لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت معرفی شد
13/02/1396 - 18:12
مایکروسافت لپ‌تاپی باریک‌تر، سبک‌تر و قدرتمندتر از مک‌بوک ایر معرفی کرد + گالری عکس
شرکت مایکروسافت در جریان کنفرانس Microsoft EDU به طور رسمی از لپ‌تاپ سرفیس رونمایی کرد. این لپ‌تاپ یک محصول قدرتمند، باکیفیت و فوق‌العاده ظریف است. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر مشخصات فنی و ویژگی‌های مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ (Microsoft Surface Laptop) داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت به تازگی کنفرانس اختصاصی خود با نام Microsoft EDU را برگزار کرد. در جریان این کنفرانس شاهد معرفی ویندوزی 10 اس و لپ‌تاپ‌های جدید مبتنی بر آن با قیمت 188 دلاری بودیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دو موضوع از مقاله "ویندوز 10 اس و لپ‌تاپ‌های جدید مبتنی بر آن معرفی شدند" استفاده کنید.  

اما علاوه بر دو موضوع فوق، مایکروسافت یک اقدام جالب را هم در کنفرانس مذکور انجام داده است. این اقدام مربوط به رونمایی از لپ‌تاپ سرفیس می‌شود. لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت ترکیبی از قدرت، کیفیت و زیبایی را ارائه می‌کند. سیستم عامل پیش‌فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی این محصول، ویندوز 10 اس است و دستگاه برخلاف سری تبلت‌های دو منظوره سرفیس، بیشتر یک لپ‌تاپ مستقل است تا تبلت!

مایکروسافت در صفحه نمایش لپ‌تاپ سرفیس از فناوری پیکسل‌سنس (PixelSense) استفاده می‌کند و به این شکل بهترین کیفیت و تجربه ممکن را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. ضخامت بدنه لپ‌تاپ مذکور برابر با 14.5 میلیمتر عنوان شده و وزن آن فقط 1.25 کیلوگرم است. بنابراین لپ‌تاپ سرفیس یک لپ‌تاپ بسیار ظریف است. صفحه نمایش این لپ‌تاپ از قلم استایلوس اختصاصی سری محصولات سرفیس مایکروسافت پشتیبانی به عمل می‌آورد. نکته جالب بعدی مربوط به باتری این لپ‌تاپ و توان شارژدهی آن می‌شود. طبق ادعای مایکروسافت، باتری لپ‌تاپ سرفیس با یک بار شارژ می‌تواند تا 14.5 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین کند.

با توجه به ضخامت و وزن لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت مشخص است که این محصول از مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو اپل سبک‌تر و باریک‌تر طراحی شده، بنابراین می‌توان ظرافت طراحی دستگاه تقریبا بی‌نظیر  دانست. مایکروسافت ضمن معرفی لپ‌تاپ سرفیس با صراحت تمام اشاره کرده که نسخه برتر این محصول که از نسل هفتم سری پردازنده‌های Core i7 اینتل بهره می‌برد، از نظر قدرت عملکرد تا 50 درصد از نسخه Core i7 مک‌بوک ایر اپل عملکرد بهتر و قوی‌تر دارد.

مایکروسافت اشاره داشته که در طراحی کیبورد لپ‌تاپ سرفیس از سرفیس پرو 4 الهام گرفته است، بنابراین کیبورد این لپ‌تاپ از جنس الکانترا است. مایکروسافت اشاره می‌کند که علیرغم نصب بودن پیش فرض ویندوز 10 اس بر روی لپ‌تاپ جدیدش، کاربران علاقمند می‌توانند آن را به ویندوز 10 پرو آپدیت کنند. اما بیایید نگاهی به مشخصات فنی و سخت افزاری لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت داشته باشیم.

صفحه نمایش لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت 13.5 اینچی بوده و وضوح تصویر 2256 در 1504 پیکسل را ارائه می‌کند. نمایشگر لمسی این لپ‌تاپ از لمس همزمان 10 انگشت پشتیبانی به عمل می‌آورد و توسط شیشه گوریلاگلس 3 از آن محافظت می‌شود. حافظه رم سرفیس لپ‌تاپ شامل نسخه‌های 4، 8 و 16 گیگابایتی خواهد بود و پردازنده دستگاه هم از بین دو نسخه Core i5 و Core i7 نسل هفتم سری پردازنده‌های کبی‌لیک (KabyLake) اینتل قابل انتخاب است.

پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ سرفیس در نسخه Core i5 آن Intel HD 620 بوده و در نسخه Core i7 آن Iris Plus 640 است. دستگاه از نظر ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات هم شامل سه نسخه مختلف با ظرفیت‌های 128، 256 و 512 گیگابایتی و از نوع SSD می‌شود. از نظر قابلیت‌های اتصال و پورت‌ها، لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت به یک پورت USB 3.0، جک هدفون، مینی دیسپلی پورت، درگاه اتصالی سرفیس و سرفیس دایال است. همچنین سیستم عامل دستگاه اشتراک یک ساله‌ و رایگان آفیس ۳۶۵ را ارائه می‌کند.

لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت از الگوریتم ورود ویندوز هلو (Windows Hello) بهره می‌برد، بنابراین به سنسور دوربین مربوط تجهیز شده است. دوربین این لپ‌تاپ قابلیت ضبط ویدئوهای با وضوح اچ‌دی را به همراه دارد. میکروفن استریو و اسپیکرهای امنی‌سانیک (Omnisonic) هم در این لپ‌تاپ مورد استفاده قرار گرفته‌اند. مایکروسافت اشاره داشته که سرفیس لپ‌تاپ را در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، آبی و قرمز روانه بازار خواهد کرد و قیمت نسخه پایه‌ای آن 999 دلار خواهد بود. نظر شما در مورد لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت چگونه است؟ آیا این لپ‌تاپ می‌تواند به وضعیت فعلی مایکروسافت کمک کند؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟