آخر هفته با شبکه
11/12/1396 - 01:40
اگر پرچم‌داران سامسونگ گران هستند، گوشی S9 ارزان هم در راه است!
گوشی‌های پرچم‌دار همیشه بهترین امکانات را به کاربر ارائه می‌دهند و البته در ازای ارائه این خدمات، پول خوبی را هم روانه شرکت سازنده می‌کنند. در این میان، عده‌ای تنها شیفته ظاهر این گوشی‌ها می‌شوند و می‌خواهند برای نمایش آن در انظار عمومی اقدام به خرید یک پرچم‌دار کنند.

1606683296_1_0.gif

خرید گوشی هوشمند کار ساده‌ای نیست. با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار، انتخاب محصولی که بیشترین همخوانی را با بودجه و نیازهای شما داشته باشد نیاز به صرف وقت زیادی دارد. 

برای عده‌ای از مردم، ظاهر گوشی از هر مشخصه دیگری مهم‌تر است. البته در کنار زیبایی، بدشان هم نمی‌آید کمی امکانات پیشرفته داشته باشند.

عده‌ای هم تنها داشتن یک پرچم‌دار از یک برند خاص برایشان اهمیت دارد؛ اما پول کافی برای چنین کاری ندارند.

راه حل این افراد، خرید گوشی‌های موسوم به Clone است؛ چیزی که در ایران از آن به عنوان گوشی‌های «طرح» یاد می‌کنیم. البته باور اکثر مردم در رابطه با گوشی‌های طرح اصلا جالب نیست و ما بابت این مسئله به آن‌ها حق می‌دهیم. در گذشته، گوشی‌های طرح معمولا کیفیت بسیار پایینی از نظر ظاهری و باطنی داشتند. سازندگان آن‌ها حتی به مسائل بسیار واضح هم در ظاهر گوشی اهمیت نمی‌دادند و از لحاظ سخت افزار و پردازش هم بسیار کند و ضعیف بودند. اما اخیرا این مسئله دستخوش تغییر شده است. شرکت‌های زیادی در چین هستند که محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت بسیار پایین تولید می‌کنند که اکثر آن‌ها با طراحی مهندسان خودشان است. اما گاهی هم طراحی آن‌ها شباهت بسیار زیادی از پرچم‌داران سایر شرکت‌ها دارد. آن‌ها این شباهت را کتمان نمی‌کنند؛ اما به جای استفاده از فعل «کپی کردن» می‌گویند «طراحی محصولات ما با الهام از فلان گوشی بوده است».

شرکت Bluboo یکی از همین شرکت‌ها است. سال گذشته، این شرکت چینی یک گوشی اندرویدی موسوم به S8 روانه بازار کرد که یک شبیه‌سازی استادانه از S8 سامسونگ بود. دست بر قضا، این محصول کپی شده، گوشی خوبی هم از آب درآمد و رضایت کاربران را در پی داشت. کسانی که این گوشی را خریده بودند می‌دانستند باید از آن چه انتظاری داشته باشند. گوشی Bluboo S8 یک میان‌رده معمولی بود که تنها ظاهر و نام S8 سامسونگ را یدک می‌کشید.

امسال هم این شرکت چینی دست به کار شده است و حتی قبل از عرضه عمومی خود S9 سامسونگ، گوشی الهام گرفته از S9 را با نام Bluboo S9 روانه بازار کرده است. هرچند این گوشی به خوبی Galaxy S9 نیست، اما به هیچ وجه گوشی ضعیفی هم نیست. گوشی Bluboo Sp با صفحه نمایش Full HD+ با نسبت 18 به 9 روانه بازار شده است. تراشه به کار رفته در این گوشی Mediatek X30 است که هرچند قدرت Snapdragon 845 را ندارد، اما به هیچ وجه ضعیف نیست. در کنار این تراشه، این گوشی دارای 6 یا 8 گیگابایت رم است و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در بخش عکسبرداری، Bluboo S9 از یک سنسور 16 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و یک سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی بهره می‌برد. این گوشی در 4 رنگ زیبا قابل تهیه است که دقیقا مشابه رنگ‌های نمونه اصلی سامسونگ هستند. قیمت این گوشی هنوز مشخص نشده است، اما سیاست این شرکت عرضه گوشی خوب و با کیفیت، با قیمت پایین است؛ پس می‌توانیم حدس بزنیم که این گوشی هم با قیمتی مناسب (کمی بیشتر از یک میلیون تومان) وارد بازار ایران شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟