کالبد شکافی یک مشکل رایج
چرا گوشی هوشمند ما ناگهان خاموش می‌شود؟ راه چاره چیست؟‌
یکی از شایع‌ترین پرسش‌هایی که از سوی کاربران گوشی‌های اندرویدی مطرح می‌شود این است که چرا گوشی‌ آن‌ها به‌طور ناگهانی ریست می‌شود؟ بدون شک دستگاه اندرویدی شما نیز ناگهان و بدون دلیل موجهی ریست شده باشد. اما چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟ دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل می‌شوند که در این مقاله به چند مورد از رایج‌ترین دلایل همراه با راهکارهایی برای حل مشکل اشاره خواهیم کرد.

1606683296_1_0.gif

شماره یک؛ برنامه‌های مشکل‌دار

در بیشتر موارد، ریست شدن گوشی به دلیل وجود برنامه‌‌های بی کیفیتی است که روی گوشی نصب شده‌‌اند. بهتر است برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را پاک کنید و اطمینان حاصل کنید برنامه‌های قابل اعتمادی را روی گوشی خود نگه‌ داشته‌اید. به‌طور مثال ممکن است برخی از کاربران گزارش کرده‌اند که گوشی گلکسی اس 5 آن‌ها پس از دریافت پیام‌های متنی راه‌اندازی مجدد می‌شد. آن‌ها پس از آن‌که برنامه پیام‌رسان ورایزن را کنار گذاشته و از Hangout استفاده کردند دیگر شاهد بروز چنین مشکلی نبودند. پس به برنامه‌هایی که پس از اجرای آن‌ها گوشی شما ناگهان ریستارت می‌شود توجه کنید.

شماره دو، اجرای برنامه‌های مشکوک در پس‌زمینه

ممکن است برنامه‌ای داشته باشید که در پس‌زمینه اجرا شده و باعث می‌شود اندروید به‌طور اتفاقی راه‌اندازی شود. زمانی که برنامه‌ای در پس‌زمینه گوشی اجرا می‌شود، رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد. پیشنهاد ما این است که برنامه‌هایی که واقعا به آن‌ها نیازی ندارید را پاک کنید. به ویژه به دنبال پاک کردن برنامه‌هایی باشید که به صدا، آهنگ گوشی، تصویر پس‌زمینه، ویجت‌های فانتیزی یا موقعیت‌یاب جهانی دسترسی دارند. اطمینان حاصل کنید که برنامه‌ها همگی به‌روز باشند. برای به‌روزرسانی برنامه‌ها از طریق پلی استور باید به مسیر Menu > Settings > My Apps بروید. بهتر است به برنامه‌ها اجازه ندهید که در پس‌زمینه فعال باشند. برای متوقف کردن برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند به مسیر Settings” > “More…” > “Applications” > “Running بروید. در این بخش اگر برنامه‌ای را مشاهده کردید که به آن مشکوک هستید آن‌را انتخاب کرده و پاک کنید. توجه داشته باشید که غیر فعال شدن برنامه‌های سیستمی در این بخش ممکن است باعث ریستارت شدن ناگهانی گوشی شما شود.

شماره سه، گرمای بیش از اندازه

بیشتر گوشی‌های اندرویدی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر بیش از اندازه گرم شوند، ریستارت می‌شوند. اگر در طول روز سعی کنید از موقعیت‌یاب جهانی و 4G مداوم استفاده کرده و تنظیمات صفحه‌نمایش را در وضعیت بالاترین سطح از روشنایی قرار دهید در چنین شرایطی دمای گوشی شما ممکن است به 100 درجه سانتیگراد برسد که خاموش شدن یا راه‌اندازی مجدد را به همراه خواهد داشت. سعی کنید از این دو مولفه تنها زمانی که به آن‌ها نیاز دارید استفاده کنید. همچنین برای مراقبت از چشمان‌تان و حل مشکل گرم شدن بیش از اندازه گوشی، میزان روشنایی را در حد مطلوب نگه دارید. اگر خاموش شدن بر اثر گرمای بیش از اندازه حالت مستمری پیدا کرده است، نباید به چشم یک مشکل ساده به آن نگاه کنید. اگر گوشی شما به‌طور مرتب گرم می‌شود، بهتر است با مرکز خدمات تماس گرفته و مشکل را برطرف کنید.

شماره چهار، غیر فعال شدن برنامه‌های سیستمی

یکی از کارهای مرسومی که اغلب کاربران در زمان‌های بیکاری انجام می‌دهند، بررسی برنامه‌های سیستمی در حال اجرا و غیرفعال کردن این برنامه‌ها است. به امید آن‌که گوشی آن‌ها به شکل روان‌تری اجرا شود. اما غیرفعال کردن برنامه‌های سیستمی در اغلب موارد چیزی جز دردسر به همراه نمی‌آورد. غیرفعال کردن برنامه‌های سیستمی مهم باعث می‌شوند تا اندروید به درست نتواند کار خود را انجام دهد. در این حالت اندروید گوشی شما را ریستارت می‌کند تا مشکل را برطرف کند. اگر یک برنامه‌ سیستمی را ناخواسته پاک کرده‌اید به مسیر Settings > Applications بروید. اکنون به زبانه برنامه‌های غیرفعال رفته و برنامه‌هایی که سیستمی بوده و روی گوشی شما غیرفعال شده‌اند را دومرتبه فعال کنید.

شماره پنج، باتری شل شده و یک ارتباط ناپایدار را برقرار می‌کند

تنها یک جابه‌جایی کوچک باتری باعث می‌شود تا دستگاه به سرعت خاموش شود. البته این مشکل بیشتر در ارتباط با دستگاه‌هایی وجود دارد که از یک باتری قابل تعویض استفاده می‌کنند. با این حال، اگر پین‌های اتصال‌دهنده طلایی خم شده‌ باشند اتصال به درست برقرار نشده و با یک لرزش کوچک باعث قطع اتصال شوند. در این حالت گوشی به‌طور خودکار ریستارت می‌شود. برای حل این مشکل دو راهکار وجود دارد.  از طریق یک نوار چسب قطعاتی که شل شده‌اند را ثابت کنیم. ابتدا مطمئن شوید که باتری به پین‌های اتصال‌دهنده وصل شده است و پس از اطمینان یافتن این‌کار را انجام دهید. لحیم‌کاری راهکار دومی است که اجازه می‌دهد پین‌های اتصال دهنده و باتری ارتباط منسجمی پیدا کنند که البته انجام اینکار تنها از عهده تعمیرکاران حرفه‌ای بر می‌آید.

شماره شش، نرم‌افزارهای سیستمی خراب شده

گاهی اوقات نرم‌افزارهای سیستمی اندروید خراب می‌شود. اگر از یک رام پیشرفته اندرویدی استفاده می‌کنید، سعی کنید از نسخه دیگری از رام موجود یا رام متفاوت دیگری استفاده کنید. اگر از یک رام پیشرفته استفاده نمی‌کنید، تنها گزینه‌ای که پیش روی شما قرار دارد بازگشت به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه است. دقت کنید که ریست فکتوری باعث می‌شود تا همه اطلاعات موجود روی گوشی اندرویدی پاک شود. روی بیشتر دستگاه‌های اندرویدی، شما می‌توانید فرآیند ریست فکتوری را با رفتن به مسیر Settings” > “Backup & reset” > “Reset device انجام دهید.

شماره هفت، خراب بودن دکمه‌ها

برخی موارد دکمه پاور می‌تواند به دلیل نفوذ آب خراب شود. اطمینان حاصل کنید که خرده آشغالی در شیار دکمه قرار نگرفته باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که کاور گوشی فشار زیادی به این دکمه وارد نکند.

شماره هشت، سخت‌‌افزارهای معیوب و ضعیف

اگر همه کارهای بالا را آزمایش کردید، اما هنوز هم گوشی اندرویدی شما به شکل تصادفی ریستارت می‌شوید، ممکن است خود دستگاه دچار مشکل شده باشد. بهتر است با سرویس خدمات پس از فروش گوشی خود تماس برقرار کنید و از آن‌ها کمک بگیرید. البته دقت کنید که اگر یک رام اندرویدی سفارشی روی گوشی خود نصب کرده باشید بخش خدمات ممکن است کمک خاصی به شما نکنند. در این حالت، باید از ارائه دهنده رام درخواست کمک کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟