پروژه پاک‌سازی اپ استور در حال انجام است
05/04/1396 - 18:25
اپل صدها هزار اپلیکیشن را از اپ استور حذف کرد!
شرکت اپل طی چند وقت اخیر بیش از صدها هزار اپلیکیشن نامرغوب را از اپ استور (App Store) حذف کرد. پروسه پاک‌سازی اپ استور و فیلتر اپلیکیشن‌های غیرکارآمد آن در حال انجام است و به زودی اپ استور به منبعی بهتر برای دانلود اپلیکیشن‌های مختلف تبدیل می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

چند وقت پیش شرکت اپل به طور رسمی اشاره کرد که به زودی و از فصل بهار پروژه پاک‌سازی اپ استور و حذف اپلیکیشن‌های غیرکارآمد آن را آغاز می‌کند. اپل اشاره کرد که در ای پروژه تمام اپلیکیشن‌هایی که از نظر کیفیت با استاندارد اپ استور سازگاری ندارند حذف می‌شوند. اپلیکیشن‌هایی که جعلی، اسپم، صرفا تبلیغاتی یا کپی شده از سایر اپلیکیشن‌ها باشند، از جمله برنامه‌هایی هستند که اپل در پروژه نام برده شده آن‌ها را از اپ استور حذف می‌کند.

به گزارش سایت تک‌کرانچ، اپل در راستای پیاده‌سازی این پروژه هم اکنون صدها هزار از اپلیکیشن‌های اپ استور را حذف کرده و این فرآیند همچنان ادامه دارد. اپل سرسختانه در حال پیگیری این مسئله هم و در حال حاضر فقط هزاران بازی مشابه با بازی فلپی برد (Flappy Bird) را از اپ استور حذف کرده است. این مسئله می‌تواند حمایت اپل از قانون و حق کپی رایت را به تصویر بکشد.

طبق گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا برخی از اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور سرویس‌های پخش موسیقی غیر قانونی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اپل در تلاش است که تمام این اپلیکیشن‌ها را از اپ استور حذف کند، اما برای شناسایی و حذف آن‌ها نیاز به صرف زمان بیشتری دارد. ظاهرا توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های این چنینی، یک منبع درآمد عالی را برای خود از طریق اپ استور ایجاد کرده بودند که به زودی این منبع درآمد توقیف می‌شود.

در بین صدها هزار اپلیکیشنی که اپل از اپ استور حذف کرده، اپلیکیشن‌های غیر 64 بیتی زیادی هم دیده می‌شوند. بنابراین این آمار فقط مربوط به اپلیکیشن‌های نبوده که تکراری یا بی‎کیفیت بوده و یا سرویس‌های غیر قانونی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اپل قرار است پروژه پاک‌سازی اپ استور را تا پایان سال 2017 تکمیل کند، بنابراین احتمالا در سال 2018 اپ استوری غنی و بسیار مناسب‌تر از آنچه هم اکنون می‌بینید را در اختیار خواهیم داشت. نظر شما در مورد این اقدام اپل چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟