یاور همیشه روشن!
معرفی موبایل پی‌سی جدید مایکروسافت با باتری شگفت‌انگیز
حدود یک سال پیش بود که مایکروسافت همکاری خودش را با شرکت کوالکام آغاز کرد تا قواعد دنیای کامپیوتر را تغییر دهد. حالا بعد از یک سال، شاهد یکی از بهترین ثمرات این همکاری هستیم: لپتاپ‌هایی با عمر باتری بسیار بالا.

1606683296_1_0.gif

بارها به شوخی گفته‌ام: «جنگ سوم جهانی، جنگ بر سر شارژر خواهد بود». پر بی‌راه هم نیست. گوشی‌ها و لپتاپ‌های ما تبدیل به اعضای بدن ما شده‌اند و خاموش بودن آن‌ها به خاطر تمام شدن باتری، بسیار رنج‌آور است. مایکروسافت و کوالکام هم با علم به این موضوع، لپتاپی ساخته‌اند که خیال کاربر را از بابت باتری راحت کند. برای آشنایی با این لپتاپ، همراه شبکه باشید.

همکاری مایکروسافت و کوالکام بر پایه ایده ساخت لپتاپی با پردازنده‌های ARM و قابلیت پشتیبانی از ویندوز 10 بود. حالا پس از چند ماه، این ایده به نتیجه رسیده است و خریداران می‌توانند آن را سفارش دهند. مایکروسافت این محصولات را لپتاپ نمی‌خواند و ترجیح می‌دهد نام آن‌ها را Mobile PC بدانیم: رایانه شخصی همراه.

رایانه‌های مبتنی بر Snapdragon 835 توسط شرکت‌های مطرح HP، ایسوس و لنوو ساخته می‌شوند. شعار مایکروسافت برای معرفی این لپتاپ‌ها این است: «همیشه در ارتباط باشید».همه می‌دانند که ارتباط با اینترنت آن‌ هم اینترنت LTE چقدر مصرف باتری را افزایش می‌دهد. شعار مایکروسافت هم به همین نکته اشاره دارد: باتری این لپتاپ‌ها برای یک روز اتصال به اینترنت کافی است.

فعلا تنها محصولات HP و ایسوس با ویندوز 10 و تراشه اسنپدراگون 835 به بازار عرضه شده‌اند. اسم این محصولات Envy x2 و NovaGo است. سازندگان هر دوی این لپتاپ‌ها تضمین کرده‌اند که محصولشان برای بیش از 20 ساعت استفاده آنلاین و 30 روز حالت آماده به کار طراحی شده است. در حقیقت، این محصولات را می‌توان گوشی‌های هوشمندی دانست که در قالب لپتاپ روانه بازار شده‌اند. مودم به کار رفته در این لپتاپ‌ها از نوع 4G LTE است و به لطف حرارت ناچیزی که تراشه آن‌ها تولید می‌کند، نیازی به فن و خنک‌کننده ندارند. 

این رایانه‌های همراه در انواع مختلفی عرضه می‌شوند. حافظه اجرایی آن‌ها بین 4 تا 8 گیگابایت است و فضای ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده برای این لپتاپ‌ها 128 یا 256 گیگابایت است. قیمت؟ بین 800 تا 1000 دلار.

هرچند این لپتاپ‌ها از نظر قدرت پردازش به پای لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت دارای AMD و Intel نمی‌رسد، اما تراشه اسنپدراگون 835 به قدری توانمند است که بتواند اکثر بازی‌ها و نرم‌افزارهای سبک و نیمه‌سنگین را اجرا کند. 

نظر شما چیست؟ حاضرید قید قدرت پردازش بالا را برای عمر باتری بیشتر بزنید؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟