عدم کارکرد درست برنامه دوربین
چگونه مشکل سیاه شدن تصویر در برنامه دوربین گوشی هوشمند را حل کنیم؟
برخی از کاربران در زمان باز کردن برنامه دوربین روی گوشی هوشمند خود با یک صفحه سیاه رنگ روبرو می‌شوند. مشکلی که باعث می‌شود این افراد در عمل قادر نباشند با گوشی اندرویدی خود عکس‌برداری کنند. اما چگونه می‌توانیم این مشکل را روی گوشی اندرویدی خود برطرف کنیم؟

1606683296_1_0.gif

این مشکل محدود به گروه خاصی از گوشی‌های رده پایین یا رده بالا نیست و ممکن است گریبان‌گیر هر مالک گوشی اندرویدی شود. زمانی که این مشکل رخ می‌دهد دستگاه اندرویدی شما در عمل قادر نیست هیچ‌گونه ویدیویی را ضبط کرده یا عکس‌برداری کند. دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل می‌شوند که از جمله این دلایل می‌توان به خراب شدن لنز دوربین، نزدیک شدن بیش از اندازه دوربین به سوژه، به وجود آمدن یک اتصال داخلی که باعث قفل شدن هدایت جریان الکتریکی به سمت دوربین و باتری می‌شود، عدم کارکرد درست آینه داخلی یا به وجود آمدن باگ‌های نرم‌افزاری اشاره کرد. اگر مشکل سیاه شدن صفحه نرم‌افزاری باشد با یکسری تهمیدات می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

باتری دستگاه را خارج کنید

خارج کردن باتری گوشی هوشمند در برخی موارد باعث برطرف شدن این مشکل می‌شود. این فرآیند شبیه به ریست نرم بوده و بدون آن‌که باعث از دست رفتن داده‌ها شود مشکل را برطرف می‌کند. اگر از یک گوشی با باتری غیرقابل تعویض استفاده می‌کنید از این راهکار صرفنظر کنید. جدا کردن باتری از گوشی‌هایی که باتری غیرقابل تعویض دارند در حیطه تخصص تعمیرکاران گوشی است.

گوشی را خاموش و روشن کنید

خاموش کردن گوشی و روشن کردن آن پس از سپری شدن یک دقیقه ممکن است مشکل را برطرف کند. برای این منظور برنامه دوربین گوشی را اجرا کرده و در ادامه از طریق دکمه پاور گوشی را خاموش کنید. این راهکار ممکن است مشکلات ساده نرم‌افزاری را برطرف کند.

برنامه‌های ثالث دوربینی که نصب کرده‌اید را پاک کنید

اگر به جای برنامه پیش‌فرض دوربین برنامه‌های دوربین ثالثی را روی گوشی اندرویدی نصب کرده‌اید، این برنامه‌ها ممکن است باعث بروز مشکل شده باشند. این احتمال وجود دارد که گوشی هوشمند شما به‌روز شده باشد، اما در مقابل طراحان برنامه دوربین نرم‌افزار خود را به‌روز نکرده باشند که همین مسئله باعث بروز یک باگ نرم‌افزاری می‌شود.

ریست نرم‌افزاری

پس از آن‌که برنامه ثالث دوربین را پاک کردید، یک ریست نرم‌افزاری دستگاه ممکن است مشکل را حل کند. برای این منظور دکمه‌های پاور و کم کردن صدا را همزمان فشار دهید تا گوشی ریست نرم‌ شود.

گوشی را ریست فکتوری (Hard reset) کنید

اگر راهکارهایی که به آن‌ها اشاره شد پاسخ‌گو نبودند، بهترین راهکار این است که گوشی خود را به تنظیمات اولیه کارخانه بازگردانید. با انجام این‌کار همه اطلاعاتی که روی گوشی وجود دارد پاک می‌شوند. اگر یک مشکل نرم‌افزاری، باگ، بدافزار و.... عملکرد برنامه دوربین را مختل کرده باشد با این راهکار مشکلات یاد شده برطرف خواهند شد. فراموش نکنید پیش از انجام اینکار از اطلاعات روی گوشی نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مشکل سخت‌افزاری

اگر دوربین شما پس از انجام ریست فکتوری هنوز هم صفحه سیاه را نشان می‌دهد، این احتمال وجود دارد که مشکل سخت‌افزاری باشد. به این معنا که ممکن است برنامه دوربین خراب شده یا لنز دوربین شکسته شده باشد. اگر این اتفاق رخ داده باید به فکر تعمیر گوشی خود باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟