روبات‌ها به‌زودی همه صنایع را تصرف می‌کنند
آیا روبات‌ها شغل‌تان را تهدید می‌کنند؟ از این سایت بپرسید
روبات‌ها روزبه‌روز نقش پررنگ‌تری در زندگی انسان‌ها پیدا می‌کنند و این به‌معنای به‌خطر افتادن وضعیت شغلی میلیون‌ها انسانی است که در نقاط مختلف جهان مشغول به‌کار هستند. اگر از این بابت نگرانی دارید سایت جدیدی توسعه داده شده که وظیفه آن بررسی وضعیت شغلی شما طی 7 سال آینده و هم‌چنین تأثیر اتوماسیون و روبات‌ها بر روی مشاغل انسان‌هاست.

1606683296_1_0.gif

اتوماسیون، سناریوی جایگزینی انسان با روبات است. پدیده‌ای که به‌تدریج رنگ واقعیت به‌خود می‌گیرد. این رشد و توسعه نتیجه پیشرفت‌های سریع در زمینه فناوری‌های روباتیک و هوش مصنوعی است.

مطلب پیشنهادی

با این ترفند ساده سرعت ویندوز 10 را افزایش دهید
اگر کامپیوتر قدیمی دارید یا رم دستگاه کم است

با توجه به این‌که خیلی‌ها از اتوماسیون به‌عنوان بخشی از زندگی روزمره انسان‌ها در آینده‌ای نزدیک یاد می‌کنند، نگرانی‌هایی از بابت روی کار آمدن روبات‌ها و به‌تصرف درآوردن مشاغلی است که توسط انسان‌ها انجام می‌شود. اگر شما هم نگران این قضیه هستید بهتر است سری به‌سایت "آیا روبات‌ها شغلم را از من می‌گیرند" (Will Robots Take My Job) بزنید.

این سایت توسط «دیمیتار رایکوف» و «مباشر اقبال» توسعه داده شده است. به‌کمک این سایت می‌توانید احتمال اثرگذاری اتوماسیون در شغل‌تان را بررسی کنید. کافی است عنوان شغلی خود را تایپ کنید و روی یکی از گزینه‌های متعددی که در زیر آن نمایش داده می‌شود کلیک کنید. بعد از آن، این سایت به‌شما می‌گوید که آیا موقعیت شغلی‌تان توسط اتوماسیون به‌خطر خواهد افتاد یا خیر.

بررسی اتوماسیون تنها یکی از جنبه‌های جالب این سایت است و در کنار آن، اطلاعات کاربردی و مفیدی مانند پیش‌بینی رشد شغل موردنظر طی هفت سال آینده، متوسط درآمد سالانه برای آن پست و تعداد افرادی که در سال 2016 در آن شاخه خاص مشغول کار بوده‌اند به‌شما ارائه می‌شود.

تمام دیتای تولید شده در این سایت مربوط به گزارش سال 2013 است که نحوه اثرگذاری اتوماسیون بر روی بازار کار و مشاغل را بررسی می‌کند. البته، این‌ها همه حدس، گمان و پیش‌بینی است و خیلی روی نتایجی که به‌شما ارائه می‌شود حساب باز نکنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟