روش‌های بسیار ساده برای بازیابی عکس‌ها و ویدیوهای پاک شده روی گوشی
دو ترفند عالی برای بازیابی فایل‌های مهم از اندروید روت شده
در این مقاله، قصد داریم شما را با دو روش کاربردی و ساده برای بازیابی عکس‌ها و فیلم‌های پاک شده از روی گوشی اندروید آشنا کنیم. البته، توجه داشته باشید که این دو روش مخصوص گوشی‌هایی است که روت شده هستند. با ما همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

پیش از این، درباره بازیابی عکس‌ها و فیلم‌ها از روی گوشی اندرویدی که روت نشده و روش‌های این کار برای شما توضیح دادیم. اما، اگر گوشی شما روت شده باشد، تکلیف چیست؟ غصه نخورید. برای رفع این مشکل هم دو روش ساده و عملی وجود دارد که در زیر با آن‌ها آشنا می‌شوید.

بازیابی داده‌های پاک شده از اندروید روت شده

بازیابی به‌کمک DiskDigger Undelete

در این روش، باید ابتدا گوشی خود را روت کنید. بعد از روت کردن دستگاه می‌توانید با انجام مراحل ساده زیر اطلاعات خود را بازیابی کنید.

1- قبل از هر کاری، اپلیکیشن (DiskDigger undelete (root را دانلود و روی اندروید روت شده نصب کنید. سپس، برنامه را راه‌اندازی کنید و برای کار با اپ از دسترسی superuser استفاده کنید.

2- حالا باید پارتیشنی که قصد بازیابی فایل‌های آن‌را دارید انتخاب کنید.

3- در این قسمت، فایل‌های پاک شده آن درایو برای شما نمایش داده می‌شود. فایل‌های موردنظرتان را تیک بزنید و روی دکمه Recover کلیک کنید.

تمام! تمام عکس‌ها و ویدیوهای پاک شده دوباره بازیابی می‌شوند.

بازیابی به‌کمک Mobikin Doctor

نرم‌افزار Mobikin Doctor برای اندروید حرفه‌ای‌ترین ابزار بازیابی داده برای دستگاه‌های اندروید است. کاربران با استفاده از این ابزار فادر به‌بازیابی انواع فایل‌های پاک شده شامل پیام‌های متنی، لیست مخاطبان، عکس‌ها، فایل‌های موسیقی و ... هستند. این برنامه تقریبا روی تمام گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی کار می‌کند.

1- در ابتدا، نرم‌افزار Mobikin Doctor را روی کامپیوترتان دانلود کنید.

2- در این مرحله باید USB Debugging را روی دستگاه اندرویدی خود فعال کنید و بعد از آن، دستگاه را از طریق کابل USB به‌کامپیوتر وصل کنید. صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

3- حالا اگر دستگاه اندرویدی شما روت شده باشد باید به‌آن مجوز دسترسی بدهید. برای این منظور، Superuser را انتخاب کنید و در بخش Kingroot روی Allow کلیک کنید.

4- در مرحله بعد، بخش "Photos" را انتخاب کنید. در این قسمت، تمام عکس‌های پاک شده را به‌همراه گزینه بازیابی مشاهده می‌کنید.

5- اگر قصد بازیابی فایل‌های صوتی و تصویری را دارید، وارد قسمت‌های Videos و Audio شوید.

بازیابی به‌کمک اپ‌های سطل آشغال

مطلب پیشنهادی

چگونه بدون روت کردن دستگاه اندرویدی رمز وای‌فای را پیدا کنیم؟
راهکاری برای بازیابی گذرواژه فراموش شده

1- Dumpster

این اپ در واقع یک Recycle Bin برای اسمارت‌فون‌های اندروید است. بعد از نصب، به‌صورت خودکار تمام داده‌های پاک شده شما بازیابی می‌شود. کاربران می‌توانند به‌کمک این ابزار تمام عکس‌ها و ویدیوهای خود را که به‌طور اتفاقی پاک شده‌اند به‌سادگی بازیابی کنند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه می‌توان از بکاپ‌گیری عکس‌ها و ویدیوها، محافظت از عکس‌ها، بازیابی سریع اپ‌های پاک شده و گزینه پاک‌سازی خودکار است.

2- Es File Explorer

این اپ در واقع نقش مدیرفایل برای اندروید را دارد. اما، این مدیر فایل یک گزینه جالب هم دارد: ساخت سطل آشغال برای گونه‌های مختلف فایل. این سطل آشغال از طریق سایدبار سمت چپ برنامه فعال می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه می‌توان از انتقال اپ‌ها، عکس‌ها، فایل‌های موسیقی، فیلم‌ها، اسناد بدون نیاز به دیتای موبایل و کابل نام برد. در کنار آن، حذف فایل‌های اضافی و بی‌مصرف که فضای باارزش روی کارت حافظه را اشغال می‌کنند و هم‌چنین نمایش وضعیت کارت SD از دیگر امکانات کاربردی این اپلیکیشن است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟