه از این روش استفاده کنید، بلکه کافی است از سرویس‌هایی مانند Google Now، سیری و کورتانا بپرسید "این آهنگ متعلق به چه کسی است؟" تا پاسخ را دریافت کنید.

3- اطلاعات تماس خود را روی لاک اسکرین قرار دهید

اگر گوشی خود را گم کردید آیا کسی می‌تواند آن‌را به‌شما بازگرداند؟ اطلاعات خود را روی لاک اسکرین قرار دهید تا این امر میسر شود. مطمئن شوید که گزینه مربوط به آن‌را فعال کنید. برای این منظور در اندروید به‌سراغ Settings، در iOS به‌سراغ Health و در ویندوز به‌سراغ Windows Phone بروید تا والپیپر را ویرایش کنید. این یکی از بهترین ترفندهای موبایلی است.

4- با IFTTT روی هر دو پلتفرم اندروید و iOS به‌صورت خودکار اعلان‌های هواشناسی را دریافت کنید

برنامه IFTTT را تنظیم کنید تا اطلاعات هواشناسی مسقیما روی گوشی شما ارسال شود. با این ترفند موبایلی اگر قرار است باران یا برف ببارد متوجه می‌شوید که باید زودتر از محل کارتان خارج شوید.

5- روی اندروید و iOS تایم زون تقویم گوگل را اصلاح کنید

به بخش تنظیمات اپ Google Calendar بروید و تایم زون را درست کنید. با این کار همیشه می‌دانید که قرار است چه اتفاقاتی در اطراف شما بیافتد.

6- با صدای خود وای‌فای را خاموش کنید

آیا می‌دانستید که سرویس‌هایی مانند سیری، Google Now و کورتانا این ویژگی را در خود دارند که با صدای شما وای‌فای را خاموش می‌کنند؟ هر کدام از این اپ‌ها را که دوست دارید راه‌اندازی کنید و با صدای بلند بگویید "turn off Wi-Fi" تا به نتیجه دلخواه خود برسید. این ترفند موبایلی در خصوص بلوتوث هم همین نتیجه را به‌همراه دارد.

7- در iOS ایمیل‌های خیلی بزرگ را از روی آیفون ارسال کنید

به‌روزرسانی iOS 9.2 ویژگی جدیدی را با نام Mail Drop به گوشی‌های آیفون اضافه کرده یکی از بهترین ترفندهای iOS است که با آن در هنگام ارسال یک فایل خیلی بزرگ در قالب ایمیل از طریق گوشی یک اعلان به‌شما نشان داده می‌شود تا از آن استفاده کنید. به‌جای این‌که این فایل را پیوست کنید، Mail آن را روی آی‌کلاود آپلود می‌کند. لینک دانلودی که برای این فایل ساخته می‌شود 30 روز معتبر است.

8- کامپیوتر را با گوشی خود کنترل کنید

اپ‌های زیادی مانند اسپاتیفای و یوتیوب هستند که دارای قابلیت‌های کنترل از راه دور در داخل خود هستند. اگر می‌خواهید کنترل کلی بر روی لپ‌تاپ یا دسکتاپ خود داشته باشید از سرویس‌هایی مانند Unified Remote و Alfred استفاده کنید.

9- در اندروید و iOS کیبورد را عوض کنید

هر دو پلتفرم اندروید و iOS از برنامه‌های طرف سوم کیبورد پشتیبانی می‌کنند. با این اپ‌ها می‌توانید همه چیز از اضافه کردن ایموجی‌های بیشتر گرفته تا توانایی پردازش‌های شبکه عصبی را به قابلیت تصحیح خودکار گوشی خود بیافزایید.

10- متوجه شوید که شارژ باتری گوشی شما کجا در حال مصرف شدن است

تمام سیستم‌عامل‌های مهم اسمارت‌فون‌ها دارای اطلاعات دقیق در خصوص اپ‌هایی هستند که بیشترین مصرف باتری را دارند. برای این کار به اپ Settings بروید تا پرمصرف‌ترین برنامه‌ها را پیدا و آن‌ها را پاک کنید.

11- برای بالا بردن سرعت شارژ از حالت هواپیما استفاده کنید

حتما مانند تمام کاربران، دوست دارید که گوشی شما خیلی سریع شارژ شود، به‌خصوص زمانی‌که عجله دارید. گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید تا میزان استفاده از باتری کاهش یافته و در نتیجه شارژ سریع‌تر انجام شود. این یکی از بهترین ترفندهای موبایلی برای اندروید و iOS است.

12- روی اندروید فرزندان یا دوستان خود را فقط داخل یک اپ نگه دارید

در نسخه اندروید مارشمالو به Settings، سپس به Security و در نهایت به Screen Pinning بروید. وقتی فعال شد، می‌توانید اپ‌ها را از داخل صفحه مالتی‌تسکینگ "پین" کنید تا امکان خروج از اپ بدون وارد کردن PIN وجود نداشته باشد. این گزینه برای زمانی‌که گوشی خود را به‌دیگران می‌دهید مفید است.

13- از فلش LED گوشی‌های آیفون برای نوتیفیکیشن‌ها استفاده کنید

می‌توانید برای زمانی‌که نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید از فلش LED آیفون به‌عنوان یک راه اضافه برای آگاه شدن از یک فعالیت جدید استفاده کنید. از Settings، گزینه General، سپس Accessibility را انتخاب و در نهایت LED Flash for Alerts را روی On قرار دهید.

14- به مود امن پنهان اندروید دسترسی پیدا کنید

اندروید یک مود امن پنهان دارد، همانند آن چیزی که در ویندوز وجود دارد. در این حالت، اپ‌های طرف سوم غیرفعال می‌شوند. چنین حالتی برای عیب‌یابی گوشی فوق‌العاده کاربرد دارد. در stock Android منوی Power Off را باز کنید و انگشت خود را چند ثانیه روی آن نگه دارید.

15- در گوشی‌های آیفون رم را به‌سرعت خالی کنید

پلتفرم iOS حالت امن ندارد، اما می‌توانید خیلی سریع رم را خالی کرده و سرعت را بالا ببرید. دکمه Power را چند ثانیه نگه دارید، وقتی پیام Slide را مشاهده کردید، دکمه هوم را برای چند لحظه فشار دهید.

16- در اندروید SYSTEM UI TUNER را آنلاک کنید

اندروید مارشمالو برای بازی و گردش در پنجره Quick Settings یک SYSTEM UI TUNER پنهان دارد (مانند وای‌فای، بلوتوث و غیره). برای فعال کردن آن، آیکون چرخ دنده که بالای Quick Settings قرار دارد را چند لحظه نگه دارید و سپس آن را در اپ Settings جستجو کنید.

17- در iOS کیبورد را به ترک‌پد تبدیل کنید

اگر روی آیپد، آیفون 6S یا بالاتر از iOS نسخه 9 به بالا استفاده می‌کنید دو انگشت خود را برای چند ثانیه روی کیبورد فشار دهید تا آن‌را به ترک‌پد تبدیل کنید. متأسفانه این ویژگی در گوشی‌های قدیمی‌تر آیفون کار نمی‌کند.

18- در اندروید با یک دکمه به صفحه هوم بروید

گوگل مپس برای اندروید ویجت تک-آیکون ارائه داده که شما را به‌سرعت به آدرس منتخب راهنمایی می‌کند. یعنی می‌توانید یک میان‌بر برای هوم اسکرین بسازید تا تنها با یک ضربه تک انگشتی شما را از هر جایی که هستید به هوم ببرد.

19- در iOS با موزیک مورد علاقه خود به‌خواب بروید

اگر در آیفون به اپ Clock بروید می‌توانید یک شمارش معکوس تنظیم کنید. اما بعد می‌توانید Stop Playing به‌عنوان یک گزینه از منوی When Timer Ends را انتخاب کنید تا پخش موسیقی بعد از مدت زمانی‌که تعیین می‌کنید متوقف شود.

20- در اندروید آلارم گوشی را به‌شکلی تنظیم کنید که صدای آن بلند و بلندتر شود

این ترفند برای اپ Clock در اندروید است: وارد صفحه اصلی Alarms شوید، سپس گزینه Gradually increase volume را پیدا کنید. با این کار احتمال این‌که صبح‌ها زودتر از تخت خود بیرون بیایید بیشتر می‌شود.

21- با دکمه سخت‌افزاری عکس بگیرید

وقتی عکس می‌گیرید نمی‌توانید حس دکمه فیزیکی را تجربه کنید. اگر چنین حسی را دوست دارید خبر خوبی برای شما داریم. اندروید، iOS و ویندوز فون به‌شما این ترفند موبایلی را ارائه می‌دهند تا در داخل اپ Camera با استفاده از دکمه‌های کم و زیاد صدا، عکس بگیرید.

22- در اندروید و iOS روی گوشی خود SCREENCAST ضبط کنید

با استفاده از گوشی خود می‌توانید به‌سادگی SCREENCAST ضبط کنید: در اندروید از the YouTube Gaming app استفاده کنید، یا در iOS دستگاه خود را به کامپیوتر مک وصل کنید و آن‌را به‌عنوان منبع ورودی ضبط در QuickTime انتخاب کنید.

23- در اندروید و iOS دنبال Settings بگردید

اگر نیاز به یکی از تنظیمات گوشی دارید اما نمی‌توانید آن‌را پیدا کنید کافی است آن را جستجو کنید. اپ‌های Settings روی هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS دارای گزینه‌های جستجو در قسمت بالای صفحه هستند تا راحت‌تر بخش موردنظر خود را پیدا کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟