ویژوال استودیو 2017
نسخه کاملی از ویژوال استودیو 2017 برای مک عرضه شد
در جریان برگزاری بیلد امسال مایکروسافت سرانجام نسخه رسمی ویژوال استودیو مک را برای دوست‌داران پلتفرم مک عرضه کرد. نسخه‌ای که از هم اکنون در اختیار توسعه‌دهندگان پلتفرم مک قرار گرفت، به آن‌ها اجازه خواهد داد همانند همتایان ویندوزی خود برنامه‌های کاربردی را طراحی کنند.

1606683296_1_0.gif

توسعه‌دهندگان پلتفرم مک این توانایی را خواهند داشت تا از محیط توسعه یکپارچه مایکروسافت موسوم به ویژوال استودیو برای ساخت برنامه‌هایی که در پلتفرم‌های ویندوز و مک اجرا خواهند شد استفاده کنند. در نتیجه کاربران مک در زمینه ساخت برنامه‌های کاربردی تحت وب، موبایل و فضای کلاود با مشکل خاصی روبرو نخواهند شد.

اسکات گاترین، معاون اجرایی مایکروسافت در بخش کلاود و سرویس‌های سازمانی این شرکت گفت: «فرقی نمی‌کند که از سی شارپ، اف شارپ، .Net Core، ASP.Net Core، زامارین یا یونتی استفاده کنید. ویژوال استودیو پلتفرم جامعی را در اختیار شما کاربران مک قرار می‌دهد تا به شکل کارآمدی برنامه‌های خود را طراحی کنید.»

بدون شک عرضه رسمی این ابزار برنامه‌نویسی محبوب برای پلتفرم مک سرآغازی تاریخی برای مایکروسافت به شمار خواهد رفت. در حالی که در گذشته توسعه‌دهندگان به پلتفرم ویندوز محدود بودند، اما از این پس محدودیت فوق برداشته خواهد شد. لازم به توضیح است که ویژوال استودیو به توسعه‌دهندگان پلتفرم اپل این اجازه را خواهد داد تا به راحتی برنامه‌های اندرویدی را همراه با برنامه‌هایی در ارتباط با watchOS، tvOS، iOS، macOS، وب و کلاود توسعه دهند. این نسخه از ویژوال استویو با بهره‌مندی از زامارین و همچنین .Net Core به برنامه‌نویسان مک این توانایی را می‌دهد تا برنامه‌های وب، کلاود و موبایل را همانند سایر همتایان خود طراحی کنند. 

تقریبا دو ماه پیش بود که مایکروسافت نسخه 2017 ویژوال استودیو را معرفی کرد. نسخه جدید این توانایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی تحت این پلتفرم را به بهترین شکل ممکن طراحی کنند. تقریبا یک ماه پیش (آوریل) مایکروسافت از نسخه پیش‌نمایش این محصول رونمایی کرد. نسخه‌ای که به لحاظ ارائه یکسری از توابع و قابلیت‌های برنامه‌نویسی در ارتباط با ویندوز 10 گزینه ارزشمندی به شمار می‌رود.

نسخه‌ای که امروز مایکروسافت از آن رونمایی کرد قابلیت‌های قابل توجهی را به ویژوال استودیو افزوده است که از آن جمله به افزوده شدن قابلیت‌هایی در ارتباط با علم داده و برنامه‌های تحلیلی، به‌کارگیری پارامترهای خط فرمان برای اشکال‌زدایی برنامه‌های کاربردی JavaScipt UWP، برطرف شدن یکسری از مشکلات Team Explorer، امکان آپلود کردن کامل توسعه پایتون در یک زبان پشتیبانی شده از سوی ویژوال استودیو، تغییر حافظه نهان متعلق به بسته‌ها، ارائه محیط جدیدی برای ابزارهای F#، برطرف شدن مشکل نصب ویژوال استودیو 2017 در کنار ویژوال استودیو 2015، توسعه بازی‌ها بر پایه Unity 5.6 به شکلی حرفه‌ای‌تر، پیش‌نمایشی از Net Core2.، ارائه واحد آزمایش بلادرنگ ویژه پروژه‌های Net Core.، ارائه استانداردهای بیشتر برای سی پلاس پلاس، بهبود ابزارهای توسعه، تعامل بهتر پروژه‌های ASP.Net Core برای زیرساخت آژر و... اشاره کرد. در جریان معرفی نسخه جدید مایکروسافت همچنین از ویژگی جدیدی به نام Snapshot Debugger رونمایی کرد. این ویژگی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بدون آن‌که به نوشتن کد استثنا نیازی داشته باشند، در زمان بروز استثناها رفتار آن‌ها را مشاهده کنند.

برای دانلود این نسخه از ویژوال استودیو به آدرس What’s New in Visual studio for Mac مراجعه کنید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟