دو صفحه‌کلید مجازی قدرتمند اندرویدی
چگون بدون نیاز به صفحه‌کلید خارجی نرم‌افزارهای ویندوز را در اندروید اجرا کنیم؟
اضافه کردن دستگاه‌های اندرویدی به فهرست دستگاه‌هایی که قادر هستند برنامه‌های ویندوز را از طریق Wine اجرا کنند برای بسیاری از مردم یک قابلیت هیجان‌برانگیز به شمار می‌رود. در این میان یک مشکل بزرگ وجود دارد. کار کردن با صفحه‌کلید فیزیکی برای اجرای برنامه‌های ویندوزی در اندروید کار چندان راحتی نیست. اما برای این مشکل راهکاری وجود دارد.

1606683296_1_0.gif

Wine برنامه‌ای است که به برنامه‌های ویندوزی اجازه می‌دهد روی سیستم‌عامل دیگری نیز اجرا شوند. Wine یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین نرم‌افزارهایی است که به صورت چند سکویی قابل استفاده است. این برنامه همچنین با رزبری پای نیز کار کرده و به تازگی نسخه‌ قدرتمند اندرویدی آن نیز منتشر شده است. به‌روزرسانی اخیر به کاربران اجازه داده است تا برنامه‌های ویندوزی را در محیط اندروید اجرا کنند و به این شکل به طیف گسترده‌تری از برنامه‌های کاربردی و بازی‌ها دسترسی داشته باشند. در حالت عادی شما برای آن‌که بتوانید از برنامه‌های ویندوزی روی اندروید استفاده کنید به یک صفحه‌کلید اکسترنال که از طریق تبدیل یا کابل OTG به گوشی اندرویدی شما متصل شده باشد نیاز دارید. روش دیگر به‌کارگیری فناوری بلوتوث است که در همه این موارد با دشواری‌هایی همراه خواهید بود. اما برای آن‌که بتوانید به بهترین شکل از برنامه Wine استفاده کرده و بازی‌های ویندوزی را روی اندروید اجرا کنید، این شانس را دارید تا از نرم‌افزارهایی همچون Clavis Keyboard و ShowKey استفاده کنید. صفحه‌کلید Clavis در حقیقت جایگزینی برای صفحه‌کلید کامپیوتر شخصی است که به‌طور کامل کلیدهای مکان‌نما و سایر کلیدها را شبیه‌سازی کرده است.

صفحه‌کلیدی که در حالت عادی روی گوشی‌های هوشمند مشابه آن‌را پیدا نمی‌کنید. این صفحه‌کلید به شما اجازه می‌دهد عناصر روی صفحه‌نمایش را به جای آن‌که با لمس صفحه جابه جا کنید از طریق به‌کارگیری کادرهای مخصوص انتقال داده و مدیریت دقیقی روی صفحه‌نمایش داشته باشید.  به نظر می‌رسد ویژگی صفحه‌لمسی واین هنوز هم جای کار بیشتری دارد، در  نتیجه دو نرم‌افزاری که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد به شما اجازه می‌دهند بدون نیاز به صفحه‌کلید مجازی از برنامه‌های ویندوزی در واین به خوبی بهره ببرید. ShowKey گوشی شما را قادر می‌سازد تا یک صفحه‌کلید تمام عیار در اختیار داشته باشید. زمانی که اعلان این برنامه را لمس می‌کنید، صفحه‌کلید لمسی روی گوشی اندرویدی نشان داده می‌شود. در نتیجه زمانی که برنامه Wine را اجرا کرده‌‌اید در همان حال می‌توانید از صفحه‌کلید برنامه ShowKey برای کار با برنامه‌های ویندوزی استفاده کنید.

چگونه این برنامه‌ها را نصب کنیم؟

برای آن‌که بتوانید این برنامه‌ها را دانلود کرده و روی صفحه‌کلید خود نصب کنید مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول، به پلی استور مراجعه کرده و برنامه Clavis Keyboard را دانلود کنید. برنامه را نصب کرده و چند لحظه صبر کنید تا فرآیند نصب کامل شود.

مرحله دوم، در ادامه در پلی استور برنامه ShowKey را نیز دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید.

مرحله سوم، اکنون برنامه Clavis را باز کنید. برای فعال‌سازی این برنامه باید سه مرحله ساده را پشت سر بگذارید.

مرحله چهارم، در این مرحله باید صفحه‌کلید پیش‌فرض گوشی خود را به Clavis تغییر دهید تا بتوانید از این صفحه‌کلید در برنامه Wine استفاده کنید.  برای این منظور به بخش Setting رفته و گزینه General Management را انتخاب کنید.

در ادامه منو Language and Input را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده گزینه Default keyboard را انتخاب کنید.

اکنون Clavis را به عنوان صفحه‌کلید پیش‌فرض خود انتخاب کنید.

مرحله ششم، اکنون برنامه wine را باز کنید.

نوار وضعیت بالای صفحه را به سمت پایین کشیده تا اعلان برنامه ShowKey را مشاهده کنید. اعلان نشان داده شده را لمس کنید.

به این شکل صفحه‌کلید Clavis روی صفحه ظاهر شده و آماده استفاده در نرم‌افزار wine است.

پروژه Wine هنوز هم جای پیشرفت بیشتری دارد تا به بهترین و روان‌ترین شکل به کاربران اجازه دهد برنامه‌های مبتنی بر ویندوز را روی دستگاه‌های اندرویدی خود اجرا کنند. به‌طوری که کاربران با کمترین دغدغه بتوانند از نرم‌افزارهای ویندوزی و اندرویدی در کنار یکدیگر و بدون مشکل استفاده کنند. در نتیجه اگر در زمان به‌کارگیری پروژه wine کاستی‌هایی را مشاهده می‌کنید این موضوع امری طبیعی بوده که به تدریج بهبود پیدا خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با برنامه Wine به آدرس How to Run Windows Apps on Android with Wine مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر محمد دهباشی
محمد دهباشی

Clavis Keyboard رو فهمیدم ولی ShowKey دیگه چیه؟

لینکش هم که خرابه - تو گوگل پلی هم ShowKey رو پیدا نکردم. من از شبیه ساز آمیدوس استفاده میکنم و چون مثل بیشتر شبیه ساز ها زبان فارسی کیبرد فیزیکی رو شناسایی نمیکنه و به همون زبان انگلیسی کلیدها رو میشناسه

من از External Keyboard Helper Pro 7.4 استفاده میکنم. مشکلش اینه که بیشتر اوقات حروف فارسی که روی کلید های علامت در کیبرد انگلیسی هستند مانند (چ-ج-پ-گ-ک-و) از کار میافتند

آیا با ShowKey مشکل من حل میشه یا نه؟؟؟؟