اچ‌تی‌سی از یک گوشی رده بالا و یک میان رده رونمایی کرد!
اچ‌تی‌سی یو 11 پلاس رسما معرفی شد + عکس
شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی دیروز کنفرانسی اختصاصی را برگزار کرد و در جریان آن از دو گوشی هوشمند جدید رونمایی کرد. این دو گوشی اچ‌تی‌سی یو 11 پلاس (HTC U11+) و اچ‌تی‌سی یو 11 لایف (HTC U11 Life) نام دارند و به ترتیب اسمارتفون‌هایی رده بالا و میان رده هستند. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مدتی بود که شایعات زیادی در مورد گوشی اچ‌تی‌سی یو 11 پلاس می‌شنیدیم. بر این اساس گفته می‌شد که گوشی مذکور برادر بزرگ‌تر گوشی اچ‌تی‌سی یو 11 است. حال شاهد معرفی رسمی اچ‌تی‌سی یو 11 پلاس هستیم. این گوشی دیروز در کنار یک گوشی میان رده دیگر با نام اچ‌تی‌سی یو 11 لایف رسما معرفی شد. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر مشخصات فنی این دو اسمارتفون داشته باشیم.

گوشی اچ‌تی‌سی یو 11 پلاس (+HTC U11)

گوشی اچ‌تی‌سی یو 11 پلاس 188 گرم وزن دارد و همانطور که انتظار می‌رفت از گوشی اچ‌تی‌سی یو 11 بزرگ‌تر (بیشتر بلندتر) است. ابعاد آن 8.5 در 74.9 در 158.5 میلیمتر بوده و دستگاه از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کند. اچ‌تی‌سی بدنه گوشی را به گونه‌ای طراحی کرده که بسیار براق و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. اچ‌تی‌سی یو 11 پلاس قرار است در رنگ‌های مشکی سرامیکی، نقره‌ای و مشکی شفاف روانه بازار شود.

اچ‌تی‌سی یو 11 پلاس از اسکنر انگشت بهره می‌برد که در پنل پشت و زیر لنز دوربین اصلی آن تعبیه شده است. صفحه نمایش گوشی 6 اینچی بوده و وضوح تصویر 2880 در 1440 پیکسل و نسبت تصویر 18 به 9 را ارائه می‌کند. ضمنا نسبت تصویر به بدنه پنل جلوی این گوشی هم 78 درصد عنوان شده است، بنابراین حاشیه‌های نمایشگر گوشی باریک هستند اما به پای ضخامت کم اسمارتفون‌هایی مثل گلکسی اس 8 یا ال‌جی جی 6 نمی‌رسند.

گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی یو 11 پلاس از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام بهره می‌برد و از نظر رم شامل دو نسخه مختلف خواهد بود. نسخه پایه‌ای آن از رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد و نسخه برتر آن به رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی مجهز است. لازم به اشاره است که هر دو نسخه گوشی از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند. باتری گوشی هم ظرفیت 3930 میلی آمپر ساعتی دارد و از تکنولوژی شارژ سریع 3.0 کوالکام پشتیبانی به عمل می‌آورد.

دوربین اصلی گوشی از سنسوری  12 مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین سلفی آن از سنسوری 8 مگاپیکسلی بهره‌مند است. سیستم عامل پیش‌فرض نصب شده روی دستگاه هم اندروید 8 اوریو خواهد بود. قیمت نسخه پایه‌ای این گوشی چیزی در حدود 930 دلار خواهد بود!

گوشی اچ‌تی‌سی یو 11 لایف (HTC U11 Life)

اما در سمت مقابل گوشی اچ‌تی‌سی یو 11 لایف  به عنوان یک گوشی میان رده و نسبتا مقرون به صرفه معرفی شده است. این گوشی 142 رم وزن دارد و ابعاد 8.1 در 72.9 در 149 میلیمتری را ارائه می‌کند. ضمنا گوشی از استاندارد ضد آب IP67 هم بهره می‌برد. صفحه آن 5.2 اینچی است و وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل (فول اچ‌دی) را ارائه می‌کند.

بدنه گوشی اچ‌تی‌سی یو 11 لایف هم به گونه‌ای طراحی شده که بسیار براق و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. دستگاه از اسکنر انگشت هم بهره می‌برد که در پنل زیر گوشی قرار گرفته و با دکمه هوم آن ادغام شده است. تراشه‌ای که از آن در گوشی مذکور استفاده شده، تراشه اسنپدراگون 630 کوالکام بوده و باتری دستگاه ظرفیت 2600 میلی آمپر ساعتی دارد. دوربین اصلی و سلفی گوشی هم از سنسوری 16 مگاپیکسلی و قدرتمند تشکیل شده است.

اچ‌تی‌سی اشاره داشته که نسخه‌‌ای از گوشی یو 11 لایف که در ایالات متحده عرضه می‌شود از رم 3 گیگابایتی و حافظه 32 گیگابایتی بهره‌مند خواهد بود و اندروید 7.1 نوقا به صورت پیش‌فرض بر روی آن نصب است. اچ‌تی‌سی قول داده که آپدیت اندروید 8 اوریو ظرف مدت زمان 30 روز برای دارندگان این گوشی در آمریکا منتشر شود. این نسخه از گوشی مذکور از دستیار هوشمند گوگل اسیستنت هم بهره‌مند می‌شود و قیمت نسخه آنلاک آن در حدود 350 دلار است.

اما نسخه دیگری از گوشی اچ‌تی‌سی یو 11 لایف که قرار است در بازار اروپا عرضه شود به رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی مجهز می‌شود و اندروید 8 اوریو به صورت پیش‌فرض روی آن نصب خواهد بود. قیمت نسخه آنلاک این نسخه از گوشی اچ‌تی‌سی یو 11 لایف در اروپا برابر با 350 یورو عنوان شده است. نظر شما در مورد دو گوشی اچ‌تی‌سی یو 11 پلاس و اچ‌تی‌سی یو 11 لایف چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟