نیم میلیارد دستگاه پذیرای ویندوز 10
ویندوز 10 بیش از پانصد میلیون کاربر دارد
مایکروسافت در جریان برگزاری بیلد امسال آمار جالبی را در ارتباط با وضعیت کاربران ویندوز 10 ارائه کرد. زمانی که ویندوز 10 برای اولین بار عرضه شد، نزدیک به 14 میلیون کاربر آن‌را روی دستگاه‌های خود نصب کردند. مایکروسافت در تابستان سال گذشته میلادی اعلام کرد نزدیک به 400 میلیون دستگاه پذیرای ویندوز 10 شده‌اند. اما در حال حاضر به‌طور ماهانه 500 میلیون کاربر از سیستم‌عامل ویندوز 10 استفاده می‌کنند.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت در کنفرانس بیلد امسال اعلام کرد تعداد دستگاه‌هایی که پذیرای ویندوز 10 شده‌اند از مرز نیم میلیارد دستگاه فراتر رفته است.

مایکروسافت در جریان برگزاری بیلد امسال گفت: «چهار هفته پس از آن‌که ویندوز 10 عرضه شد، بیش از 75 میلیون کاربر در سراسر جهان آن‌را روی سیستم‌های خود نصب کردند. اما با گذشت ده هفته تعداد این کاربران به رقم 110 میلیون نفر رسید. با گذشت شش ماه تعداد کاربران به رقم 200 میلیون کاربر رسید و پس از گذشت هشت ماه این رقم به 270 میلیون کاربر رسید. با سپری شدن نه ماه از این زمان تعداد کاربران به مرز 300 میلیون نفر رسید و پس از گذشت چهارده ماه این تعداد به رقم 400 میلیون نصب رسید.»

همان‌گونه که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، میانگین افزایش تعداد کاربران سیستم‌عامل ویندوز 10 در بازه‌های زمانی مختلف یک شیب ملایم رو به‌ رشد داشته است.

اما مایکروسافت به این رقم قانع نیست و گفته است که در نظر دارد در سه سال آینده این تعداد را به یک میلیارد کاربر افزایش دهد. تصویر زیر آمار و ارقام متعلق به ویندوز 10 را همراه با سیستم‌عامل‌های دیگر این شرکت نشان می‌دهد.

همان‌گونه که به وضوح مشخص است، ویندوز 10 در بدو ورود موفق شد از دو سیستم‌عامل دیگر مایکروسافت گوی سبقت را به رباید. به‌طوری که حداقل پنج ماه سریع‌تر از ویندوز 7 موفق شد به رکورد 500 میلیون نصب دست پیدا کند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟