پیدا کردن گوشی گم شده
چگونه موقعیت گوشی اندرویدی را روی نقشه گوگل پیدا کنیم؟
یکی از بهترین ویژگی‌هایی که به شما در پیدا کردن گوشی یا تبلت اندرویدی کمک فراوانی می‌کند، ویژگی Find My Device است. زمانی که این ویژگی را روی گوشی اندرویدی خود فعال کنید، به راحتی می‌توانید زنگ گوشی اندرویدی خود را به صدا درآورده، از سرویس مکان‌یابی به منظور شناسایی گوشی استفاده کرده یا از طریق مکانیزم موقعیت‌یاب جهانی گوشی خود را پیدا کنید.

1606683296_1_0.gif

ویژگی Find My Device یک ویژگی امنیتی است که به منظور پیدا کردن گوشی گم شده یا به سرقت رفته به کار گرفته می‌شود. این ویژگی با توجه به این‌که با سرویس نقشه گوگل یکپارچه است به شما اجازه می‌دهد موقعیت مکانی گوشی خود را به راحتی روی نقشه گوگل پیدا کنید. اما برای این منظور ابتدا باید ویژگی فوق را فعال کنید.

فعال کردن ویژگی Find My Device

برای آن‌که بتوانید ویژگی فوق را فعال کنید، ابتدا باید برنامه مربوط به این ویژگی را از فروشگاه گوگل پلی به نشانی Find My Device دانلود کنید. پس از دانلود، برنامه فوق را روی گوشی خود نصب و اجرا کنید. توجه داشته باشید برای بهره‌مندی از این ویژگی باید به حساب کاربری گوگل خود وارد شوید.

پس از آن‌که برنامه فوق را روی گوشی اندرویدی خود نصب کردید، باید به برنامه فوق اجازه دهید به سرویس موقعیت‌یاب جهانی و همچنین شبکه سلولی اینترنتی شما دسترسی داشته باشد. اگر دسترسی‌های یاد شده را به برنامه فوق واگذار نکنید در عمل نمی‌توانید از ویژگی پیدا کردن موقعیت گوشی اندرویدی روی نقشه استفاده کنید.

پس از آن‌که دسترسی‌های مربوطه را به برنامه فوق واگذار کردید، در ادامه قادر خواهید بود موقعیت گوشی یا تبلت اندرویدی را روی نقشه گوگل مشاهده کنید. گوگل همچنین به شما اجازه می‌دهد یک تماس صوتی نیز با گوشی خود برقرار کنید. همچنین اگر گوشی اندرویدی خود را گم کردید و اطلاعات حساسی روی گوشی اندرویدی خود داشتید، گوگل به شما اجازه می‌دهد از راه دور اطلاعات شخصی که روی گوشی اندرویدی دارید را پاک کنید. به این شکل حتا اگر هکرها موفق شوند گذرواژه گوشی شما را بشکنند، بازهم به اطلاعات شخصی شما دسترسی نخواهند داشت. برای این منظور لازم است به تنظیمات برنامه فوق رفته و ویژگی Secure & Erase را فعال کنید. اگر سه نقطه‌ای که در گوشه بالای برنامه قرار دارد را لمس کنید، گزینه‌هایی به منظور تغییر نام دستگاه اندرویدی و انتخاب حساب‌های کاربردی چندگانه در اختیارتان قرار می‌گیرد. این برنامه به شما اجازه می‌دهد از ویژگی ورود ایمن استفاده کنید. در این حالت هر زمان برنامه را اجرا کردید، باید به حساب کاربری خود وارد شوید.

جست‌وجوی موقعیت مکانی گوشی در گوگل

برای آن‌که بتوانید گوشی اندرویدی خود را پیدا کنید نیازی به کار اضافی ندارید. گوگل به شما اجازه می‌دهد از طریق مرورگر کروم که روی کامپیوتر شخصی قرار دارد برای این منظور استفاده کنید. برای این منظور باید به حساب کاربری گوگلی خود وارد شده و عبارت Google Find my Phone را جست‌وجو کنید.

شکل زیر نشان می‌دهد که نقشه دو گزینه کاربردی برای این منظور در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر روی گزینه Ring کلیک کنید، گوگل یک تماس صوتی با گوشی شما برقرار کرده و زنگ آن‌را به صدا در می‌آورد.

اگر گزینه recover را لمس کنید، به شما اجازه می‌دهد از ویژگی‌های امنیتی به منظور ایمن‌سازی گوشی خود استفاده کنید. نکته مثبتی که در ارتباط با ویژگی فوق وجود دارد به عدم فعال‌سازی سیم‌کارت یا وای‌فای باز می‌گردد. گوگل بدون نیاز به سیم کارت نیز می‌تواند گوشی شما را به صدا در آورده تا به راحتی بتوانید گوشی خود را پیدا کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟