دلایل قانع کننده برای خرید ال‌جی جی 5 نسبت به جی 6
29/03/1396 - 11:30
چرا ال‌جی جی 5 هنوز هم بهتر از ال‌جی جی 6 است؟
اگر قصد دارید که گوشی هوشمند ال‌جی جی 6 (LG G6) را خریداری کنید، به شدت توصیه می‌کنیم که عجله نداشته باشید و حداقل یک بار این مقاله اختصاصی را بخوانید. در این مقاله قصد داریم به دلایلی اشاره کنیم که نشان می‌دهند خرید ال‌جی جی 5 هنوز هم می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به ال‌جی جی 6 باشد! با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

ال‌جی در کنگره جهانی موبایل 2017 یا همان نمایشگاه MWC 2017 رسما از پرچمدار جدیدش با نام اختصاصی ال‌جی جی 6 رونمایی کرد. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این مسئله را می‌توانید از مقاله "کنگره جهانی موبایل: ال‌جی جی 6 معرفی شد + عکس" مطالعه کنید. ال‌جی جی 6 یک اسمارتفون فوق‌العاده است عرضه آن به زودی در ایران آغاز می‌شود و هم اکنون در مراحل پیش‌فروش این محصول به سر می‌بریم.

ال‌جی جی 6 در مقایسه با پرچمدار سال 2016 این شرکت کره‌ای یعنی گوشی جی 5 تفاوت‌های محسوسی دارد! عمده‌ترین تفاوت مابین این دو گوشی را می‌توان به بدنه ماژولار جی 5 و غیرماژولار جی 6 نسبت داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت‌های مابین این دو اسمارتفون، می‌توانید مقاله "ال‌جی جی 6 چه تفاوت‌هایی نسبت به ال‌جی جی 5 دارد؟" را مطالعه کنید.

اما آیا ال‌جی جی 6 از هر نظر نسبت به جی 5 برتری دارد؟ بیایید به موضوع این چنین نگاه کنیم که مزیت‌ها یا برتری‌های فعلی گوشی ال‌جی جی 5 در مقایسه با ال‌جی جی 6 کدامند؟ در این مقاله قصد داریم به دلایلی اشاره کنیم که نشان می‌دهند خرید ال‌جی جی 5 هنوز هم می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به ال‌جی جی 6 باشد. با سایت شبکه همراه باشید.

بدنه ماژولار

شاید تجهیز ال‌جی جی 5 به بدنه ماژولار در مجموع نتوانست ایده موفقی باشد، اما باید قبول کنیم که بدنه ماژولار جی 5 می‌تواند قابلیت‌های جالب و کاربردی را برای کاربران به همراه داشته باشد. این قابلیت‌ها مواردی هستند که مطلقا گوشی جی 6 از آن‌ها بی‌بهره است. برای مثال شما با وصل کردن ماژول LG High-Fi Plus به بدنه دستگاه می‌توانید کیفیت صدای خروجی از آن را چند برابر کنید یا با اتصال LG Cam Plus به آن تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر در راستا استفاده از دوربین گوشی جی 5 داشته باشید.

بنابراین، از نظر کاربرد، بدنه ماژولار ال‌جی جی 5 ک مزیت عمده در مقایسه با بدنه معمولی گوشی جی 6 محسوب می‌شود. ضمن اینکه این مسئله جلوه‌ای منحصر برای فرد را به گوشی ال‌جی جی 5 به ارمغان آورده است.

ضخامت و وزن کمتر

ضخامت بدنه گوشی ال‌جی جی 5 فقط برابر با 7.7 میلیمتر است. اگرچه ضخامت بدنه آن در مقایسه با ال‌جی جی 6 که ضخامت 7.9 میلیمتری دارد، چندان تفاوت محسوسی را ارائه نمی‌کند اما در هر حال می‌توان باریک‌تر بودن 0.2 میلیمتری بدنه جی 5 را از مزیت‌های آن نسبت به جی 6 به شمار آورد.

اگر این مسئله را برای ال‌جی جی 5 یک مزیت حساب نمی‌کنید، به وزن آن توجه کنید! ال‌جی جی 5 در حالت عادی 159 گرم وزن دارد، حال آنکه ال‌جی جی 6 وزن 163 گرمی را ارائه می‌کند. اگر چه هیچ یک از دو مزیت نام برده شده چندان محسوس نیستند، اما با کنار هم قرار دادن هر دوی آن‌ها می‌توان درک کرد که کفه ترازو را به سمت جی 5 سوق پیدا می‌کند.

تجهیز نمایشگر به گوریلاگلس 4

این موضوع احتمالا از مسائلی است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، اما باور کنید در برخی شرایط از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود! صفحه نمایش گوشی هوشمند ال‌جی جی 6 توسط شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده شده و به این صورت از آن محافظت به عمل می‌آید. اما جالب است بدانید که نمایشگر ال‌جی جی 5 از شیشه گوریلاگلس 4 بهره می‌بر‌د که یک نسل نسبت به گوریلاگلس 3 پیشرفته‌تر است. پس اگر به مقاومت نمایشگر در قبال خراشیدگی اهمیت می‌دهید، احتمالا ال‌جی جی 5 عملکرد بهتری نسبت به ال‌جی جی 6 دارد!

تراشه و رم!

پیش از هر چیز باید بگوییم که ال‌جی جی 5 از نظر تراشه و رم نسبت به ال‌جی جی 6 برتری ندارد، موضوع بسیار جالبی در این بین مطرح است که باید به آن توجه کنید! رم هر دو گوشی مورد نظر ظرفیت 4 گیگابایتی را ارائه می‌کنند، پس از نظر رم تفاوتی مابین دو گوشی که پرچمدار دو سال مختلف ال‌جی هستند دیده نمی‌شود!

همچنین با توجه به تجهیز ال‌جی جی 5 و ال‌جی جی 6 به تراشه‌های اسنپدراگون 820 و اسنپدراگون 821، هر دوی آن‌ها از پردازنده گرافیکی یکسان آدرنو 530 (Adreno 530) بهره می‌برند! بنابراین از نظر فنی پردازنده گرافیکی این دو محصول هم تفاوتی با یکدیگر ندارند! پردازنده مرکزی هر دو گوشی هم چهار هسته‌ای بوده و ساختار کاملا مشابهی دارد. تنها تفاوت پردازنده مرکزی ال‌جی جی 5 و جی 6 مربوط به بیشتر بودن فرکانس کاری دو هسته پردازشگر (از چهار هسته پردازشگر) جی 6 به میزان 0.2 گیگاهرتز می‌شود!

بنابراین در مجموعه برتری که پرچمدار سال 2017 ال‌جی از نظر تراشه و رم در مقایسه با پرچمدار سال 2016 این شرکت دارد، فقط در افزایش فرکانس کاری دو هسته پردازشگر آن از چهار هسته موجود، آن هم به میزان 0.2 گیگاهرتز می‌شود. به نظر شما این ارتقاء تا چه اندازه می‌تواند در عملکرد این دو اسمارتفون تفاوت ایجاد کند و برتری مطلق جی 6 نسبت به جی 5 را به تصویر بکشد؟

دوربین سلفی

دوربین سلفی گوشی هوشمند ال‌جی جی 6 از سنسوری 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که بدون تردید عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت. اما سنسور دوربین سلفی گوشی ال‌جی جی 5 یک سنسور 8 مگاپیکسلی است که کیفت فوق‌العاده عملکرد آن را قبلا دیده‌ایم! بنابراین حداقل از نظر اعداد و ارقام گوشی ال‌جی جی 5 از دوربین سلفی بهتری نسبت به ال‌جی جی 6 بهره می‌برد و این یک مزیت برای جی 5 محسوب می‌شود.

باتری جداشدنی و قابل تعویض

بدنه ماژولار گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 یک مزیت دیگر را هم برای این محصول به ارمغان آورده است. این مزیت مربوط به امکان جداسازی باتری دستگاه و تعویض آنی آن می‌شود! تصور کنید که بتوانید با در اختیار داشتن باتری‌های زاپاس، به محض تمام شدن شارژ باتری جی 5 آن را تعویض کنید و ظرف چند ثانیه دستگاهی با شارژ باتری 100 درصد را در اختیار داشته باشید! این مسئله در برخی شرایط بسیار کاربردی است و از مزیت‌های جی 5 در مقایسه با جی 6 به شمار می‌رود.

قیمت

از تمام موارد و دلایل فوق که بگذریم، به یکی از مهم‌ترین برتری‌های جی 5 نسبت به جی 6 می‌رسیم. این مسئله مربوط به قیمت دو دستگاه می‌شود. هم اکنون گوشی هوشمند ال‌جی جی 6 با قیمتی در حدود 2،400،000 تومان پیش‌فروش می‌شود، اما شما می‌توانید ال‌جی جی 5 را با صرف هزینه‌ای در حدود 1،650،000 تومان خریداری کنید.

جمع‌بندی

درست است که گوشی ال‌جی جی 6 محصول بسیار مناسب و بهره‌مند از طراحی جالب است، اما با این حال ما فکر می‌کنیم که دلایل قانع کننده‌ زیادی وجود دارند که خرید ال‌جی جی 5 را نسبت به این محصول به انتخاب بهتری تبدیل می‌کنند. در این مقاله شما را با اصلی‌ترین این دلایل آشنا کردیم. نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟