آموزش رفع مشکل باز نشدن عکس و فیلم در تلگرام
با این ترفند ساده از پر شدن حافظه تلگرام جلوگیری کنید!
اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که در بازه‌های زمانی مختلف با مشکل باز نشدن عکس و فیلم در تلگرام رو به رو می‌شوند، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. دلیل باز نشدن عکس و فیلم در تلگرام با پر شدن، یا به عبارت بهتر زیاد شدن حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه این برنامه ارتباط مستقیم دارد. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

کاربران زیادی با مشکل باز نشدن عکس و فیلم در تلگرام رو به رو شده‌اند و دائما در قبال این مشکل سوالاتی مطرح می‌کنند. امکان پدیدار شدن این مشکل تقریبا در هر گوشی وجود دارد اما عموما گوشی‌های میان رده و پایین رده بیشتر با مشکل مذکور رو به رو می‌شوند. اما دلیل این مسئله و باز نشدن عکس و فیلم در تلگرام چیست؟

دلیل بروز این مشکل با پر شدن حافظه تلگرام ارتباط دارد. تلگرام از یک حافظه کش یا نهان (Cache) اختصاصی بهره می‌برد که عموما با افزایش حجم اطلاعات در آن، شاهد بروز مشکل در دانلود فایل های جدید خواهید بود. از آنجایی که گوشی‌های میان رده و پایین رده از حافظه داخلی کمتر و قدرت پردازشی پایین‌ترین بهره‌مند هستند، بروز مشکل باز نشدن عکس و فیلم تلگرام در آن‌ها شایع‌تر خواهد بود.

اما آیا روشی وجود دارد که با استفاده از آن بتوانیم مشکل پر شدن حافظه تلگرام و باز نشدن عکس و فیلم در این مسنجر را برطرف سازیم؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است، اما هیچ لزومی ندارد که شما هر بار منتظر پدیدار شدن این مشکل و انجام راه حل آن باشید! بلکه شما می‌توانید تنظیمات تلگرام را به گونه‌ای انجام دهید که به صورت خودکار از پر شدن حافظه کش آن جلوگیری به عمل آید. بدین ترتیب عملا از بروز مشکل باز نشدن فیلم و عکس در تلگرام جلوگیری خواهید کرد. با سایت شبکه همراه باشید.

آموزش رفع مشکل باز نشدن عکس و فیلم در تلگرام

به منظور رفع مشکل باز نشدن عکس و فیلم در تلگرام کافیست که حافظ کش این اپلیکیشن را پاک کنید. برای انجام این کار می‌توانید از دو روش مختلف استفاده کنید. در روش اول از منوی تنظیمات خود برنامه تلگرام استفاده می‌شود. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • از منوی اصلی تلگرام گزینه Settings را انتخاب نمایید.
  • گزینه Data & Storage را انتخاب کنید.

  • گزینه Storage Usage را انتخاب نمایید.
  • گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.

نکته: باید منتظر بمانید تا تلگرام حجم فایل‌های ذخیره شده در حافظه کش را مشخص نماید. این امر زمانی انجام می‌شود که عددی در رو به روی گزینه Clear Cache نمایان شود. در برخی از گوشی‌های رده پایین، دستگاه در اندازه‌گیری مقدار این حافظه با مشکل مواجه می‌شود که در این شرایط باید از روش دوم پاک کردن حافظه کش برنامه استفاده شود.

  • تیک تمام گزینه‌های نمایان شده را بزنید.
  • گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.

اما اگر بنا به هر دلیل روش فوق برایتان کاربردی نبود، می‌توانید از خود سیستم عامل اندروید هم به منظور پاک‌سازی حافظه کش برنامه تلگرام استفاده کنید. بدین منظور باد به شرح زیر عمل نمایید:

  • وارد منوی Settings گوشی شوید.
  • گزینه Apps، Applications یا App Manager را انتخاب کنید.
  • برنامه تلگرام را از لیست انتخاب نمایید.

  • گزینه Clear Cache را لمس کنید.

به این صورت حافظه کش تلگرام پاک می‌شود و مشکل باز نشدن عکس و فیلم در آن برطرف می‌شود. اما همانطور که گفتیم لزومی ندارد که هر بار شما پروسه فوق را برای رفع مشکل باز نشدن عکس و فیلم در تلگرام تکرار کنید، بلکه با اعمال تنظیمات خاصی در تلگرام می‌توانید از پدیدار شدن این مسئله جلوگیری به عمل آورید. فراموش نکنید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود!

مطلب پیشنهادی

آیا فرد دیگری هم به اکانت تلگرام شما وصل است؟
چگونه دسترسی دیگران به تلگرام خود را غیرممکن کنیم؟

آموزش جلوگیری از پر شدن حافظه تلگرام

به منظور جلوگیری از پر شدن حافظه تلگرام کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • از منوی اصلی تلگرام گزینه Settings را انتخاب نمایید.
  • گزینه Data & Storage را انتخاب کنید.

  • گزینه Storage Usage را انتخاب نمایید.
  • گزینه Keep Media را انتخاب کنید.

  • گزینه 1 Week را انتخاب نمایید. اگر در کانال ها و گروه‌های زیادی عضو هستید، گزینه 3 days ر ا انتخاب نمایید.

با اعمال این تنظیمات برنامه تلگرام به صورت خودکار در بازه‌ زمانی که مشخص کرده‌اید، حافظه کش خود را خالی می‌کند. بدین ترتیب از بروز مشکل باز نشدن فیلم و عکس در تلگرام جلوگیری به عمل می‌آورید.

مطلب پیشنهادی

بررسی پیام رسان سروش، یکی از گزینه‌های جانشینی تلگرام

نتیجه‌گیری

بنابراین به این صورت می‌توانید با مشکل باز نشدن فیلم و عکس در تلگرام و پر شدن حافظه آن مقابله کنید. امیدوار هستیم که از این مقاله اختصاصی لذت برده باشید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟