شرح برتری‌های ال‌جی جی 6 نسبت به جی 5
22/02/1396 - 09:27
ال‌جی جی 6 نسبت به جی 5 چه برتری‌هایی دارد؟
اگر قصد خرید یک گوشی اندرویدی جدید و رده بالا را دارید و ال‌جی جی 6 و ال‌جی جی 5 هم از گزینه‌های خریدتان محسوب می‌شوند، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم تا به برتری‌های ال‌جی جی 6 نسبت به ال‌جی جی 5 اشاره کنیم. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

پرچمدار سال 2017 شرکت کره‌ای ال‌جی تقریبا به تازگی معرفی شده است و به زودی عرضه گسترده آن در بازارهای جهانی آغاز می‌شود. این اسمارتفون ال‌جی جی 6 نام دارد و در مقایسه با پرچمدار سال گذشته ال‌جی یعنی گوشی جی 5 به مراتب سبک طراحی متفاوتی را ارائه می‌کند. ال‌جی جی 5 یک اسمارتفون ماژولار است، اما ال‌جی جی 6 از بدنه‌ای کاملا یکپارچه و غیر ماژولار بهره می‌برد.

اگر قصد خرید یک گوشی اندرویدی جدید و رده بالا را دارید و دو این دو گوشی هم از جمله گزینه‌های مد نظرتان هستند، توصیه می‌کنیم که از خرید جی 5 صرف‌نظر کنید! در این مقاله قصد داریم که برتری‌های گوشی هوشمند جی 6 نسبت به جی 5 را برایتان تشریح کنیم و بگوییم که چرا بهتر از با وجود جی 6 از خرید جی 5 صرف نظر کنید! با سایت شبکه همراه باشید.

استفاده از گوریلاگلس 5 در پنل پشتی

یکی از ویژگی‌های خوب ال‌جی جی 6 که شاید کمتر به آن توجه شود مربوط به بهره‌مندی پنل پشتی آن از شیشه گوریلاگلس 5 می‌شود. این موضوع سبب شده که بدنه جی 6 به مراتب در قبال خراشیدگی مقاوم‌تر از بدنه جی 5 باشد. بنابراین اگر به دنبال اسمارتفونی هستید که پنل پشتی آن از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده باشد و مقاومت خوبی ارائه کند، باید ال‌جی جی 6 را انتخاب کنید.

استاندارد ضد آب IP68

ویژگی بعدی که برتری ال‌جی جی 6 نسبت به جی 5 را به تصویر می‌کشد، مربوط به پشتیبانی آن از استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار IP68 می‌شود. به موجب این ویژگی، پرچمدار سال 2017 شرکت ال‌جی می‌تواند تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد، اما متاسفانه ال‌جی جی 5 و بدنه ماژولارش از استاندارد ضد آب بهره نمی‌برد.

صفحه‌نمایش بزرگ‌تر

صفحه نمایشی که ال‌جی در گوشی هوشمند جی 6 از آن استفاده کرده یک نمایشگر 5.7 اینچی است که چیزی در حدود 78.6 درصد از مساحت کل پنل جلویی دستگاه را احاطه می‌کند. این نکته از جمله ویژگی‌های بارز طراحی جی 6 محسوب می‌شود. اما در سمت مقابل ال‌جی جی 5 از نمایشگری 5.3 اینچی بهره‌مند است که نسبت تصویر به بدنه 70.1 درصدی را به همراه دارد. پس ال‌جی جی 6 از نظر اندازه نمایشگر و نسبت تصویر به بدنه هم به مراتب از جی 5 برتری دارد.

وضوح تصویر و تراکم پیکسلی

عامل دیگری که ال‌جی جی 6 را از ال‌جی جی 5 برتر می‌کند با وضوح تصویر و تراکم پیکسلی نمایشگر آن ارتباط دارد. وضوح تصویر نمایشگر ال‌جی جی 6 برابر با 2880 در 1440 پیکسل است. این موضوع سبب می‌شود که نمایشگر 5.7 اینچی این اسمارتفون به تراکم پیکسلی 564 پیکسل در هر اینچ دست پیدا کند.

اما در سمت مقابل، وضوح تصویر ال‌جی جی 5 برابر با 2560 در 1440 پیکسل است که تراکم 554 پیکسل در هر اینچ را برای آن به ارمغان می‌آورد. بنابراین، وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بهتر صفحه نمایش ال‌جی جی 6 را هم باید از برتری‌های آن نسبت به جی 5 به شمار آورد.

سیستم‌عامل و رابط کاربری

طبیعی است که اندروید 7.0 نوقا به طور پیش‌فرض در ال‌جی جی 6 نصب باشد. در کنار این سیستم‌عامل هم رابط کاربری LG UX 6.0 راه‌اندازی شده است. اما ال‌جی جی 5 به طور پیش‌فرض از اندروید 6.0 مارشمالو بهره می‌برد که البته قابل ارتقاء به اندروید 7 است. همچنین رابط کاربری LG UX 5.0 در این محصول راه‌اندازی شده است. بنابراین از نظر سیستم عامل و رابط کاربری، ال‌جی جی 6 بستر به روزتری را ارائه می‌نماید.

سیستم روی چیپ (SoC)

ال‌جی در پرچمدار سال 2017 خود از تراشه اسنپدراگون 821 استفاده کرد و ترجیح داد که اسنپدراگون 835 استفاده نکند! اما با این حال تراشه گوشی جی 6 از تراشه گوشی جی 5 قدرتمندتر است، چرا که ال‌جی جی 5 از تراشه اسنپدراگون 820 بهره می‌برد و تراشه اسنپدراگون 821 نسخه تقویت شده این سیستم روی چیپ محسوب می‌شود.

باتری

اما یکی از تفاوت‌های محسوس دو گوشی مورد نظر مربوط به ظرفیت باتری آن‌ها می‌شود. باتری گوشی هوشمند ال‌جی جی 6 ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعتی دارد، اما ال‌جی جی 5 از یک باتری جداشدنی 2800 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند است. بنابراین ظرفیت باتری پرچمدار 2017 شرکت کره‌ای ال‌جی در حالت پیش‌فرض از گوشی جی 5 بیشتر است و این موضوع می‌تواند از نقاط قوت و برتری‌های آن محسوب شود.

پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

ال‌جی جی 6 از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، اما متاسفانه این ویژگی در گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 ارائه نشده است. بنابراین اگر از افرادی هستید که تمایل به استفاده از فناوری‌های این چنینی دارید، باید خرید ال‌جی جی 6 را به جی 5 ترجیح دهید.

حافظه داخلی 64 گیگابایتی

گوشی ال‌جی جی 5 از نظر حافظه داخلی فقط در یک نسخه و با ظرفیت 32 گیگابایتی ارائه شد، البته این اسمارت‌فون از اتصال حافظه میکرو SD پشتیبانی می‌کند. اما ال‌جی گوشی جی 6 را از نظر حافظه داخلی در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی از حافظ جانبی روانه بازار کرده است. بنابراین اگر نسخه 64 گیگابایتی ال‌جی جی 6 را خریداری کنید، یک برتری دیگر نسبت به ال‌جی جی 5 در اختیارتان قرار داده شده است.

کلام آخر

بنابراین موارد فوق از جمله برتری‌های گوشی هوشمند ال‌جی جی 6 نسبت به جی 5 به شمار می‌روند. اگر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم شما را برای خرید ال‌جی جی 6 قانع می‌کنند، پس از خرید جی 5 صرف‌نظر کنید، اما اگر موضوعات فوق برایتان قانع کننده نیستند و همچنان فکر می‌کنید که گوشی جی 5 می‌تواند نسبت به جی 6 انتخاب بهتری باشد، در خرید ال‌جی جی 5 شک نکنید چرا که این اسمارتفون هم یک گوشی قدرتمند، باکیفیت و از همه مهم‌تر منحصر به فرد است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟