گلچینی از بهترین نرم‌افزارهای منتخب نشریه Web User
20 نرم‌افزار کاربردی رایگان و قدرتمند
گزارشی که چندی پیش از سوی مؤسسه سنسورتاور منتشر شد، نشان می‌دهد که سال 96 برای فروشگاه‌های اپ‌استور و گوگل‌پلی سال بسیار پرسود و خوبی بوده است. در گزارش منتشر شده از سوی این مؤسسه مشاهده می‌کنیم که سود به دست آمده از بابت حق اشتراک‌ها و همچنین خرید برنامه‌های کاربردی برای اپل استور به رقم 38.5 میلیارد و برای گوگل‌پلی به رقم 20.1 میلیارد دلار رسیده است. این ارقام نشان می‌دهند که اپ‌استور در مقایسه با نمونه مشابه سال 95 یک رشد 34.7 درصدی در افزایش درآمدها و گوگل‌پلی با یک رشد 34.2 درصدی روبه‌رو بوده‌اند. به‌ طوری که در مجموع دو بازار به رقم شگفت‌آور 58.7 میلیارد دلار دست پیدا کرده‌اند که در مقایسه با نمونه مشابه سال گذشته (43.5 میلیارد دلار) یک افزایش رشد 35 درصدی را تجربه کرده‌اند.

1606683296_1_0.gif

نکته قابل تأملی که در ارتباط با این گزارش وجود دارد این است که میزان درآمد توسعه‌دهندگان سیستم‌ عامل iOS نیز در سال 96 برابر با 26.5 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با نمونه مشابه سال قبل رشدی 30 درصدی را نشان می‌دهد. در بخشی از این گزارش به درآمدهای رو به ‌رشد بازی‌های موبایلی نیز اشاره شده است که یک رشد 30 درصدی را تجربه کرده و به رقم 48.3 میلیارد دلار رسیده است. جالب آنکه بخش مربوط به بازی‌ها در گوگل‌پلی به‌شدت مورد توجه کاربران قرار داشته و در حدود 27.2 میلیارد بازی تنها از این فروشگاه دانلود شده است. با این پیش‌درآمد کوتاه به سراغ مقاله این شماره می‌رویم. اگر شماره فروردین ماه سال‌های گذشته ماهنامه را مطالعه کرده باشید، به‌خوبی می‌دانید که در این شماره مقاله‌ای در ارتباط با بهترین برنامه‌های کاربردی سال را برای شما آماده می‌کنیم. در حالی که برنامه‌های بسیار شاخص و ارزشمندی برای معرفی وجود دارند، با وجود این بخش اعظمی از این برنامه غیررایگان هستند و کاربران برای دسترسی به آن‌ها باید هزینه مربوط را پرداخت کنند. اما این حرف به‌معنای آن نیست که برنامه‌های رایگان ارائه شده فاقد ارزش هستند و باید از کنار آن‌ها بی‌تفاوت گذشت. اگر از مخاطبان سایت شبکه باشید، به‌خوبی از این موضوع اطلاع دارید که در سایت پرکاربردترین برنامه‌هایی که به شما در مدیریت بهتر کامپیوترهای شخصی، دستگاه‌های اندرویدی و نظارت بر شبکه در دسترس قرار دارند را معرفی می‌کنیم. اما در این شماره از مجله تصمیم گرفتیم گلچینی از بهترین نرم‌افزارهایی که از سوی مجله Web User در یک سال گذشته پیشنهاد شده است، به شما معرفی کنیم. مجله Web User یکی از معتبرترین مجلات حوزه فناوری است که هر ماه منتشر می‌شود و در هر شماره تحولات حوزه فناوری، قابلیت‌های پنهان درون نرم‌افزارها، آموزش‌های کاربردی و مطالب مفید دیگری را منتشر می‌کند. یکی از بخش‌های ثابت این مجله معرفی بهترین نرم‌افزارهای کاربردی در حوزه‌های مختلف است. نرم‌افزارهایی که از سوی طیف گسترده‌ای از کاربران سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربردی هستند. برنامه‌هایی که در این مقاله به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، برنامه‌هایی رایگان هستند که به‌راحتی از سایت‌های اصلی قابل دانلودند. برنامه‌هایی که در زمینه ویرایش تصاویر، نظارت بر ترافیک شبکه، فشرده‌سازی فایل‌ها، بریدن بخش‌هایی از کلیپ‌های ویدئویی، ارزیابی دیسک‌های سخت و... به شما کمک می‌کنند. همچنین، در انتهای مقاله نیز به معرفی تعدادی از برنامه‌های کاربردی جالب برای گوشی‌های اندرویدی و iOS پرداخته‌ایم که به‌تازگی عرضه شده‌اند.

 1-  SnapEase ویرایشگری حرفه‌ای 

SnapEase یکی از پرسرعت‌ترین نرم‌افزارهای ویرایش تصاویر است که با حجم 1.6 مگابایت به شما اجازه می‌دهد در آن واحد روی چند تصویر تغییرات دلخواه خود را به وجود آورید. شما می‌توانید فرآیند کراپ، چرخش، سیاه و سفید کردن تصاویر، تغییر نام تصاویر، تنظیم روشنایی، کنتراست، اشباع رنگ و بسیاری دیگر از کارها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید. همچنین، می‌توانید تصاویر را بر مبنای مسیر یا تاریخ مرتب و در ادامه فهرستی از تصاویر خود ایجاد کنید تا به‌راحتی به عکس‌هایتان دسترسی داشته باشید. زمانی که فرآیند ویرایش به اتمام رسید، به‌راحتی می‌توانید تصاویر ویرایش شده را به‌صورت گروهی انتخاب کنید، خروجی مد نظر را مشخص، اندازه عکس‌ها، فرمت و نوع فشرده‌سازی مبتنی بر JPEG را تعیین کنید. برای دانلود این نرم‌افزار به نشانی bit.ly/snap440 مراجعه کنید.

 2-  FileOptimizer فشرده‌سازی ایده‌آل و قدرتمند 

FileOptimizer با استفاده از تکنیک‌های بهینه‌سازی هوشمند سعی می‌کند اندازه تصاویر، فایل‌های ویدئویی، اسناد و سایر فرمت‌های فایلی را کم کند. شما به‌سادگی می‌توانید از طریق تکنیک کشیدن و رها کردن فایل‌های خود را به رابط کاربری این برنامه وارد کنید و در ادامه دکمه Optimize  را فشار دهید. زمانی که فرآیند فشرده‌سازی کامل شد، برنامه به شما اندازه فایل‌های اصلی و بهینه‌سازی شده را نشان می‌دهد. جدیدترین نگارش این برنامه ضمن آنکه آیکن‌هایی با تفکیک‌پذیری بالا را نشان می‌دهد، در زمینه بهبود عملکرد پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. File Optimizer نگارش 12 اندازه‌ای در حدود 72 مگابایت دارد و روی سیستم‌ عامل‌های مختلف ویندوز از جمله ویندوز 10 قابل نصب است. برای دانلود این نرم‌افزار به نشانی bit.ly/fileo440 مراجعه کنید.

 3-  GlassWire 2 پویشگر شبکه 

 نظارت بر ترافیک شبکه به شما اجازه می‌دهد درباره برنامه‌هایی که به اینترنت متصل شده‌اند، اطلاعاتی به دست آورید. در نتیجه به‌راحتی می‌توانید نرم‌افزارهای مخربی که ممکن است به دور از چشم شما به اینترنت متصل شوند زیر نظر بگیرید و آگاه شوید که آیا همسایه شما به‌ طور پنهانی از وای‌فای شما استفاده می‌کند یا خیر.GlassWire  نرم‌افزاری است که در این زمینه به شما کمک می‌کند. GlassWire اجازه می‌دهد بدون داشتن هیچ‌گونه دانش فنی به‌راحتی از آن استفاده کنید. جدیدترین نگارش ارائه شده از این نرم‌افزار به‌روزرسانی بزرگی دریافت و قابلیت‌های جدیدتری ارائه کرده که از آن جمله می‌توان به پشتیبانی از پروفایل‌ دیوار آتش و توانایی اسکن فایل‌ها از طریق ViruslTotal اشاره کرد. این نرم‌افزار توانایی‌های دیوار آتش ویندوز را دوچندان می‌کند. این نرم‌افزار 33 مگابایتی روی سیستم‌ عامل‌های ویندوز 7، 8 و 10 قابل نصب و از نشانی زیر قابل دریافت است:

 http://download.cnet.com/GlassWire/3000-10435_4-76171283.html

 4-  VidCutter 5 برش‌دهنده فایل‌های ویدئویی 

VidCutter به شما این امکان را می‌دهد تا صحنه‌های مربوط به ویدئوهایی که تهیه کرده‌اید به‌راحتی برش دهید، بدون از دست دادن کیفیت فیلم‌ها را ذخیره‌سازی کنید و روی شبکه‌های اجتماعی به‌شکل ساده‌ای به اشتراک بگذارید. این ‌کار به‌سادگی انجام می‌شود. کافی است ویدئو را به‌سمت رابط کاربری برنامه بکشید و با استفاده از ابزارهای ساده‌ای آن ‌را ویرایش کنید. در ادامه کلیپ‌ها را مرتب کنید و آن‌ها را درون یک فایل MP4 به یکدیگر بچسبانید. جدیدترین نگارش این برنامه به‌ویژگی SmartCut و View keyframes تجهیز شده که به شما اجازه می‌دهد به دقیق‌ترین شکل فریم‌ها را برش دهید. یک نوار زمان‌بندی نیز به شما مدت زمانی که برای کامل شدن این فرآیند نیاز است نشان می‌دهد. این برنامه که قابل اجرا روی سکو‌های ویندوز، لینوکس و مک است، از نشانی bit.ly/vidcut440 دانلود کنید.

 5-  RememBear مدیر گذرواژه  

یکی از جدیدترین برنامه‌های مدیریت گذرواژه قابل اجرای روی سکو‌های مختلف ویندوز، مک، iOS، دستگاه‌های اندرویدی و مرورگرهای کروم و فایرفاکس است. پس از نصب برنامه برای شروع باید یک گذرواژه قدرتمند محلی را ایجاد و کلید دسترسی اضطراری را چاپ (در مواردی که ممکن است گذرواژه را فراموش کنید) و جزئیات مربوط به لاگین‌ها را در آن وارد کنید. RememBear می‌تواند گذرواژه‌های قدرتمندی ایجاد کرده، از داده‌های ورودی پشتیبان‌گیری، فرآیند همسان‌سازی را انجام داده و به‌ طور خودکار داده‌های مورد نیاز را در فیلدهای سایت‌ها وارد کند. می‌توانید سایر دستگاه‌ها را به حساب کاربری خود متصل کنید و جزئیات مربوط به لاگین‌های قرار گرفته در سایر برنامه‌های مدیریت گذرواژه‌ را در این برنامه قرار دهید. برای دانلود این برنامه به نشانی https://www.remembear.com/ مراجعه کنید. 

 6-  VeraCrypt گزینه‌ای ایده‌آل برای رمزگذاری 

اگر به رمزگذاری تعداد زیادی از فایل‌های خود که اطلاعات حساسی درون آن‌ها قرار دارد نیاز دارید، هیچ گزینه‌ای بهتر از VeraCrypt در اختیار شما نیست. یک ابزار متن‌ باز که به‌راحتی قابل استفاده بوده و قدرتمندترین استانداردهای رمزگذاری را در اختیارتان قرار می‌دهد. این ابزار یک محفظه محافظت شده با گذرواژه‌ها که ولوم خوانده می‌شود ایجاد می‌کند و زمانی که نصب می‌شود شبیه به سایر درایوها در Windows Explorer نشان داده می‌شود. شما می‌توانید از ده استاندارد رمزگذاری صنعتی برای محافظت هرچه دقیق‌تر از فایل‌های خود استفاده کنید. این برنامه را می‌توانید به‌شکل قابل حمل استفاده و حافظه فلش خود را به یک صندوقچه ایمن تبدیل کنید. این برنامه 23 مگابایتی که قابل اجرا روی سکو‌های مختلف است، از نشانی www.veracrypt.fr دانلود کنید.

 7-  HDDScan 4 متخصص ارزیابی هارددیسک 

اگر احساس می‌کنید یک یا چند درایو کامپیوتر شما رفتاری مشکوک از خود نشان می‌دهند، از برنامه HDDScan استفاده کنید. برنامه‌ای که گزارش دقیقی از عملکرد درایوها در اختیارتان قرار می‌دهد. این برنامه قادر است هارددیسک‌ها، درایوهای حالت جامد و حافظه فلش را تحلیل و گزارشی در ارتباط با سالم یا خراب بودن ارائه کند. این برنامه بدون نیاز به نصب قابل اجرا است. زمانی که آن ‌را اجرا می‌کنید، از درون منوی بازشونده آن می‌توانید درایو مورد نظر خود را انتخاب کنید تا این برنامه بر مبنای فناوری SMART درایو مورد نظر را با انواع مختلفی از آزمون‌ها بررسی کند و گزارشی در اختیار شما قرار دهد. اگر درایوی دارای مشکل باشد، HDDScan از طریق به‌کارگیری مجموعه ابزارهایی سعی می‌کند مشکل را برطرف کند. این برنامه را از نشانی www.hddscan.com دانلود کنید.

 8-  CryptoPrevent 9 ابزار ضدبدافزار 

CryptoPrevent به ‌گونه‌ای طراحی شده است تا از کامپیوتر شما در برابر تهدیدات نوین همچون باج‌افزارها محافظت کند. جدیدترین نگارش این برنامه از یک رابط کاربری جدید با گزینه‌های ساده و توضیحات کافی ساخته شده است. به‌ طوری که به‌شکل روان‌تری نسبت به گذشته بتواند روی ویندوز اجرا شود. مکانیسم حفاظتی مبتنی بر فیلترهای این برنامه نیز پیشرفت داشته و در نتیجه به این برنامه اجازه می‌دهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهدیدات جدید را شناسایی کند و به اجرای برنامه‌های غیرضروری خاتمه دهد. برنامه‌هایی که ممکن است بدافزار باشند. این برنامه را که روی سیستم‌ عامل‌های مختلف ویندوز قابل اجرا است و حجمی در حدود 12 مگابایت دارد، از نشانی bit.ly/crypto442 دانلود کنید. 

 9-  Win Update Stop یک ابزار سیستمی کارآمد 

مهم است که سیستم‌ عامل خود را همواره به‌روز نگه دارید. به‌واسطه آنکه مشکلات و باگ‌های نرم‌افزاری و همچنین رخنه‌های امنیتی به‌واسطه عرضه به‌روزرسانی‌های جدید ترمیم می‌شوند. اما بعضی مواقع سیستم‌ عامل ویندوز به ‌طور خودکار قادر نیست فرآیند به‌روزرسانی‌ها را مدیریت کند و در نتیجه در دریافت وصله‌های نرم‌افزاری با مشکل روبه‌رو می‌شوید. اما برنامه win Update Stop به شما اجازه می‌دهد به‌شکل دستی ویژگی به‌روزرسانی در ویندوز را فعال یا غیرفعال کنید. کافی است برنامه را اجرا و روی دکمه Enable یا Disable کلیک کنید. هیچ تنظیم دیگری در کار نیست. این برنامه 2 مگابایتی که روی سیستم‌ عامل‌های مختلف ویندوز قابل اجرا است را از نشانی bit.ly/wus442 دریافت کنید. بدون شک این برنامه در ویندوز 10 کمک زیادی به شما می‌کند. 

 10-  Ashampoo Spectre Meltdown کاشف مشکل امنیتی جدید پردازنده‌ها 

همان ‌گونه که می‌دانید دو آسیب‌پذیری Spectre و Meltdown در چند وقت اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند. آسیب‌پذیری‌هایی که نزدیک به 20 سال است طیف گسترده‌ای از پردازنده‌های کامپیوتری را قربانی خود ساخته‌اند. این باگ‌ها به یک هکر اجازه می‌دهند به ساده‌ترین شکل به داده‌های شما دسترسی پیدا کند. اما برنامه رایگان Ashampoo Spectre Meltdown CPU Checker سیستم شما را اسکن کرده و نشان می‌دهد آیا سامانه شما به چنین آسیب‌پذیری‌هایی آلوده است یا خیر. در صورتی که سیستم شما به هر دو یا هر یک از این آسیب‌پذیری‌ها آلوده شده است، روی لینک What Should I do کلیک کنید. این لینک شما را به صفحه مربوط به دانلود جایی کهAshampoo  راهنمایی‌های مفیدی برای غلبه بر این مشکل در اختیارتان قرار می‌دهد هدایت می‌کند. این برنامه از نشانی bit.ly/meltdown442 قابل دریافت است.

 11-  WhoCrashed 6 عیب‌یاب قدرتمند سیستمی 

 اگر کامپیوتر شما به‌ طور مداوم دچار مشکل شده، قفل شده یا صفحه آبی مرگ را نشان می‌دهد، بهترین راهکاری که در این زمینه پیش روی شما قرار دارد عیب‌یابی سیستم است. این مشکل در اغلب موارد نشانه‌ای از بروز مشکل در یکی از سخت‌افزارهای سیستمی یا برنامه‌هایی است که به‌تازگی روی سیستم خود نصب کرده‌اید. هرچند همیشه این‌گونه نیست. WhoCrashed می‌تواند به شما در شناسایی داریورهای بد که باعث بروز مشکلات سیستمی می‌شوند کمک کند. زمانی که روی دکمه Analyse کلیک می‌کنید، این برنامه جست‌وجویی درخصوص علت بروز مشکل انجام داده است و به شما اعلام می‌دارد برای حل مشکل چه کاری باید انجام دهید. نسخه جدید این برنامه به‌شکل خوبی با ویندوز 10 هماهنگ شده و تحلیل‌های عمیقی را به‌منظور شناسایی مشکلات در پوشه‌هایی که فایل‌های dump و گزارش‌های مربوط به کرنل درون آن‌ها قرار گرفته‌اند انجام می‌دهد. این برنامه را از نشانی www.resplendence.com دانلود کنید.

 12-  ScanTransfer ابزار به‌اشتراک‌گذاری چندرسانه‌ای 

روش‌های متعددی برای کپی کردن فایل‌ها از گوشی‌های هوشمند به کامپیوترهای شخصی وجود دارد که یکی از این روش‌ها ارسال ایمیل است. ScanTransfer یک برنامه دسکتاپ رایگان است که یک روش ساده را در این ارتباط پیشنهاد می‌کند. کافی است این برنامه را نصب و اجرا کنید. (یک نسخه قابل حمل نیز وجود دارد.) در این حالت یک کد QR منحصر به فرد روی صفحه نشان داده می‌شود. در ادامه این کد را از طریق دوربین گوشی هوشمند (اندروید یا آی‌فون) اسکن کنید. پس از این کار می‌توانید فایل‌های خود را انتقال دهید. برعکس ابزارهای به‌اشتراک‌گذاری چند‌رسانه‌ای نیازی ندارید برنامه خاصی را روی گوشی نصب و از آن استفاده کنید. ScanTransfer به شما اجازه می‌دهد تا مکانی که تصاویر باید ذخیره شوند را انتخاب یا فایل‌ها را پیش از ارسال فشرده کنید. برای دانلود این برنامه به نشانی scantransfer.net مراجعه کنید. 

 13-  MiniTool ShadowMaker Free پشتیبان‌گیری قدرتمند 

MiniTool ShadowMaker یک نرم‌افزار بسیار عالی است که به شما در پشتیبان‌گیری از فایل‌های مهم در قالب ایمیج‌های سیستمی کمک می‌کند. این برنامه سه گزینه به‌منظور تهیه نسخه پشتیبان در اختیارتان قرار می‌دهد. پشتیبان‌گیری کامل که از همه فایل‌ها نسخه پشتیبان تهیه می‌کند، پشتیبان‌گیری عادی که تنها از فایل‌هایی که نسبت به نسخه پشتیبان قبلی تغییر پیدا کرده‌اند، نسخه پشتیبان تهیه می‌کند و پشتیبان‌گیری خلاصه که تنها از فایل‌های مهم نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. شما می‌توانید برای تهیه نسخه پشتیبان زمان‌بندی خاصی مشخص و همچنین نسخه‌های پشتیبان تهیه شده را رمزگذاری و برای آن‌ها یک گذرواژه تعیین کنید. ابزارهای پشتیبان‌گیر متعددی در این زمینه پیش روی شما قرار دارند، اما هیچ‌یک به‌سادگی ShadowMaker نیستند. برای دانلود این برنامه به نشانی bit.ly/shadow442 مراجعه کنید.

 14-  Gboard صفحه ‌کلید قدرتمند اندرویدی 

گوگل یک برنامه کوچک اما کاملاً کاربردی برای علاقه‌مندان به صفحه ‌‌کلیدهای مجازی طراحی کرده است. هوشمندی خصیصه بارز برنامه Gboard بوده که خوشبختانه برای هر دو سکوی اندروید و iOS ارائه شده است. جست‌وجوی عبارت بدون آنکه مرورگر گوشی را اجرا کنید، از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد. آیکنی که با نماد شرکت گوگل در سمت چپ فیلد تایپ متن قرار دارد، به شما اجازه می‌دهد زمانی که در حال تایپ کردن هستید عبارت خاصی را در اینترنت جست‌وجو کنید. برای این منظور تنها باید آیکن مورد نظر را لمس و عبارت خود را وارد کنید و دکمه اینتر را بزنید. نتایج به دست آمده در پایین صفحه به شما نشان داده می‌شود. برای دریافت نسخه اندرویدی و iOS به نشانی‌های bit.ly/gboarddroid442 و bit.ly/gboardios442 مراجعه کنید. 

 15-  Selfissimo سلفی‌های هنری و هوشمندانه 

گوگل نزدیک به یک ماه پیش (بهمن ‌ماه) سه برنامه رایگان در ارتباط با ویدئو و تصاویر منتشر کرد. برنامه‌هایی که appsperiments نام گرفته‌اند. برنامه‌هایی که بر مبنای فناوری‌هایی که این شرکت در حال کار روی آن‌ها است ساخته شده‌اند. Selfissimo یکی از این برنامه‌ها است. یک ابزار سلفی که مجموعه‌ای از عکس‌های هنری سیاه و سفید را به‌شکل خودکار از شما گرفته، آن‌ها را مرتب کرده و داخل یک صفحه به شما نشان می‌دهد. هر زمان از حرکت کردن بایستید، بدون نیاز به لمس دکمه شاتر از شما عکس سلفی می‌گیرد. عکس‌هایی که می‌توانید به ‌اشتراک قرار دهید یا ذخیره‌ کنید. اگر عاشق سلفی ‌گرفتن هستید، بدون شک این برنامه برای شما ساخته شده است. 
برای دانلود نسخه‌های اندروید و iOS این برنامه به نشانی‌های bit.ly/selfdroid440 و bit.ly/selfios440 مراجعه کنید.

 16-  Scrubbies متخصص فیلم‌برداری 

Scrubbies برنامه رایگان معروف دیگر ارائه شده از سوی گوگل است. ابزاری که تنها در اختیار کاربران iOS قرار دارد و به شما اجازه می‌دهد به‌سرعت کلیپ‌های ویدئویی تهیه و در ادامه سرعت و جهت کلیپ‌ها را دستکاری و کلیپ‌های اسلوموشن جالبی را تهیه کنید. کار با این برنامه ساده است. کافی است برنامه را باز و دکمه دوربین که در سمت چپ قرار دارد لمس کنید. زمانی که دکمه ضبط را لمس کردید، فرآیند فیلم‌برداری آغاز می‌شود. اگر یک انگشت خود را روی صفحه حرکت دهید، فرآیند ضبط آغاز شده و با دو انگشت فرآیند تنظیم جهت، آرام یا کند شدن برای رسیدن به‌سرعت مورد نظر قابل انتخاب است. متأسفانه شما نمی‌توانید ویدئوهایی که در کتابخانه گوشی قرار دارد را به این برنامه وارد کنید. برای دانلود این برنامه به نشانی bit.ly/scrubbies440 مراجعه کنید. 

 17-  Storyboard ویدئو کلیپ‌هایی در سبک کمیک 

Storyboard سومین برنامه منتشر شده در گروه appsperiments است. این برنامه قادر است فیلم‌هایی که ضبط کرده‌اید به یک کمیک تبدیل کند. به عبارت دقیق‌تر کلیپ‌هایی که ضبط می‌کنید را به‌ شکل خودکار به شش فریم تبدیل می‌کند. برای آنکه بتوانید از این برنامه استفاده کنید، ابتدا باید ویدئوهای خود را در برنامه استوری‌بورد آپلود کنید. در ادامه پس از پردازش ویدئوهای برنامه یاد شده انواع طرح‌ها و تم‌های جذاب موجود را در اختیار شما قرار می‌دهد. 
همچنین، برای آنکه بتوانید الگوهای جدید را مشاهده کنید، تنها کافی است برنامه را رفرش کنید. در حال حاضر گزینه‌های زیادی برای کنترل خروجی برنامه در اختیار شما قرار ندارد. لازم به توضیح است که این برنامه تنها در اختیار کاربران اندرویدی قرار دارد. برای دانلود این برنامه به نشانی bit.ly/storyboard440 مراجعه کنید. 

 18-  Astro File Manager یک مدیر برنامه قدرتمند 

Astro File Manager یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مدیر فایل ارائه شده برای دستگاه‌های اندرویدی است که دومرتبه بازطراحی شده و قابلیت‌های جدیدی به آن افزوده شده است. از جمله این قابلیت‌ها به Cloud Hopping می‌توان اشاره کرد که اجازه می‌دهد فایل‌ها را میان سرویس‌های کلاود‌محور و همچنین گوشی یا تبلت، کارت حافظه و دستگاه‌هایی که روی شبکه محلی قرار دارد انتقال دهید. از طریق این برنامه مدیر فایل می‌توانید پوشه‌ها را برای دسترسی سریع‌تر بوک‌مارک، فایل‌های فشرده را استخراج، برنامه‌ها را مدیریت و محتوای چند‌رسانه‌ای را مشاهده کنید. نسخه جدید Astro در مقیاسه با برنامه معروف ES File Manager ساده‌تر و روان‌تر بوده، اما به‌لحاظ سرعت کمی کند است. برای دانلود نسخه اندرویدی این برنامه به نشانی ‌bit.ly/astro432 مراجعه کنید. 

 19-  Microsoft Arrow Launcher 

Microsoft Launcher لانچری قدرتمند با رابط کاربری ساده بوده که از سوی مایکروسافت برای سکوی اندروید ارائه شده است. اگر در نظر دارید تغییری در سبک و سیاق محیط کاربری دستگاه اندرویدی خود به وجود آورید، بدون شک این برنامه برای شما ساخته شده است. قابلیت شخصی‌سازی و هوشمند بودن را می‌توان یکی از نقاط برجسته این لانچر معرفی کرد. از ویژگی‌های شاخص این برنامه می‌توان به استفاده حداقلی از منابع سیستمی، دسترسی به ابزارهای کنترلی در پایین صفحه، قابلیت شخصی‌سازی بسیار زیاد، هماهنگ بودن با نیازهای کاربران، مرتب‌سازی برنامه‌ها بر مبنای مصرف کاربران، آیکن Bing Wallpaper روی صفحه اصلی، تغییر تصویر پس‌زمینه با لمس آیکن بینگ، فیدخوان حرفه‌ای برای مشاهده اخبار مهم و... اشاره کرد. برای دانلود این برنامه به نشانی bit.ly/launcher438 مراجعه کنید.

 20-  Google Files Go برنامه مدیر فایل گوگل 

برنامه File Go Google به شما اجازه می‌دهد اسناد، تصاویر، فایل‌های دانلود شده را از طریق لمس دکمه Files مشاهده، ویرایش، حذف یا به اشتراک قرار دهید. اگر دکمه Storage این برنامه را لمس کنید، گزینه‌هایی برای آزاد‌سازی حافظه، حذف فایل‌های تکراری، حذف برنامه‌های کاربردی که هیچ‌گاه از آن‌ها استفاده نکرده‌اید در اختیارتان قرار می‌گیرد. همچنین برای به‌اشتراک‌گذاری بی‌سیم ایمن فایل‌ها با کاربرانی که در اطرافتان قرار دارند بدون آنکه به یک ارتباط اینترنتی نیازی داشته باشید، گزینه‌ای به‌نام Send and Receive در اختیارتان قرار دارد. البته توجه داشته باشید که در زمان نگارش این مقاله این فایل هنوز در وضعیت بتا قرار دارد، اما یک ابزار قدرتمند در اختیارتان قرار می‌دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه به کم‌حجم بودن و مصرف حداقلی حافظه دستگاه اندرویدی می‌توان اشاره کرد. برای دانلود این برنامه به نشانی bit.ly/filesgo438 مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟