سامسونگ تولید کننده اسمارتفون یا نارنجک دستی؟
11/04/1396 - 21:15
انفجار گلکسی جی 7 سامسونگ در دست کودکی 4 ساله + عکس
ظاهرا داستان انفجار گوشی‌های هوشمند برند سامسونگ پایانی ندارد و باز هم اتفاقی دیگر در پاکستان رخ داده که عدم کیفیت محصولات سامسونگ در زمینه طراحی را به تصویر می‌کشد. در این اتفاق یک گوشی گلکسی جی 7 سال 2016 سامسونگ در دستان پسر بچه 4 ساله‌ای منفجر شد. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات این خبر داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

همه ما می‌دانیم که چه بلایی بر سر فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ آمد. ضعف طراحی سامسونگ در این فبلت منجر شد که باتری آن منفجر و سوانح زیادی را به وجود آورد. در پی این مسئله سامسونگ تمام فبلت‌های نوت 7 عرضه شده را فراخوانی کرد. سپس سامسونگ به اصطلاح مشکل این سری محصولات را برطرف و نسخه ترمیم شده آن‌ها را بار دیگر روانه بازار کرد، اما ظاهرا سامسونگ نتوانسته بود منشأ مشکل را یافته و برطرف کند!

نتیجه این مسئله، بروز انفجارهای مجدد در فبلت‌های گلکسی نوت 7 به اصطلاحا ترمیم شده بود. با بروز مجدد این مشکلات سامسونگ مجبور شد که تولید و عرضه فبلت نوت 7 را به کل متوقف سازد. اگرچه پیش از این هم شاهد بروز مشکلات این چنینی نظیر آتش گرفتن ناگهانی گوشی‌های هوشمند بودیم، اما اتفاقی که برای گلکسی نوت 7 رخ داد یک اتفاق عجیب و فراموش نشدنی است چرا که دائما تکرار می‌شد و کاملا ناشی از یک ضعف طراحی بود! از آن گذشته سامسونگ حتی با یک مرحله فراخوانی هم نتوانست این مشکل را برطرف کند!

مطلب پیشنهادی

اولین گوشی بدون باتری دنیا ساخته شد!
منتظر انقلابی در صنعت موبایل باشید

حال سامسونگ در پی آن است که نسخه ریفربیشد فبلت گلکسی نوت 7 را به زودی روانه بازار کند. امیدوار هستیم که این فبلت دیگر نقش یک نارنجک دستی را ایفاء نکند! اما به نظر می‌رسد که داستان انفجار گوشی‌های هوشمند برند سامسونگ پایانی ندارد. متاسفانه طی گزارشی که امروز در سایت‌های خبری منتشر شد، ظاهرا یک دستگاه گوشی گلکسی جی 7 سال 2016 سامسونگ در دستان کودک پاکستانی 4 ساله‌ای منفجر شده است. خوشبختانه پیش از وقوع انفجار اصلی، گوشی نام برده شده توسط عموی این کودک از دست او گرفته و به بیرون منزل پرتاب شد و این موضوع از بروز یک حادثه غم‌انگیز جلوگیری کرد.

آقای نورین احسن عموی این پسر چهار ساله است و اشاره داشته که بردار زاده چهار ساله‌اش در کنار فرزند او نشسته و با گوشی گلکسی جی 7 سامسونگ بازی می‌کردند. بازی که آ‌ن‌ها در حال انجامش بودند، بازی "Talking Tom" یا "تام سخن‌گو" بود که در آن یک گربه صحبت‌های شما را گوش داده و تکرار می‌کند. ظاهرا در این میان گوشی به شدت داغ می‌شود و عموی این پسر چهار ساله به محض متوجه شدن این مسئله و دیدن شدت علائم، گوشی را از پنجره به بیرون پرتاب می‌کند. در همین لحظه گوشی گلکسی جی 6 منفجر می‌شود!

آقای نورین احسن عقیده دارد که دلیل بروز این مشکل فقط با داغ شدن بیش از اندازه گوشی و لگ‌های ناشی از اجرای بازی در آن ارتباط دارد و هیچ دلیل دیگری نمی‌تواند برای بروز این مشکل وجود داشته باشد. این مسئله نشان می‌دهد که سامسونگ در طراحی یا تولید گوشی مذکور دفت کافی را به خرج نداده است. با این حال آقای نورین احسن گفته که تمایل ندارد موضوع و عکس‌های گرفته شده از حادثه را با شرکت سامسونگ اشتراک‌گذاری کند. وی در پایان صحبت‌هایش اشاره داشته که:

"خوشبختانه حال بردار زاده و دخترم خوب است، اما این حادثه بسیار وحشتناک بود. فکر نمی‌کنم که انفجار گوشی‌های هوشمند فقط به باتری آن‌ها ارتباطی داشته باشد، بنابراین به نظرم اگر به سلامت کودکان خود اهمیت می‌دهید، گوشی‌های هوشمند را از آن‌ها دور نگه دارید."

جالب است بدانید که این اولین باری نیست که یک گوشی از سری محصولات گلکسی جی سامسونگ دچار حادثه‌ای این چنینی می‌شود. در ماه نوامبر سال 2016 هم یک اتفاق مشابه رخ داده بود. در آن اتفاق هم کودک چهار ساله‌ای در حال بازی کردن با گوشی از سری محصولات گلکسی جی سامسونگ بود که ناگهان متوجه خروج دودهای عجیبی از آن می‌شود. در آن حادثه هم فرصت کافی برای پرتاب کردن گوشی به وجود آمد و نهایتا از بروز صدمات جانی جلوگیری شد.

نظر شما در رابطه با گوشی‌هایی که سامسونگ تولید می‌کند چگونه است؟ به نظر شما تا کی باید داستان انفجار اسمارتفون‌های برند سامسونگ ادامه پیدا کند؟ با شنیدن این خبرها به واقع ترس در خرید نسخه ریفربیشد فبلت نوت 7 سامسونگ هم ایجاد می‌شود. آیا شما به سامسونگ و کیفیت اسمارتفون‌هایش اعتماد دارید؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟