سلفی مریخی
مریخ‌نشین اینسایت (InSight) با استفاده از دوربین نصب شده بر روی بازوی روباتیک خود، اولین سلفی را از خود گرفت و برای زمین مخابره کرد. البته گرفتن این عکس به همین سادگی هم نبوده است.

در حقیقت این سلفی از یازده عکس مجزا تشکیل شده است که در کنار هم قرار گرفته‌اند و عکس نهایی، بدست آمده است. این روش تصویربرداری پیش از این توسط مریخ‌نورد Curiosity نیز استفاده شده بود. در عکسی که اینسایت از خودش گرفته است می‌توان صفحات خورشیدی و تجهیزات علمی نصب شده بر این مریخ‌نشین را مشاهده کرد.

سلفی مریخیاین تصویر از اینسایت، ترکیبی از ۱۱ عکس مجزاست. 

مطلب پیشنهادی

فتح مریخ با کمک منطق فازی
عکس و کاربردهایش

 اینسایت علاوه بر این عکس، تصویری نیز از فضای کاری خود برای زمین ارسال کرده است. این عکس که فضایی در ابعاد ۴ متر در ۲ متر از سطح مریخ را نشان می‌دهد نیز متشکل از ۵۲ عکس مجزاست. این عکس‌ها به محققان کمک می‌کنند تا طی چند هفته آینده تصمیم بگیرند که با استفاده از تجهیزات اینسایت در چه نقاطی از این محدوده به کاوش بپردازند. بعد از تعیین نقاط، آن‌ها به اینسایت فرمان خواهند داد تا با استفاده از بازوی روباتیک خود، تجهیزات را با دقت در مکان‌های تعیین شده قرار دهد (شکل پایین). 

سلفی مریخینمایی از محلی که اینسایت باید بر روی آن آزمایشاتی انجام دهد. خطوط بنفش محل قرارگیری لرزه‌نگار و حرارت‌سنج را نشان می‌دهد.

گروه اینسایت محلی از مریخ را برای فرود انتخاب کرده بودند که تا جای ممکن عوارض صخره‌ای کمتری داشته باشد. تصاویر نشان می‌دهد که مکان انتخاب شده، بیش از آنچه که انتظار می‌رفته خالی از صخره و موانع است. این ناحیه از مریخ حاصل برخورد یک شهاب‌سنگ بوده که به مرور زمان با شن پر شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟