دنبای دوربین
نسل جدید دوربین‌هایی که زیر نمایشگر موبایل نصب می‌شوند
OPPO به تازگی از نسل جدید فناوری دوربین‌های زیر صفحه‌ای یا به اختصار USC خود رونمایی کرده است. این فناوری امکان جاسازی دوربین در زیر نمایشگر تلفن همراه را فراهم می‌کند. OPPO مدعی است برای دستیابی به این فناوری از چندین نوآوری سخت‌افزاری و نیز الگوریتم‌های هوش مصنوعی اختصاصی استفاده کرده است.

1606683296_1_0.gif

با این فناوری، دوربین جلو یا به اصطلاح دوربین سلفی تلفن همراه به گونه‌ای در زیر نمایشگر جاسازی می‌شود که یکپارچگی نمایشگر حفظ شود. OPPO مدعی است که این فناوری بسیاری از چالش‌های فنی و تولید که در پیاده‌سازی چنین دوربین‌هایی همیشه وجود داشته است را رفع می‌کند. از جمله مواردی نظیر افت کیفیت نمایشگر در نواحی که دوربین در زیر آن نواحی قرار دارد، افت کیفیت تصویر دوربین به دلیل قرار گرفتن در زیر نمایشگر و عمر مفید. OPPO با تغییر در هندسه پیکسل‌ها و فشرده‌تر کردن هر پیکسل، موفق شده است بدون کاهش تعداد پیکسل‌ها، حتی نواحی که دوربین جاسازی شده است به کیفیت 400-PPI برسد.
از سوی دیگر بجای استفاده از روش معمول سیم‌بندی نمایشگر، از روشی استفاده کرده است که آنرا سیم‌بندی شفاف می‌نامد. این سیم‌بندی به همراه کاهش 50 درصدی قطر سیم‌، کیفیت تصویر بیشتری را عرضه می‌کند. در بخش تصویرگیری هم  OPPO مجموعه‌ای از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را بکار برده است.
از جمله برای کاهش اثر شکست نور، HDR و AWB که از چالش‌های  دوربین‌های زیرسطحی تلفن‌های همراه هستند و سبب بروز مشکلاتی نظیر تصاویر محو یا هاله‌های نور می‌شوند. OPPO مدل هوش مصنوعی برای کاهش اثرات شکست نور را با استفاده از ده‌ها هزار تصویر آموزش داده است تا تصاویری واضح و طبیعی‌تر عرضه شود. همراه با افزایش تقاضا برای تلفن‌هایی با صفحه نمایش‌های بزرگ و گسترش طراحی‌های جدید اسمارت‌فون‌ها، OPPO بر روی تحقیق و توسعه در این حوزه  سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. از سال ۲۰۱۸ تا به امروز، OPPO از سه نسل دوربین‌های زیر سطحی خود رونمایی کرده است.

شکل۲- نسل جدید دوربین‌هایی که زیر نمایشگر موبایل نصب می‌شوند.
بالا: نمونه‌ای اولیه از یک گوشی که فناوری جدید  OPPO را به نمایش می‌گذارد.
پایین: چیدمان پیکسل‌های نمایشگر در روش  OPPO برای کارگذاشتن دوربین در زیر آن. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟