میان‌رده‌های جدید تایوانی‌ها به ایران رسیدند
HTC دیزایر 12 و دیزایر 12 پلاس وارد بازار ایران شدند
با وجود آشفتگی وحشتناک بازار گوشی هوشمند در ایران و وضعیت نا به سامان کمپانی تایوانی اچ تی سی، میان‌رده‌های جدید این شرکت وارد بازار ایران شدند. در این متن، به بررسی گوشی های دیزایر 12 و دیزایر 12 پلاس خواهیم پرداخت.

1606683296_1_0.gif

اچ تی سی دیزایر 12 با قیمتی در حدود 2.0 میلیون تومان

کیفیت ساخت و نمایشگر اچ تی سی دیزایر 12

خرید گوشی میان رده

اچ تی سی دیزایر 12، گوشی میان‌رده ضعیف‌تر این شرکت تایوانی است. اچ تی سی دیزایر 12 دارای نمایشگری 5.5 اینچی با رزولوشن HD است. پنل مورد استفاده در این نمایشگر از نوع IPS LCD است و با نسبت طول به عرض 18 به 9 توسعه یافته است. با وجود این که اچ تی سی سابقه خوبی در زمینه نمایشگر گوشی‌هایش داشت و یکی از بهترین‌ها در زمینه طراحی و تولید پنل‌های LCD بود، استفاده از رزولوشن پایینی که منجر به داشتن تراکم پیکسلی 293 پیکسل بر هر اینچ شده است، کمی ناامیدکننده است. با این وجود، کیفیت ساخت این گوشی واقعا بالا است و از لحاظ زیبایی هم می‌توان اچ تی سی دیزایر 12 در زمره زیباترین گوشی‌های تاریخ قرار داد.

دوربین اچ تی سی دیزایر 12

اچ تی سی دیزایر 12 دارای یک دوربین تکی 13 مگاپیکسلی است. گشودگی دریچه دیافراگم این دوربین برابر با f/2.2 است و فوکوس آن مبتنی بر سامانه PDAF است که سرعت تشخیص سوژه را افزایش می‌دهد. 

تکی بودن دوربین اچ تی سی دیزایر 12 هم یک نقطه ضعف دیگر برای این گوشی به حساب می‌آید. اما در مجموع می‌توانید برای عکس‌برداری معمولی روی دوربین این گوشی حساب کنید.

در بخش سلفی هم اچ تی سی دیزایر 12 دارای یک سنسور 5 مگاپیکسلی با f/2.4 است که در نور مناسب می‌تواند سلفی‌های قابل قبولی ثبت کند. 

سخت افزار اچ تی سی دیزایر 12

تراشه مورد استفاده در اچ تی سی دیزایر 12 از نوع مدیاتک MT6739 است و توانایی پردازش تا 1.3 گیگاهرتز را دارد. اچ تی سی دیزایر 12 دارای دو نسخه است که در نسخه ارزان‌تر، شاهد استفاده از 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی هستیم و در نسخه قوی‌تر، این مقدار به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی رسیده است. با توجه به این سخت‌افزار، نمی‌توان از اچ تی سی دیزایر 12 انتظار داشت که بازی‌های سنگین را به راحتی اجرا کند. 

باتری اچ تی سی دیزایر 12

اچ تی سی دیزایر 12 دارای یک باتری با ظرفیت 2730 میلی آمپر ساعت است که با توجه به تراشه نسبتا کم‌مصرفی که دارد، می‌تواند برای یک روز استفاده عادی روی آن حساب کرد.

نتیجه گیری

خرید گوشی میان رده

قیمت گوشی در بازار ایران حالت پایداری ندارد. اگر قیمت این گوشی را همین دو میلیون تومان امروز در نظر بگیریم، اچ تی سی دیزایر 12 انتظار ما را برآورده نمی‌کند. با کمی هزینه بیشتر، می‌توان سراغ گزینه‌های هوآوی رفت. اما اگر برای کسی زیبایی گوشی مهم‌ترین مولفه باشد، خرید اچ تی سی دیزایر 12 کاملا راضی کننده است.

اچ تی سی دیزایر 12 پلاس با قیمتی در حدود 3.0 میلیون تومان

کیفیت ساخت و صفحه نمایش اچ تی سی دیزایر 12 پلاس

خرید گوشی میان رده

اچ تی سی دیزایر 12 پلاس به عنوان یک میان‌رده پرمیوم طراحی و ساخته شده است. این گوشی هم همانند اچ تی سی دیزایر 12 بسیار زیبا است و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد. نمایشگر اچ تی سی دیزایر 12 پلاس دارای ابعادی 6.0 اینچی است و نسبت طول به عرض آن 18 به 9 است. این صفحه نمایش مبتنی بر پنل IPS LCD، متاسفانه دارای رزولوشن HD است و تراکم پیکسلی آن تنها 268 پیکسل بر هر اینچ است. چنین رزولوشنی برای یک گوشی با این قیمت، چندان مناسب نیست؛ با این وجود، کیفیت کلی تصویری که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، آنقدرها هم بد نیست.

دوربین اچ تی سی دیزایر 12 پلاس

خرید گوشی میان رده

اچ تی سی دیزایر 12 پلاس دارای یک دوربین دوگانه متشکل از ستاپ 13 + 2 مگاپیکسلی با f/2.2 است. این ستاپ مشابه ستاپ مورد استفاده در گوشی‌هایی مانند P Smart هوآوی است و می‌توان انتظار داشت که کیفیت تصاویر ثبت شده با اچ تی سی دیزایر 12 پلاس هم قابل قبول باشد. 

دوربین سلفی اچ تی سی دیزایر 12 پلاس هم 8 مگاپیکسلی با f/2.0 است. با اتکا به این دوربین، می‌توان سلفی‌های قابل قبولی ثبت کرد. 

سخت افزار اچ تی سی دیزایر 12 پلاس 

تراشه مورد استفاده بر روی اچ تی سی دیزایر 12 پلاس از نوع اسنپدراگون 450 است. این تراشه میان‌رده رو به پایین با هشت هسته، توانایی پردازش تا 1.8 گیگاهرتز را دارد. اچ تی سی دیزایر 12 پلاس تنها در یک نسخه عرضه شده است و این نسخه دارای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا است. با وجود این که این تراشه هم چندان قدرتمند نیست، اما برای اجرای بازی‌های سبک و نیمه‌سنگین شما را با مشکل خاصی روبرو نخواهد کرد. 

باتری اچ تی سی دیزایر 12 پلاس

اچ تی سی دیزایر 12 پلاس دارای یک باتری با ظرفیت 2965 میلی آمپر ساعت است. این باتری برای یک روز استفاده سبک کفایت می‌کند؛ اما اگر اهل بازی با گوشی باشید، خیلی زود باید کنار یک پریز یا پاوربانک مستقر شوید. 

نتیجه گیری

صادقانه بخواهم بگویم، وضعیت بازار به قدری آشفته است که نمی‌توان یک معیار صحیح برای گرن یا ارزان بودن یک گوشی مشخص کرد. تمام گوشی‌ها گران شده‌اند و به نسبت آن‌ها، اچ تی سی دیزایر 12 پلاس هم گران است. سه میلیون تومان برای یک میان‌رده با پردازنده‌ای نسبتا ضعیف، کمی ناعاقلانه به نظر می‌رسد؛ اما کسی که به فکر داشتن یک گوشی زیبا است، یا یک طرفدار قدیمی HTC، از خرید این گوشی راضی خواهد بود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟