بعد از اجرای طرح رجیستری
08/02/1397 - 19:55
 چگونه گوشی دست دوم دو سیم‌کارته خود را انتقال دهیم؟
بعد از اجرای مرحله به مرحله طرح رجیستری سوالات زیادی از سوی کابران درباره رجیستر کردن گوشی‌های دو یا چند سیمکارته و انتقال مالکیت در این گوشی ها مطرح است. در این مطلب نحوه انتقال گوشی دو سیم‌کارته را آموزش می‌دهیم.

1606683296_1_0.gif

زمانی که صاحب یک گوشی موبایل دست دوم قصد فروش آن را داشته باشد، آن گوشی نیازمند انتقال مالکیت است تا خریدار بتواند با قراردادن سیم کارت در آن، گوشی را متعلق به خود و متصل به سیم کارت خود کند و انجام این کار در خرید و فروش گوشی دست دوم الزامی است. 

اگرچه انجام این کار برای تکیمل فرایند الزامی است، اما به اشتباه مطرح شده که در صورت انجام ندادن انتقال مالکیت گوشی فعال نمی شود که این تصور اشتباه است، بلکه حتی در صورت عدم انتقال مالکیت پس از فروش، گوشی کار می‌کند و فعال است اما در سیستم رجیستری هنوز متعلق به شخص فروشنده است.

برای انتقال مالکیت تلفن‌های همراه دو یا چند سیمکارته، تنها کافی است که مالکیت شناسه یکی از SLOTها را منتقل کرد. با انتقال مالکیت یک شناسه، مالکیت شناسه مربوط به SLOTهای دیگر نیز به صورت خودکار منتقل خواهد شد.

برای این کار مالک گوشی قبل از انتقال مالکیت، حتما باید شناسه تمامی SLOTهای گوشی را از طریق فرآیند افزودن دستگاه وارد کارتابل خود کرده باشد. در غیر این شناسه تمامی SLOTها به صورت خودکار منتقل نمی شود.

بنابراین هنگام خرید، خریدار باید از فروشنده بخواهد شناسه تمامی SLOTها را به کارتابل خود اضافه کند و سپس فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟