اپل‌های سری جدید
مقایسه عمر باتری و اندازه صفحه‌نمایش آی‌فون‌های جدید با نمونه‌های قبلی
همان‌گونه که اطلاع دارید اپل در تاریخ 21 شهریورماه از سه پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرد. مدل‌هایی که اپل امسال از آن‌ها رونمایی کرد به تراشه 7 نانومتری، فیس آی‌دی، دوربین‌های ارتقا یافته و همچنین طراحی لبه تا لبه تجهیز شده بودند. اما دو پرسش مهم مطرح است، اول آن‌که سه گوشی جدید به لحاظ عمر باتری چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و دوم آن‌که این سه گوشی در مقایسه با آی‌فون‌های قدیمی و هم رده‌های خود در سایر برندها در ابعاد صفحه‌نمایش چه تغییراتی با یکدیگر دارند؟

1606683296_1_0.gif

اپل بنابر یک سنت قدیمی در زمان معرفی آی‌فون‌های جدید تمایلی ندارد در مورد ظرفیت باتری آن‌ها اطلاع‌رسانی کند، در نتیجه تنها زمانی از عمر باتری گوشی‌ها اطلاع پیدا خواهید کرد که این گوشی‌ها از سوی کارشناسان فنی دریافت شده و تحلیل شده باشد. اما ارقامی که اپل به آن‌ها اشاره‌ای داشته است به ما اجازه می‌دهند تا حدودی عمر باتری آی‌فون‌های جدید را کشف کرده و آن‌را با نمونه‌های قدیمی‌تر مقایسه کنیم.

آی‌فون XR بیشترین عمر باتری را در میان گوشی‌های آی‌فون دارد

خبر خوبی در این زمینه وجود دارد. بالاترین میزان شارژدهی در ارزان‌ترین آی‌فون 2018 به آی‌فون ایکس آر اختصاص دارد. پس از آن آی‌فون ایکس اس مکس با اختلاف ناچیزی در مکان دوم قرار دارد. اپل در کنفرانس خود به این نکته اشاره داشت که میزان شارژ این گوشی‌ها در مقایسه با آی‌فون 8 پلاس به مدت یک ساعت و نیم بیشتر است. البته توجه داشته باشید که هنوز هم نمی‌توانید روی یک گوشی لوکس اپل این حساب را باز کنید که بتواند به مدت دو روز شارژ نگه‌داری کند. با این وجود مدل‌های امسال بهینه‌سازی‌های بسیاری را دریافت کرده‌اند. برخی از کارشناسان بر این باور هستند که اپل بر مبنای استراتژی خاصی این‌کار را انجام داده است. پرچم‌دارانی که سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهند شد به لحاظ طول عمر باتری و حتا ظرفیت باتری ممکن است پیشرفت‌هایی داشته باشند. در جدول زیر فهرست آی‌فون‌های اپل را همراه با مدت زمانی که شارژ نگه‌داری می‌کنند را مشاهده می‌کنید.

توجه داشته باشید که به غیر از آی‌فون 7 و 7 پلاس، سایر گوشی‌ها از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند، در نتیجه در مدت زمان 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شوند. البته برای دستیابی به چنین قابلیتی باید شارژر سریع را جداگانه خریداری کنید، به دلیل این‌که شارژر اصلی آی‌فون‌ها از سرعت شارژ پایینی برخوردار است. به غیر از مدل 7 مابقی مدل‌ها از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه اگر دوست دارید در میان گران‌ترین آی‌فون‌های امسال، ارزان‌ترین مدل که شارژدهی خوبی دارد را خریداری کنید، آی‌فون ایکس آر گزینه مناسبی است.

مقایسه‌ای میان اندازه‌ آی‌فون‌ها با مدل‌های دیگر

اما باتری تمام ماجرا نیست. اندازه صفحه‌نمایش هم نقش مهمی در قیمت‌گذاری و جذب کاربران دارد. بدون شک اندازه آی‌فون‌های 2018 اپل یکی از ویژگی‌های شاخص این محصول به شمار می‌رود. اگر به بازار نگاهی داشته باشید مشاهده می‌کنید که فبلت‌ها به شدت نزد کاربران محبوب شده‌اند، این رویکرد باعث شد تا در نهایت اپل نیز تصمیم بگیرید تا آی‌فون‌های Xs، Xs max و آی‌فون ایکس را با صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر به بازار عرضه کند. آی‌فون‌های جدید مجهز به صفحه‌نمایش‌های بزرگ و طراحی بدون حاشیه هستند. در نتیجه اگر اندازه بدنه گوشی مجهز به صفحه‌نمایش 6.5 اینچی آی‌فون ایکس اس مکس را کنار آی‌فون 8 پلاس با صفحه‌‌نمایش 5.5 اینچ قرار دهید مشاهده می‌کنید که هر دو اندازه یکسان دارند اما آی‌فون جدید صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارد. با نگاه کردن به اندازه آی‌فون‌های جدید مشاهده می‌کنیم کوچک‌ترین مدل آی‌فون ایکس است. این مدل به یک صفحه‌نمایش 5.8 اینچی از نوع LED تجهیز شده و در حقیقت جایگزین آی‌فون ایکس است. به لحاظ ابعاد نیز گوشی آی‌فون ایکس آر میان دو پرچم‌دار جای می‌گیرد. صفحه‌نمایش این آی‌فون از نوع LCD بوده و ابعاد 6.1 اینچ دارد. سرانجام آی‌فون ایکس اس مکس  با ابعاد 6.5 اینچ قرار دارد.

بررسی اندازه آی‌فون‌های جدید

اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که ابعاد گوشی‌ها برای شما اهمیت دارد، پس باید مقایسه‌ای میان آی‌فون با سایر پرچم‌داران مطرح بازار داشته باشید. ما کار شما را ساده کردیم و این مقایسه را در قالب تصاویر تجمیع کرده‌ایم. برای روشن‌تر شدن مطلب هر آی‌فون را به شکل متمایز با سایر گوشی‌ها به لحاظ ابعاد بررسی کرده‌ایم.

کوچک‌ترین عضو آی‌فون XS

کوچک‌ترین آی‌فون ارائه شده از سوی اپل، آی‌فون ایکس اس 5.8 اینچی بوده که به لحاظ اندازه شباهت زیادی به آی‌فون ایکس دارد. خوشبختانه نسبت ابعاد صفحه به بدنه گوشی ایده‌آل بوده و در نتیجه اگر در فصل پاییز در نظر داشته باشید یک گوشی 5.8 اینچی خریداری کنید، انتخاب خوبی پیش روی شما قرار دارد. اما کوچک‌ترین آی‌فون در برابر رقبای خود به لحاظ ابعاد چه حرفی برای گفتن دارد؟ تصاویر زیر این موضوع را نشان می‌دهند.

 

آی‌فون XR

دومین گوشی اپل که 6.1 اینچ است حد وسط دو گوشی معرفی شده قرار دارد. گوشی که به صفحه‌نمایش LCD تجهیز شده و یک دوربین در پشت دارد. البته کناره‌های بریده شده به اپل اجازه می‌دهند تا یک برچسب مقرون به صرفه را برای این دوربین در نظر بگیرند.

 

آی‌فون XS Mas

سومین پرچم‌دار اپل که قدرتمندترین هم هست، آی‌فون  XS Max است. آی‌فون‌ها در چند سال گذشته ابعاد 4.7 اینچی داشتند، اما در سال جاری اپل سنت‌شکنی کرد و حتا ارزان‌ترین گوشی هوشمند خود را نیز با صفحه‌نمایش 6.1 اینچی به بازار ارائه کرد. گوشی یاد شده به لحاظ طراحی بدون حاشیه بوده، اما نمی‌توان آن‌را با آی‌فون ایکس اس مقایسه کرد. با این حال نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه طراحی قابل قبولی دارد.

البته توجه داشته باشید که بزرگ بودن همیشه به معنای بهترین و فوق‌العاده نیست. قبل از خرید بهتر است گوشی را بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟