دیگر چه کسی به لپتاپ نیاز دارد وقتی اسمارت فون هست
چگونه گوشی اندروید خود را به یک پروژکتور متصل کنیم
وقتی صفحه نمایش گوشی تلفن شما به اندازه کافی برای نمایش کارهایتان بزرگ نیست، بهترین کار یافتن راه حلی است که بتوانید دستگاه اندروید را به یک پروژکتور متصل کنید. این کار هم از طریق یک کابل و هم به صورت بی‌سیم قابل انجام است.

1606683296_1_0.gif

در مواقعی ممکن است شما نیاز داشته باشید گوشی اندروید خود را به یک پروژکتور متصل کنید. این کار هم از طریق یک کابل و هم به صورت بی‌سیم قابل انجام است.

اتصال بی‌سیم دستگاه اندروید به پروژکتور

با استفاده از آداپتورهای استریم بی‌سیم و پشتیبانی داخلی از پروژکتور، شما می‌توانید دستگاه اندروید خود را به یک نمایشگر بزرگ تبدیل کنید. معمولا شما برای انجام چنین کاری به یک اپلیکیشن نیز نیاز خواهید داشت.

توجه داشته باشید که در اغلب راهکارهای استریم بی‌سیم لازم است که شما مجوز دسترسی به شبکه وای‌فای خانگی یا اداری را دریافت کنید. اگر چنین امکانی برای شما وجود ندارد باید به سراغ راهکار جایگزین استفاده از کابل برويد.

کروم کست

یکی از ساده‌ترين گزینه‌ها برای اتصال بی‌سیم گوشی یا تبلت اندروید به یک پروژکتور استفاده از یک آداپتور استریم کروم کست (CHROMECAST) است. این دستگاه کوچک که قیمت چندانی هم ندارد از طریق یک درگاه HDMI به هر مدل پروژکتوری متصل می‌شود.

کروم کست به یک بخش قدرتمند از مجموعه گوگل تبدیل شده است و بسیاری از اپلیکیشن‌های معروف از جمله Spotify و Netflix به امکاناتی برای پخش سریع رسانه از طریق این آداپتور مجهز هستند. شما از طریق دکمه Cast Screen در منوی navigation اندروید می‌توانید تمام صفحه نمایش دستگاه خود را پخش کنید.

استریم از طریق خود پروژکتور

پروژکتور شما ممکن است امکانات داخلی فراوانی داشته باشد. شرکت‌هایی مثل سامسونگ و ال جی امکان استریم مستقیم ویدیو به پروژکتورها و تلوزیون‌های خود را فراهم می‌کنند. مدل دقیق پروژکتور خود را در سایت سازنده آن جستجو کنید و ببینید آیا پشتیبانی از استریم مستقیم ویدیو به صورت بی‌سیم در آن گنجانده شده است. در صورتی که چنین امکانی در پروژکتور شما گنجانده شده است Play Store را هم برای دریافت اپلیکیشن مورد نیاز جستجو کنید.

اتصال دستگاه اندروید به پروژکتور از طریق سیم

اگر بنا به هر دلیلی امکان اتصال بی‌سیم دستگاه اندروید خود به پروژکتور را ندارید و یا می‌خواهید با استفاده از سیم یک اتصال سریع و بدون دردسر داشته باشید این گزینه‌ها را در اختیار دارید:

HDMI

اکثر پروژكتورها یک درگاه HDMI داخلی دارند که از اتصال سخت افزار ویدیو پشتیبانی می‌کند. بعضی از گوشی‌های اندروید نیز در خروجی خود یک درگاه Mini-HDMI دارند که می‌توان از آن برای اتصال راحت به پروژکتور با استفاده از یک کابل Mini-HDMI به HDMI استفاده کرد.

علاوه بر این خیلی از دستگاه‌های مجهز به USB-C مثل Samsung Galaxy S9 یا Note 9 قادر هستند تا با استفاده از یک مبدل USB-C به HDMI به پروژکتور متصل شوند.

نکته قابل توجه این است که HDMI علاوه بر تصویر، صدای گوشی اندروید شما را هم منتقل می‌کند. بنابراین شما تنها با استفاده از یک کابل HDMI می‌توانید همزمان هر دو کار انتقال صدا و تصویر را انجام دهد.

MHL

درگاه micro-USB که شما از آن روی گوشی اندروید خود استفاده می‌کنید ممکن است قدرتمندتر از آن چیزی باشد که شما تصور می‌کنید. برخی از تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند پشتیبانی از یک استاندارد جدید به نام MHL را به دستگاه‌های خود اضافه کرده‌اند که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا سیگنال‌های ویدیویی را با یک مبدل مخصوص از طریق درگاه micro-USB انتقال دهید. در صورت پشتیبانی دستگاه شما از این استاندارد لازم است تا یک مبدل MHL به HDMI را هم خریداری کنید.

تشخیص فوری این که آیا یک دستگاه از MHL پشتیبانی می‌کند یا نه ممکن است غیرممکن باشد. اما برای این منظور یک صفحه وب طراحی شده است که تمام دستگاه‌های سازگار با استاندارد MHL را فهرست کرده است. متاسفانه به نظر می‌رسد دستگاه‌های جدید به دلیل برخوردار بودن از USB-C دیگر از MHL پشتیبانی نمی‌کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟