نظارت دقیق بر گوشی
باتری گوشی شما به این یازده دلیل خیلی زود تخلیه می‌شود
تقریبا 60 تا 70 درصد مردم روزانه از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و بسیاری از آن‌ها در زمان خرید به ظرفیت باتری توجه ویژه‌ای دارند. اما برای برخی از مردم باتری گوشی‌ هوشمند سریع‌تر از آن چیزی که تصور می‌شود تمام می‌شود. در این مقاله به بررسی دلایلی پرداخته‌ایم که باعث بروز این مشکل می‌شوند.

1606683296_1_0.gif

به‌طور میانگین باتری گوشی‌های هوشمند در حدود 6 تا 7 ساعت کار می‌کند. در نتیجه در زمان خرید گوشی باید به فاکتور باتری و ظرفیت آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. با این وجود برخی از کاربران مشاهده می‌کنند که باتری گوشی آن‌ها به سرعت تخلیه می‌شود. دلایلی وجود دارند که باعث می‌شوند باتری گوشی هوشمند به سرعت تخلیه شوند. ما در این مقاله برخی از این دلایل را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

شماره یک روشنایی صفحه نمایش

دلیل اصلی این موضوع که چرا نمی‌توانید به شکل طولانی مدت از باتری گوشی هوشمند خود استفاده کنید روشنایی صفخه‌نمایش است. هر چقدر روشنایی صفحه‌نمایش را بیشتر کنید به همان نسبت قدرت باتری را محدود کرده‌اید. بهتر است روشنایی صفحه‌نمایش را به حداقل رسانده یا آن‌را در وضعیت خودکار قرار دهید.

شماره دو، وای‌فای

در حالی که اتصال به شبکه وای‌فای در هزینه‌های اینترنت موبایلی صرفه‌جویی می‌کند، با این وجود به میزان قابل توجه انرژی گوشی را مصرف می‌کند. اگر گوشی به‌طور پیوسته در حال جست‌جوی شبکه‌های وای‌فای باشد در نتیجه به سرعت باتری دستگاه را تخلیه می‌کند. اگر به شبکه وای‌فای نیازی ندارید بهتر است آن‌را خاموش کنید.

شماره سه، برنامه‌های پس‌زمینه

برنامه‌هایی که در پس‌زمینه گوشی اجرا می‌شوند به سرعت باتری دستگاه را تخلیه می‌کنند. به ویژه روی گوشی‌های اندرویدی که اکثر برنامه‌ها به شکل فعال در پس‌زمینه باقی می‌مانند. در نتیجه بهتر است به سراغ منو تنظیمات رفته و اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه را غیرفعال کنید.

شماره چهار، برنامه‌های مدیریت باتری

شما ممکن است یک برنامه مدیریت بر مصرف انرژی را روی گوشی خود نصب کرده باشید. برنامه‌های مختلفی در گوگل پلی وجود دارند که ادعا می‌کنند طول عمر باتری گوشی را افزایش می‌دهند. با این حال اغلب این برنامه‌ها قادر نیستند به خوبی بر روند عملکرد باتری کنترل داشته باشند، در نتیجه نصب این برنامه و بارگذاری آن‌ها روی گوشی اندرویدی باعث می‌شود تا باتری دستگاه به سرعت تخلیه شود.

شماره پنج، سیستم‌عامل قدیمی

همان‌گونه که اطلاع دارید هر سیستم‌عامل جدیدی که ارائه می‌شود یکسری باگ‌ها را روی گوشی‌های اندرویدی برطرف می‌کرد. در اغلب موارد، به‌روزرسانی‌ها یکسری مشکلات مربوط به تخلیه زودهنگام باتری را نیز برطرف می‌کنند. به‌طور مثال، اگر اندروید کیت‌کت را اجرا می‌کنید، باتری گوشی شما سریع‌تر از زمانی که از سیستم‌عامل Lolipop استفاده می‌کنید باعث تخلیه زودهنگام باتری می‌شود. از این‌رو سعی کنید در اسرع وقت سیستم‌عامل گوشی خود را به‌روز کنید.

شماره شش، اعلان‌ها

این روزها همه ما به اشکال مختلف برای انجام کارهای روزانه از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنیم. بر همین اساس به‌طور مرتب اعلان‌هایی را از برنامه‌های مختلف نصب شده دریافت می‌کنیم. تلفن ما پیوسته به لرزش در‌آمده یا با پخش صدایی دریافت اعلان‌ها را اطلاع می‌دهد. رویکردی که تخلیه زودهنگام باتری را به همراه دارد. بهترین راه برای اجتناب از به وجود آمدن این مشکل محدود کردن نمایش اعلان‌ها از سوی برنامه‌های کاربردی است. مطمئن شوید تنها نمایش اعلان‌های مربوط به برنامه‌های موردنیاز را فعال کرد‌ه‌اید.

شماره هفت، استفاده بیش از حد برنامه‌ها از GPS

اگر به‌طور مداوم وضعیت آب‌وهوا را بررسی کنید یا به‌طور مداوم در نقشه گوگل به دنبال پیدا کردن سوژه‌های مختلف باشید در حقیقت به برنامه‌ها این مجوز را داده‌اید تا مکان زندگی شما را ردیابی کنند. همه ما به سرویس GPS روی گوشی خود نیاز داریم، اما اطمینان حاصل کنید که این ویژگی مورد سوء استفاده قرار نگیرد. مطمئن شوید سرویس GPS زمانی که به آن نیازی ندارید غیر فعال باشد.

شماره هشت، بازی‌های سنگین

این روزها بازی‌های اندرویدی بسیار محبوب شده‌اند، اما فراموش نکنید بازی‌ها به سرعت منابع سیستمی منجمله باتری گوشی را مصرف می‌کنند. بهتر است به شکل طولانی مدت از بازی‌ها استفاده نکنید تا عمر باتری افزایش پیدا کند.

شماره نه، همسان‌سازی

ویژگی Automatic Sync در اغلب موارد کاربری است. اما در مقابل این قابلیت به‌طور مستمر فایل‌های پشتیبان را مورد بررسی قرار می‌دهد که تخلیه زودهنگام باتری را به همراه دارد. در نتیجه بهتر است گزینه Sync را به وضعیت Manual تغییر دهید.

شماره ده، مشکلات سخت‌افزاری

اگر هیچ‌یک از راهکارهای بالا موثر واقع نشدند باید بدانید که ممکن است مشکل تخلیه زودهنگام به واسطه یک مشکل سخت‌افزاری باشد. بهتر است گوشی را به یک تعمیرکار حرفه‌ای نشان دهید.

شماره یازده، باتری خراب شده

اگر دستگاه اندرویدی را برای سال‌های متمادی است که مورد استفاده قرار داده‌اید در نتیجه احتمال این‌که باتری دستگاه خراب شده باشد زیاد است. سازندگان گوشی‌های هوشمند می‌گویند باتری یک گوشی باید 1000 مرتبه شارژ شود، البته این موضوع به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. در نتیجه اگر باتری گوشی برآمده شده باید به فکر جایگزین کردن آن باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟