با ترفندهای رابط کاربری نوت 8 آشنا شوید!
30/06/1396 - 12:25
معرفی ترفندهای رابط کاربری گلکسی نوت 8 سامسونگ
اگر این سوال در ذهنتان ایجاد شده که رابط کاربری گلکسی نوت 8 چه قابلیت‌ها و ترفندهای خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، این مقاله به طور کامل و شفاف پاسختان را ارائه می‌کند. در این مقاله به معرفی ترفندهای رابط کاربری گلکسی نوت 8 سامسونگ می‌پردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله "6 ترفند اختصاصی قلم استایلوس گلکسی نوت 8" در رابطه با ترفندهای قلم استایلوس فبلت نوت 8 صحبت کردیم، اما حالا قصد داریم در مورد ترفندهای رابط کاربری این فبلت صحبت کنیم. رابط کاربری فبلت نوت 8 با نام اختصاصی "سامسونگ اکسپرینس" (Samsung Experience) شناخته می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر ترفندهای رابط کاربری نوت 8 داشته باشیم.

ترفند اول: تغییر تم پیش‌فرض

رابط کاربری فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ امکان تغییر تم را فراهم کرده است. بدین صورت کاربران می‌توانند هر زمان که تمایل داشتند ظاهر دستگاه را دست‌خوش تغییر کنند. برای انجام این کار کافیست که به هوم اسکرین رفته و سپس با انگشت خود دستور زوم کردن را صادر کنید و از منوی نمایان شده گزینه Wallpapers and themes را انتخاب کنید. بدین صورت می‌توانید والپیپر، تم و حتی آیکون‌های دستگاه را شخصی‌سازی کنید. این مسئله یکی از ترفندهای جالب رابط کاربری فبلت گلکسی نوت 8 محسوب می‌شود.

ترفند دوم: غیرفعال کردن منوی اپلیکیشن‌ها

در رابط کاربری فبلت نوت 8 قابلیتی ارائه شده که به موجب آن کاربر می‌توانید منوی اپلیکیشن‌ها یا اصطلاحا اپ دراور (App Drawer) را غیرفعال کند و به این صورت حالتی شبیه به رابط کاربری آیفون‌ها را در گوشی ایجاد کند. با فعال کردن این ویژگی تمام آیکون اپلیکیشن‌های دستگاه بر روی هوم اسکرین نمایش داده می‌شوند. برای فعال کردن این حالت کافیست که به صفحه هوم اسکرین بروید و با انگشت خود دستور زوم کردن را صادر کنید. سپس گزینه Home Screen Settings را انتخاب نمایید و بعد از آن گزینه Home Screen Layout را انتخاب کنید. در نهایت هم باید گزینه Home Screen Only را انتخاب نمایید تا تغییر مورد نظر اعمال شود.

ترفند سوم: امکان تغییر سایر آیکون اپلیکیشن‌ها در اپ دراور

یکی دیگر از قابلیت‌های جالبی که فبلت نوت 8 ارائه می‌کند مربوط به امکان تغییر سایر آیکون اپلیکیشن‌های هوم اسکرین و اپ داور می‌شود. بدین سبب شما می‌توانید اندازه آیکون اپلیکیشن‌ها را تغییر دهید. برای انجام این کار کافیست بعد از مراجعه به هوم اسکرین گوشی دستور زوم کردن را با انگشت خود صادر کنید. سپس گزینه Home Screen Settings را انتخاب و یکی از دو گزینه Home Screen Grid یا Apps Screen Grid را انتخاب نمایید. در نهایت قادر به تغییر اندازه شبکه‌بندی اپلیکیشن‌ها و سایر آیکون آن‌ها خواهید بود.

ترفند چهارم: تغییر نسبت ابعاد اپلیکیشن‌ها

طراحی فبلت نوت 8 به گونه‌ای انجام شده که دستگاه طولی بلند و عرضی کوتاه دارد. در برخی شرایط ممکن است بعضی از اپلیکیشن‌ها با این ابعاد چندان جالب به تصویر کشیده نشوند. خوشبختانه رابط کاربری فبلت گلکسی نوت 8 امکان تنظیم و رفع این مشکل را فراهم می‌کند. بدین منظور کافیست که وارد بخش Settings و سپس Apps فبلت شوید و Aspect Ratio یا نسبت ابعاد هر اپلیکیشن را مطابق با شرایطی که مورد نظرتان است تنظیم کنید.

ترفند پنجم: فعال و غیرفعال کردن سریع قابلیت تنظیم خودکار نور نمایشگر

رابط کاربری فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ یک روش کارآمد و بسیار سریع را برای فعال و غیرفعال کردن قابلیت تنظیم خودکار نور صفحه نمایش ارائه می‌کند. بدین منظور کافیست که منوی نوتیفیکیشن‌های دستگاه را به سمت پایین بکشید. در این شرایط نوار تنظیم دستی مقدار نور نمایشگر را خواهید دید. در سمت راست این نوار یک فلش کوچک وجود دارد. این فلش را لمس کنید. مشاهده خواهید کرد که امکان فعال و غیرفعال کردن سریع قابلیت تنظیم خودکار نورد نمایشگر به همین سادگی ارائه می‌شود.

ترفند ششم: فعال‌سازی حالت گیمینگ (Performance Mode)

سامسونگ در حالت عادی فبلت گلکسی نوت 8 را به شکلی بهینه‌سازی کرده که قدرت عملکرد و مصرف انرژی آن متعادل باشند، اما آیا می‌دانید که کاربران نوت 8 می‌توانند در صورت تمایل حالت گیمینگ (Performance Mode) دستگاه را فعال کنند و به این صورت بیشترین بازده را برای انجام بازی از پردازنده آن دریافت کنند؟ برای انجام این کار باید بعد از مراجعه به بخش Performance Mode منوی تنظیمات فبلت نوت 8 گزینه High Performance را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که فعال کردن این گزینه می‌تواند منجر به افزایش میزان مصرف شارژ باتری دستگاه شود.

ترفند هفتم: ارائه فیلتر رنگ آبی برای استفاده در شب

طبق بررسی‌های صورت گرفته نور آبی رنگ صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند می‌تواند منجر به ایجاد اختلال در خوابیدن و به خواب رفتن کاربر شود. بنابراین در فیلت گلکسی نوت 8 قابلیت فیلتر کردن رنگ آبی نام برده شده ارائه می‌شود. توصیه می‌کنیم که از این قابلیت به ویژه در شرایطی که قصد خوابیدن دارید و گوشی در دستتان است استفاده کنید.

ترفند هشتم: استفاده همزمان از دو اکانت در یک مسنجر

یکی از ویژگی‌های بسیار جالب و کاربردی که رابط کاربری گلکسی نوت 8 سامسونگ ارائه می‌کند، مربوط به امکان استفاده همزمان از دو اکانت در یک برنامه بدون نیاز به نصب هیچ ابزار جانبی می‌شود. برای مثال شما می‌توانید به صورت همزمان از دو اکانت فیسبوک، وایبر، اسکایپ، .واتس‌آپ و غیره در فبلت نوت 8 استفاده کنید. بدین منظور هر زمان که اپلیکیشن سازگاری را دانلود کنید و نصب کنید، نوتیفیکیشنی برای فعال کردن دو اکانت در آن دریافت خواهید کرد. همچنین برای دسترسی به منوی تنظیمات این ویژگی در رابط کاربری فبلت نوت 8 کافیست که به بخش Settings و سپس Advanced Features بروید و گزینه Dual Messenger را انتخاب کنید. اگر قابلیت مذکور را برای هر یک از اپلیکیشن‌های موجود در این بخش انتخاب کنید، یک آیکون کلون شده از آن اپلیکیشن در منوی اپلیکیشن‌های دستگاه نمایش داده می‌شود. به بیان دیگر شما از هر اپلیکیشن دو آیکون را خواهید دید و بدین صورت می‌توانید دو اکانت را در یک برنامه فعال نمایید. این قابلیت از ترفندهای بسیار جالب و کاربردی رابط کاربری گلکسی نوت 8 محسوب می‌شود.

ترفند نهم: فعال‌سازی سریع حالت ویبره

از آنجایی که گزینه‌ای برای فعال کردن حالت میوت (Mute) در فبلت نوت 8 ارائه نشده، شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که چگونه باید دستگاه را سریعا به حالت ویبره منتقل کنیم؟ برای انجام این کار می‌توانید از دکمه کاهش صدا استفاده کنید و به محض نمایان شدن نوار تنظیم شدت صدا، با لمس آیکون اسپیکر حالت ویبره دستگاه را فعال نمایید.

ترفند دهم: تغییر وضوح تصویر صفحه نمایش

یکی از ترفندهای بسیار جالبی که رابط کاربری فبلت نوت 8 ارائه کرده است، مربوط به امکان تغییر وضوح تصویر یا رزولوشن صفحه نمایش می‌شود. بدین سبب باید وارد منوی Settings دستگاه شوید و گزینه Display را انتخاب کنید. سپس گزینه Screen Resolution را انتخاب و حالت مورد نظرتان را تعیین نمایید. در نظر داشته باشید که وضوح تصویر بالاتر منجر به افزایش مصرف شارژ باتری می‌شود.

کلا‌م آخر

پس با ترفندهای رابط کاربری فبلت گلکسی نوت 8 هم آشنا شدید. سعی می‌کنیم در آینده ترفندهای مرتبط با زمینه‌های دیگر این فبلت را هم برایتان عنوان کنیم. امیدوار هستیم از این مقاله لذت برده باشید. 

برای مشاهده ترفند‌های اندروید اینجا کلیک کنید

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر اشکان
اشکان

عاااالی بود دمتون گرم

بعضیاشو نمیدونستم