ضعف اندروید در پنهان‌سازی برنامه‌ها را خودتان جبران کنید
چگونه می‌توانیم برنامه‌های اندرویدی را پنهان کنیم؟
بدون تردید سفارشی‌سازی یکی از بهترین قابلیت‌های اندروید به شمار می‌رود. در حالی که اندروید در اکثر زمینه‌ها خوب ظاهر شده است با این وجود در زمینه پنهان‌سازی برنامه‌های کاربردی ضعیف عمل کرده است. در نتیجه کاربران این توانایی را ندارند تا برنامه‌هایی که روی گوشی خود نصب کرده‌اند را به گونه‌ای پنهان سازند که از دید دیگران دور باشد. اما برای این مشکل راهکاری وجود دارد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

حریم خصوصی هر آن چیزی که در دنیای مجازی با آن سروکار دارید منجمله برنامه‌های کاربردی را شامل می‌شود. اما به نظر می‌رسد اندروید فراموش کرده است که در طول زمان این ویژگی را در اختیار کاربران قرار دهد. به همین دلیل کاربران باید از برنامه‌های ثالثی که برای این منظور وجود دارد برای پنهان‌سازی برنامه‌ها در اندروید استفاده کنند. اما توجه داشته باشید که اغلب برنامه‌هایی که در این زمینه ارائه می‌شوند کار چندان خاصی انجام نمی‌دهند. در نتیجه به جا‌ی آن‌که وقت خود را به منظور پیدا کردن این برنامه‌ها در گوگل پلی هدر دهید، پیشنهاد می‌کنیم، با ما در این مقاله همراه باشید تا راهکار جامعی را به شما معرفی کنیم.

چگونه می‌توانیم برنامه‌ها را روی گوشی اندرویدی پنهان کنیم؟

Apex Launcher از جمله برنامه‌های معروفی است که در این زمینه وجود دارد. رابط کاربری و ناوبری آن ساده بوده و همین موضوع باعث شده است در مقایسه با سایر نمونه‌های مشابه عملکرد مطلوب‌تری داشته باشد. فراموش نکنید شما برای آن‌که بتوانید از این برنامه استفاده کنید نیازی به روت کردن دستگاه خود ندارید.

گام اول، به گوگل پلی رفته، برنامه Apex Launcher را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید.

گام دوم، پس از اجرای برنامه به صفحه هوم رفته و گزینه Apex Settings را انتخاب کنید.

گام سوم، در ادامه به بخش Drawer Settings> Hidden Apps بروید.

گام چهارم، در این مکان فهرستی از برنامه‌های نصب شده را مشاهده می‌کنید. برنامه‌هایی که در نظر دارید پنهان کنید را انتخاب کنید.

تمام شد، اکنون برای تایید کار گزینه Save را لمس کنید تا برنامه‌های موردنظر پنهان شوند. از این پس برای دسترسی به برنامه‌های پنهان شده باید از قابلیت جست‌وجو اندروید استفاده کنید. به عبارت دقیق‌تر شما نمی‌توانید از طریق قابلیت عادی اندروید برنامه‌های پنهان شده را مشاهده کنید.

راهکار دوم، اگر از گوشی روت شده استفاده می‌کنید برنامه App Hider در اختیار شما قرار دارد

راهکار قدرتمند دیگری که برای این منظور وجود دارد App Hider است. راهکاری که مناسب برای افرادی است که از گوشی‌های روت شده استفاده می‌کنند. برای آن‌که بتوانید از این برنامه استفاده کنید مراحل زیر را انجام دهید.

گام اول،  به فروشگاه گوگل پلی رفته ، برنامه App Hider را انتخاب کرده و نصب کنید.

گام دوم، پس از اجرا کردن برنامه در صفحه اصلی برنامه آیکن + را لمس کنید.

گام سوم، برنامه‌هایی که در نظر دارید پنهان کنید را انتخاب کنید.

تمام شد، موفق شدید برنامه‌ها را پنهان کنید. برای آن‌که برنامه‌های پنهان شده را به حالت عادی بازگردانید، مراحل کار مشابه با آن چیزی است که به آن اشاره کردیم.

در کنار دو برنامه‌ای که به آن‌ها اشاره شد دو برنامه قدرتمند دیگر Go Launcher و Parallel Space App نیز وجود دارد که به شکل ساده‌ای اجازه پنهان‌سازی برنامه‌ها را می‌دهند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟