یک ابزار قدرتمند در زمینه تجربه کاربری و رابط کاربری
از امروز به شکل رایگان از برنامه Adobe XD استفاده کنید
برنامه ادوبی ایکس‌دی، برنامه‌ای قدرتمند است که به شکل تخصصی در ارتباط با دو مبحث رابط کاربری و تجربه کاربری از سوی طراحان به کار گرفته می‌شود. در حالی که تا پیش از این ادوبی این برنامه را به شکل پولی در اختیار کاربران قرار می‌داد، اما از دیروز تصمیم گرفت به شکل رایگان این برنامه را در اختیار کاربران قرار دهد. بزرگ‌ترین مزیتی که این برنامه به همراه دارد در ارتباط با چند سکویی بودن آن است. به عبارت دقیق‌تر کاربران پلتفرم‌های ویندوز، مک، iOS و اندروید بدون مشکل می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

1606683296_1_0.gif

تا پیش از رایگان شدن این برنامه طراحان پلتفرم‌های مک و ویندوز مجبور بودند برای استفاده از این برنامه ماهانه 10 دلار پرداخت کنند. در مدل پولی ادوبی 100 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری را همراه با نمونه‌های اولیه یکسری طرح‌ها و ویژگی‌های اولیه در اختیار طراحان قرار می‌داد. در طرح رایگان ادوبی به شما 2 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان را همراه با یک نمونه اولیه طراحی ارائه می‌کند. در حالی که شما به تعداد محدودی فونت دسترسی خواهید داشت و برای دسترسی کامل به فونت‌ها باید هزینه آن‌را پرداخت کنید، اما در مقابل به ابزارهایی دسترسی خواهید داشت که تا پیش از این پولی بودند. نقطه مقابل Adobe XD نرم‌افزار Sketch است که تنها در سیستم‌عامل مک قابل استفاده بوده و برای دسترسی به آن باید 99 دلار در سال هزینه کنید. اما این تمام ماجرا نیست. ادوبی یک طرح جدید را ارائه کرده که در آن نرم‌افزار XD ارتقا پیدا کرده و به قابلیت‌های جدیدی همچون امکان جایگزین کردن همه عناصر طراحی به شکل همزمان (نماد خوانده می‌شود) و اضافه کردن یک شی به artboardsهای مختلف تنها با یک حرکت تجهیز شده است. این برنامه قادر است فایل‌های فوتوشاپ را با سرعت بیشتری باز کرده و افکت‌های تصویری را نیز نگه‌داری می‌کند. رویکری که باعث می‌شود فرآیند مشاهده کردن صفحات چندگانه از درون فایل‌های Sketch ساده‌تر شده و به شما اجازه می‌دهد از طراحی‌های خود با استفاده از گذرواژه‌ها محافظت کنید. ادوبی می‌گوید: «برنامه‌های بزرگی برای توسعه هرچه بهتر برنامه Adobe XD داریم. در ماه‌های آینده قابلیت‌های جدیدی به این برنامه اضافه خواهد شد. قابلیت‌هایی شبیه به اضافه کردن پویانمایی‌ها، قابلیت کار به شکل تیمی روی پروژه‌های مختلف و پشتیبانی از افزونه‌ها از جمله این موارد هستند.»

استراتژی اتخاذ شده از سوی ادوبی نشان می‌دهد که این شرکت به دنبال آن است تا طیف گسترده‌ای از طراحان را به سمت خود جلب کرده و تغییرات زیربنایی در رابط کاربری برنامه‌ها به وجود آورد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قابلیت‌های این نرم‌افزار به آدرس  May 2018 Update of Adobe XD و برای دانلود این برنامه به آدرس XD app مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟