با نوا 2 و نوا 2 پلاس هوآوی آشنا شوید
06/03/1396 - 21:08
هوآوی از دو گوشی جدید و اسمارت‌بند آنر بند A2 رونمایی کرد!
شرکت چینی هوآوی در ادامه فعالیت‌هایش از دو اسمارتفون جدید با نام‌های اختصاصی هوآوی نوا 2 (Huawei Nova 2) و نوا 2 پلاس (Huawei Nova 2 Plus) در کنار دستبند هوشمند جدید آنر بند ای تو (Huawei Honor Band A2) رونمایی کرد. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات این سه محصول جدید داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

شرکت هوآوی طی چند روز اخیر از چندین محصول جدید رونمایی کرد که شاید سرآمد آن‌ها لپ‌تاپ‌های جدیدش محسوب شوند! برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد لپ‌تاپ‌های هوآوی از مقاله "هوآوی سه لپ‌تاپ جدید را معرفی کرد + گالری عکس" استفاده کنید. هوآوی با معرفی این لپ‌تاپ‌ها ثابت کرد که از نظر قدرت طراحی می‌تواند با برندهایی همچون اپل رقابت مستقیم داشته باشد.

اما به نظر می‌رسد که هنوز تمام محصولات جدید هوآوی رونمایی نشده باشند! این شرکت چینی به تازگی از دو اسمارتفون جدید با نام‌های اختصاصی نوا 2 و نوا 2 پلاس و همچنین دستبند هوشمندی تحت عنوان آنر بند A2 رونمایی کرد. اگرچه دستبند آنر بند A2 در اصلی محصول برند آنر (Honor) محسوب می‌شود، اما از آنجایی که این برند دپارتمانی از شرکت هوآوی است، پس می‌توان مدعی شد که دستبند مذکور هم محصولی از برند هوآوی به شمار می‌رود.

بحث را با دو گوشی نوا 2 و نوا 2 پلاس هوآوی پیش می‌بریم. این دو گوشی در واقع جایگزین یا جانشین‌های دو گوشی هوآوی نوا و نوا پلاس هستند که در سپتامبر سال 2016 شاهد معرفی آن‌ها بودیم. بنابراین، هوآوی در یک اقدام زودهنگام از نسخه جایگزین آن‌ها پرده برداشت. دو گوشی جدید نوا 2 و نوا 2 پلاس هم اکنون از طریق فروشگاه آنلاین هوآوی قابل پیش‌خرید هستند. هوآوی سعی کرده که طراحی این دو اسمارتفون را بیشتر به سبک طراحی سری  محصولات پی خود نزدیک کند!

سبک طراحی بدنه دو گوشی نوا 2 و نوا 2 پلاس نسبت به نسل قبل تغییر کرده و هم اکنون در پنل پشتی دستگاه اسکنر انگشتی با شکل دایره‌ای ضمیمه شده است. هوآوی دو اسمارتفون مذکور را در رنگ‌های آبی، سبز چمنی، طلایی، مشکی و رزگلد روانه بازار می‌کند. پنل نمایشگر هر دو گوشی مذکور از نوع LPTS در نظر گرفته شده و وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی دارد. اما اندازه نمایشگر آن‌ها با یکدیگر متفاوت است! نوا 2 از نمایشگری 5 اینچی بهره می‌برد و نوا 2 پلاس به صفحه نمایشی 5.5 اینچی مجهز است.

دوربین اصلی هر دو گوشی نوا 2 و نوا 2 پلاس به سبک دوبل یا دوگانه طراحی شده و از یک سنسور 12 مگاپیکسلی و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. دوبین اصلی آن‌ها از قابلیت زوم اپتیکال و حالت پرتره پشتیبانی به عمل می‌آورد. نکته بعدی جالب توجه در مورد دو گوشی نوا 2 و نوا 2 پلاس هوآوی مربوط به سنسور دوربین سلفی آن‌ها می‌شود! هوآوی هر دو گوشی مورد نظر را به سنسور دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی مجهز کرده است!

لبه‌های نمایشگر هر دو گوشی از انحنای ظریف 2.5D بهره می‌برد و بدنه دستگاه از جنس فلز ساخته شده است. سیستم‌عامل پیش‌فرض نصب و راه‌اندازی شده روی هر دوی آن‌ها، اندروید 7 نوقا خواهد بود. اما سیستم روی چیپ (SoC) به‌کاررفته در دو گوشی نوا 2 و نوا 2 پلاس هوآوی هم یکسان بوده و تراشه کرین 659 است. این تراشه از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد. گوشی نوا 2 از رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره‌مند شده و نوا 2 پلاس از رم مشابه و حافظه 128 گیگابایتی بهره می‌برد.

باتری گوشی هوشمند نوا 2 و نوا 2 پلاس هم به ترتیب ظرفیت 2950 میلی آمپر ساعتی و 3340 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کنند. هر دو گوشی مذکور قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را دارند و عرضه آن‌ها از روز بیست و ششم خرداد ماه آغاز می‌شود. در نهایت باید بگوییم که قیمت دو گوشی نوا 2 و نوا 2 پلاس هوآوی هم به ترتیب معادل با 365 دلار و 420 دلار در نظر گرفته شده است.  

اما در سمت مقال دستبند آنر بند A2 قرار دارد که از نظر ظاهر بسیار شبیه به سری دستبندهای هوشمند تاک‌بند هوآوی است. این دستبند از استاندارد ضد آب IP67 بهره می‌برد و قرار است در چهار رنگ مشکی، قرمز، زرد و سفید روانه بازار شود. شرکت آنر اشاره داشته که بند این اسمارت‌بند از مواد سیلیکونی ساخته شده  و نمایشگر 0.96 اینچی آن از نوع OLED است.

دستبند هوشمند آنر بند A2 قادر به ردیابی فعالیت‌هایی همچون کیفیت خواب، مقدار دویدن، شمارش قدم‌های طی شده، مدت زمان دوچرخه سواری، کالری سوزانده شده و غیره خواهد بود و از سنسور ضربان قلب هم بهره می‌برد. دستبند هوشمند مذکور با سیستم عامل اندروید 4.4 به بالا و همچنین آی‌او‌اس 8 به بالا سازگاری کامل دارد و از طریق اتصال بلوتوث با دستگاه مد نظر ارتباط برقرار می‌کند.

باتری دستبند آنر بند A2 ظرفیت 95 میلی آمپر ساعتی را ارائه کرده است. هوآوی مدعی شده که باتری این محصول در شرایط عادی نهایتا تا 9 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین خواهد کرد که مطمئنا مدت زمانی فراتر از توان باتری محصول به شمار رفته و فقط جنبه تبلیغاتی دارد. دستبند هوشمند جدید آنر قابلیت نمایش نوتیفیکیشن‌های اسمارتفون را هم ارائه می‌کند. این نوتیفیکیشن‌ها شامل مواردی همچون تماس‌ها، پیامک‌ها، ایمیل و غیره می‌شوند.

شرکت آنر اشاره داشته که دستبند آنر بند A2 را از روز نهم ماه ژوئن در کشور چین عرضه خواهد کرد و قیمت آن چیزی در حدود 30 دلار در نظر گرفته شده است. بنابراین، دستبند مذکور یک محصول باکیفیت و در عین حال مقرون‌به‌صرفه است. نظر شما در رابطه با آنر بند A2 چگونه است؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟