تقابل دو ناجی اندرویدی قدرتمند
17/04/1396 - 12:05
مقایسه تصویری ال‌جی جی 6 با اچ‌تی‌سی یو 11 + عکس
اگر از طرفداران یکی از دو شرکت ال‌جی یا اچ‌تی‌سی هستید و تمایل دارید که مقایسه‌ای مابین دو اسمارتفون قدرتمند فعلی آن‌ها یعنی گوشی ال‌جی جی 6 (LG G6) و اچ‌تی‌سی یو 11 (HTC U11) داشته باشید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم به مقایسه تصویری ال‌جی جی 6 با اچ‌تی‌سی یو 11 بپردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

ال‌جی در فروش پرچمدار سال 2017 خود یعنی گوشی هوشمند ال‌جی جی 6 موفق بود و توانست آماری به نسبت بهتر از فروش پرچمدار سال گذشته‌اش را به ثبت برساند. به نظر ما، تجدید نظر ال‌جی در سبک طراحی گوشی جی 6 اصلی‌ترین عاملی بود که باعث شده این گوشی مورد استقبال کاربران قرار گیرد. در سمت مقابل شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی هم با معرفی گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی یو 11 توانست نسبت به قبل روند فروش بهتری را طی کند.

پس اگر بخواهیم یک نتیجه‌گیری کلی داشته باشیم، دو گوشی جی 6 و یو 11 به ترتیب برای دو شرکت ال‌جی و اچ‌تی‌سی نقش یک ناجی را ایفاء کرده‌اند. جالب است بدانید که این دو گوشی تقریبا هم قیمت هم هستند. اما به نظر شما تقابل کلی مستقیم مابین این دو گوشی به نفع کدامیک تمام می‌شود؟ ما در این مقاله قصد داریم که به مقایسه تصویر دو گوشی اچ‌تی‌سی یو 11 و ال‌جی جی 6 بپردازیم. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

ابعاد (برنده: ال‌جی جی)

هر دو گوشی نام برده شده بدنه‌ای با ضخامت 7.9 میلیمتر دارند. اما از نظر عرضه و ارتفاع گوشی ال‌جی جی 6 از اچ‌تی‌سی یو 11 کوچک‌تر است. این موضوع در حالیست که این گوشی از نمایشگر بزرگ‌تر هم بهره می‌برد. پس جای شکی وجود ندارد که پرچمدار ال‌جی از نظر ابعاد نسبت به اچ‌تی‌سی یو 11 طراحی دقیق‌ و ظریف‌تری دارد.

وزن (برنده: ال‌جی جی6)

همانطور که عکس فوق مشاهده می‌کنید، گوشی هوشمند جی 6 چیزی در حدود 6 گرم از گوشی ا‌چ‌تی‌سی یو 11 سبک‌تر است. اگرچه این مقدار چندان زیاد و ملموس نیست، اما در هر حال سبب می‌شود تا برنده این بخش هم گوشی جی 6 باشد.

جنس بدنه (برنده: مساوی)

از آنجایی که بدنه هر دو گوشی ا‌چ‌تی‌سی یو 11 و ال‌جی جی 6 از ترکیب آلومینیوم و شیشه ساخته شده، بنابراین از این نظر شامل یک حالت مشابه در دو اسمارتفون مذکور هستیم.

استاندارد ضد آب و گرد و غبار (برنده: ال‌جی جی 6)

هر دو گوشی هوشمند مد نظرمان از استاندارد ضد آب و گرد و غبار سری IP بهره می‌برند، اما ال‌جی جی 6 در این زمینه هم از ا‌چ‌تی‌سی یو 11 برتری دارد! پرچمدار ال‌جی از استاندارد IP68 بهره‌مند است که به موجب آن می‌تواند برای مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد. در سمت مقابل گوشی ا‌چ‌تی‌سی یو 11 از استاندارد IP67 بهره می‌برد که امکان دوام دستگاه در عمق 1 متری برای مدت زمان 30 دقیقه را تضمین می‌کند. بنابراین از این نظر هم برتری با پرچمدار ال‌جی است.

نمایشگر با لبه حساس به فشار (برنده: ا‌چ‌تی‌سی یو 11)

صفحه نمایش گوشی هوشمند ا‌چ‌تی‌سی یو 11 قابلیت جالبی دارد که به موجب آن لبه‌های دستگاه حساس به فشار هستند. این قابلیت تقریبا شبیه به قابلیت "لمس سه بعدی" (3D Touch) است و امکانات خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. متاسفانه گوشی ال‌جی جی 6 از قابلیت این چنینی بهره‌مند نیست.

اندازه صفحه نمایش (برنده: ال‌جی جی6)

ال‌جی در پرچمدار سال 2017 خود از یک صفحه نمایش 5.7 اینچی استفاده کرده است، اما نمایشگر گوشی ا‌چ‌تی‌سی یو 11 نمایشگری 5.5 اینچی است. پس از نظر اندازه نمایشگر هم برتری مقایسه از آن ال‌جی جی 6 خواهد بود.

وضوح تصویر و تراکم پیکسلی (برنده: ال‌جی جی 6)

پرچمدار ال‌جی از نظر وضوح تصویر و تراکم پیکسلی هم نسبت به ا‌چ‌تی‌سی یو 11 برتری دارد. وضوح تصویر نمایشگر جی 6 برابر با 2880 در 1440 پیکسل در نظر گرفته شده که تراکم 564 پیکسل در هر اینچ را به همراه خواه داشت. در سمت مقابل نمایشگر ا‌چ‌تی‌سی یو 11 وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کند و تراکم پیکسلی 534 پیکسل در هر اینچ را خواهد داشت. پس ال‌جی جی 6 هم از نظر وضوح تصویر و هم از نظر تراکم پیکسلی نسبت به گوشی ا‌چ‌تی‌سی یو 11 انتخاب بهتری است. ضمنا باید اشاره کنیم که پنل نمایشگر هر دو محصول از نوه IPS است و نمایشگر ال‌جی جی 6 برخلاف یو 11 از استاندارد HDR Display بهره می‌برد.

سبک طراحی دکمه هوم (برنده: ال‌جی جی 6)

گوشی ا‌چ‌تی‌سی یو 11 از دکمه هوم فیزیکی بهره می‌برد که در زیر نمایشگر دستگاه تعبیه شده است. اما دکمه هوم ال‌جی حی 6 به صورت تلفیق شده با نمایشگر آن ارائه شده است و این ویژگی هم گوشی جی 6 را به مراتب بهتر و مدرن‌تر از گوشی یو 11 می‌کند. ضمنا هر دو گوشی نام برده شده از اسکنر انگشت کاربر هم بهره می‌برند که در گوشی جی 6 به طور مستقل در پنل پشتی تعبیه شده و در گوشی ا‌چ‌تی‌سی یو 11 در درون دکمه هوم جاسازی شده است.

سیستم روی چیپ یا پردازنده (برنده: ا‌چ‌تی‌سی یو 11)

ا‌چ‌تی‌سی یو 11 بی‌شک از نظر پردازنده از ال‌جی جی 6 قدرتمندتر است. این گوشی از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام بهره می‌برد که پرچمدار فعلی سری تراشه‌های برند کوالکام است. اما در سمت مقابل ال‌جی گوشی جی 6 را به تراشه اسنپدراگون 821 مجهز کرده است که نسخه اورکلاک شده تراشه اسنپدراگون 820 (پرچمدار سال گذشته کوالکام) محسوب می‌شود. پس از نظر تراشه یا پردازنده، برتری از آن ا‌چ‌تی‌سی یو 11 خواهد بود.

رم (برنده: مساوی)

هر دو گوشی هوشمند مورد نظر از رم 4 گیگابایتی بهره‌مند هستند. پس برای این بخش حالت برابر ایجاد می‌شود.

حافظه داخلی (برنده: ا‌چ‌تی‌سی یو 11)

گوش ا‌چ‌تی‌سی یو 11 از حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره‌مند است، اما ال‌جی جی 6 حافظه داخلی 32 گیگابایتی دارد. بنابراین یو 11 از این نظر دو برابر ال‌جی جی 6 فضای ذخیره‌سازی اطلاعات ارائه می‌کند و برتری را از آن خود کرده است. البته هر دو گوشی نام برده شده از اتصال رم مایکرو اس‌دی (Micro SD) پشتیبانی به عمل می‌آورند.

هندزفری همراه (برنده: ا‌چ‌تی‌سی یو 11)

ا‌چ‌تی‌سی به همراه گوشی یو 11 و در جعبه آن یک جفت هندزفری اختصاصی را عرضه می‌کند، اما متاسفانه گوشی ال‌جی جی 6 از این ویژگی بی‌بهره است.

باتری (برنده: ال‌جی جی 6)

باتری گوشی هوشمند ال‌جی جی 6 ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعتی دارد، اما در سمت مقابل گوشی یو 11 ا‌چ‌تی‌سی از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. بنابراین از نظر ظرفیت باتری هم برنده این مقایسه، پرچمدار ال‌جی است. لازم به اشاره است که هر دو گوشی مذکور از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند.

پشتیبانی از شارژ بیسیم (برنده: ال‌جی جی 6)

پرچمدار ال‌جی علاوه بر پشتیبانی از شارژ سریع از شارژ بیسیم هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما متاسفانه گوشی هوشمند ا‌چ‌تی‌سی یو 11 از این قابلیت بی‌بهره است.

دوربین اصلی (برنده: ال‌جی جی 6)

دوربین اصلی هر دو گوشی مورد نظر قدرتمند هستند، اما بر روی کاغذ دوربین اصلی ال‌جی جی 6 از ا‌چ‌تی‌سی یو 11 برتر است. لازم به اشاره است که دوربین اصلی هر دو گوشی از قابلیت OIS یا "تثبیت اپتیکال تصویر" پشتیبانی می‌کنند.

دوربین سلفی (برنده: ا‌چ‌تی‌سی یو 11)

برنده این بخش از مقایسه بی‌شک و با اقتدار کامل گوشی هوشمند ا‌چ‌تی‌سی یو 11 است که از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و بسیار قدرتمندی بهره می‌برد.

پشتیبانی از دستیار صوتی (برنده: ا‌چ‌تی‌سی یو 11)

اگرچه هر دو گوشی ا‌چ‌تی‌سی یو 11 و ال‌جی جی 6 از دستیار هوشمند گوگل یعنی گوگل اسیستنت (Google Assistant) پشتیبانی می‌کنند، اما یو 11 ا‌چ‌تی‌سی قابلیت پشتیبانی از الکسا آمازون (Amazon Alexa) و اچ‌تی‌سی سنس (HTC Sense Companion) را هم دارد.

قیمت (برنده: مساوی)

همانطور که پیش از این هم اشاره کرده بودیم، دو گوشی ا‌چ‌تی‌سی یو 11 و ال‌جی جی 6 از نظر قیمت تقریبا در یک حالت یکسان و مشابه قرار دارند.

کلام آخر

بدون تردید هر دو گوشی ال‌جی جی 6 و ا‌چ‌تی‌سی یو 11 از بهترین گوشی‌های اندرویدی فعلی موجود در بازار محسوب می‌شوند. هر دو گوشی باکیفیت، زیبا و قدرتمند هستند اما با این حال تفاوت‌های مابین آن‌ها وجود دارد. طبق مقایسه تصویری که ما مابین این دو اسمارتفون داشتیم، نتایج زیر به دست آمد:

برتری‌های ال‌جی جی 1 نسبت به ا‌چ‌تی‌سی یو 11: 9 برتری

برتری‌های ا‌چ‌تی‌سی یو 11 نسبت به ال‌جی جی 6:  6 برتری

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟