انتخابی از بین محصولات داخلی داشته باشید
26/07/1395 - 09:10
معرفی چهار گوشی موبایل برتر ایرانی
شرکت ایرانی جی‌ال‌ایکس (GLX) هم اکنون چندین گوشی هوشمند متنوع را روانه بازار کرده است. گوشی‌های هوشمند این برند ایرانی را می‌توان به دو دسته کلاسیک و مدرن‌تر تقسیم‌بندی کرد. ما در این مقاله قصد داریم که به معرفی چهار نمونه از گوشی‌های برتر شرکت جی ال ایکس بپردازیم. با مجله شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

شرکت جی ال ایکس اولین شرکت ایرانی تولید کننده گوشی هوشمند محسوب می‌شود که فعالیت‌های خود را به طور رسمی از سال 1386 آغاز کرد. در ابتدا جی ال ایکس تنها به تولید گوشی‌های کلاسیک پرداخت اما در سال 1390 این شرکت ایرانی وارد مرحله جدیدی از فعالیت‌های خویش شد و شروع به تولید گوشی‌های هوشمند اندرویدی و مدرن‌تر کرد.

در این مدت نسبتا کوتاهی که از عمر شرکت جی ال ایکس می‌گذرد، شاهد عرضه محصولات نسبتا متنوعی از سوی آن بودیم. محصولات شرکت جی ال ایکس عموما طرفداران منحصر به فرد خود را دارند. فارغ از انتقادهای زیادی که از محصولات شرکت جی ال ایکس می‌شود، برخی از ایرانی‌ها به شدت علاقمند خرید این محصولات این کمپانی ایرانی هستند. از نظر کیفیت هم بدون تردید نمی‌توانیم منکر رشد قابل قبول محصولات شرکت جی ال ایکس طی چند سال اخیر شویم.

تمایل برخی از کاربران نسبت به خرید گوشی‌های ایرانی شرکت جی ال ایکس سبب شد که ما دست به قلم شده و تصمیم بگیریم که در مقاله اختصاصی به معرفی چهار نمونه از گوشی‌های این برند ایرانی بپردازیم. فراموش نکنید که جی ال ایکس با تمام محدودیت‌هایی که دارد، توانسته مرحله‌ای نو را در صنعت موبایل کشور ایجاد کند و در این زمینه یک شرکت پیشتاز است. در ادامه چهار نمونه از گوشی‌های باکیفیت و برتر این شرکت را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

گوشی کلاسیک جی ال ایکس ++K1

گوشی هوشمند جی ال ایکس ++K1 گزینه خرید بسیار مناسبی برای آن دسته از افرادی است که قصد دارند یک گوشی نسبتا معمولی و با قیمت مناسب و در عین حال با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را خریداری کنند. این گوشی هوشمند از صفحه نمایش رنگی 1.8 اینچی بهره‌مند است و از اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کند.

گوشی جی ال ایکس

دوربین گوشی جی ال ایکس ++K1 کیفیت VGA دارد و رزولوشن عکس‌هایی که توسط آن ضبط می‌کنید معادل با 960 در 1280 پیکسل خواهد بود. دوربین این گوشی از چراغ فلش اختصاصی بهره‌مند بوده و تصویربرداری آن با وضوح 240 در 320 پیکسل انجام می‌شود. باتری گوشی جی ال ایکس ++K1 هم یک باتری 800 میلی آمپر ساعتی است. این گوشی کلاسیک از اتصال بلوتوث، GPRS، اتصال همزمان دو سیم کارت و رادیو پشتیبانی می‌کند. قیمت این محصول تنها 72،000 تومان است.

گوشی کلاسیک جی ال ایکس B9

گوشی کلاسیک جی ال ایکس B9 هم انتخاب مناسبی برای آن دسته از افرادی محسوب می‌شود که به دنبال خرید یک گوشی معمولی و با قیمت مناسب هستند. این گوشی کلاسیک از صفحه نمایشی رنگی و 2.4 اینچی بهره می‌برد. دستگاه قابلیت پشتیبانی از رم میکرو اس‌دی را دارد و از اتصال همزمان دو سیم کارت هم پشتیبانی می‌کند.

گوشی جی ال ایکس

دوربین گوشی کلاسیک جی ال ایکس B9 از نوع VGA بوده و قادر به ضبط عکس‌های با وضوح 960 در 1280 پیکسل است. دوربین اصلی این گوشی از چراغ فلش اختصاصی بهره می‌برد و وضوح تصویر فیلمبرداری آن معادل با 240 در 320 پیکسل است. باتری گوشی کلاسیک جی ال ایکس B9 ظرفیت 1000 میلی آمپر ساعتی دارد. این محصول از اتصال بلوتوث، GPRS و رادیو پشتیبانی می‌کند. قیمت گوشی جی ال ایکس B9 در سایت رسمی این شرکت معادل با 79،000 تومان در نظر گرفته شده است.

مطلب پیشنهادی

با گوشی جی‌ال‌ایکس شاهین آشنا شوید
پرچمدار جدید ایرانی به امید درخشش در بازار

گوشی کلاسیک جی ال ایکس 2690

گوشی جی ال ایکس 2690 نسبت به دو محصول دیگر جدیدتر بوده و ظاهر متفاوت‌تری را به همراه دارد. این محصول از صفحه نمایشی رنگی و 2.4 اینچی بهره می‌برد. دستگاه از اتصال رم میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال و استفاده همزمان از دو سیم کارت را به همراه دارد. افراد علاقمند هم اکنون می‌توانند با پرداخت مبلغ 99،000 تومان نسبت به پیش خرید گوشی کلاسیک جی ال ایکس 2690 اقدام کنند و آن را در ماه آبان تحویل بگیرند. قیمت خرید نقدی این محصول هم 129،000 تومان خواهد بود.

گوشی جی ال ایکس

دوربین گوشی جی ال ایکس 2690 از سنسوری 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که وضوح عکسبرداری 960 در 1280 پیکسلی دارد. وضوح فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین این گوشی کلاسیک هم معادل با 240 در 320 پیکسل خواهد بود. جی ال ایکس برای دوربین گوشی نامبرده شده یک چراغ فلش اختصاصی را لحاظ کرده است. باتری این گوشی ظرفیت 1000 میلی آمپر ساعتی دارد و دستگاه از اتصال بلوتوث، GPRS و رادیو پشتیبانی می‌کند.

گوشی هوشمند جی ال ایکس ماد (G6)

اگر قصد دارید که یک گوشی هوشمند اندرویدی و ایرانی خریداری کنید، پرچمدار شرکت جی ال ایکس بهترین گزینه کنونی پیش رویتان محسوب می‌شود. قیمت گوشی هوشمند جی ال ایکس ماد یا همان جی ال ایکس G6 برابر با 799،000 تومان خواهد بود اما اگر هم اکنون با شرایط تحویل 30 روزه نسبت به خرید این محصول اقدام کنید، می‌توانید تنها با پرداخت 399،000 تومان آن را در اختیار داشته باشید.  

گوشی جی ال ایکس

بدنه گوشی هوشمند جی ال ایکس ماد از مواد پلاستیکی ساخته شده و دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد. سیستم روی چیپ (SoC) استفاده شده در این گوشی، تراشه MT6735W است که از پردازنده‎ای 64 بیتی و چهار هسته‌ای با فرکانس کاری 1.3 گیگاهرتز بهره می‌برد. صفحه نمایش لمسی گوشی هوشمند جی ال ایکس ماد 5.5 اینچی و از نوع IPS است و وضوح تصویر 720 در 1280 یا به اصطلاح اچ‌دی دارد.

حافظه داخلی گوشی هوشمند مورد نظر به طور پیش‌فرض ظرفیت 16 گیگابایتی داشته و دستگاه از اتصال رم میکرو اس‌دی به منظور افزایش این فضای ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کند. رم گوشی هوشمند جی ال ایکس ماد هم ظرفیت 2 گیگابایتی دارد. شرکت جی ال ایکس برای باتری پرچمدارش ظرفیت مناسب 2900 میلی آمپر ساعتی را در نظر گرفته و از یک سنسور 13 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی دستگاه استفاده کرده است. دوربین اصلی گوشی هوشمند جی ال ایکس ماد به چراغ فلش اختصاصی مجهز بوده و از قابلیت‌های فوکوس اتوماتیک، فوکوس لمسی، تصویربرداری پیوسته (Burst Mode)، تشخیصت اتوماتیک چهره، ثبت موقعیت مکانی (Geo Tagging) و تشخیص اتوماتیک لبخند پشتیبانی به عمل می‌آورد.

گوشی جی ال ایکس

وضوح تصویر عکس‌های ضبط شده توسط دوربین اصلی گوشی هوشمند جی ال ایکس ماد برابر با 2736 در 4864 پیکسل است و فیلم‌های ضبط شده توسط آن وضوح تصویر فول اچ‌دی یا 1920 در 1080 پیکسل را به همراه دارند. شرکت جی ال ایکس همچنین از یک سنسور 5 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی گوشی مورد نظر استفاده می‌کند. سیستم عامل پیش‌فرض نصب و راه‌اندازی شده در این محصول، اندروید 5.1 آب نبات چوبی بوده و دستگاه از شبکه 4G پشتیبانی می‌نماید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی چهار گوشی برتر شرکت ایرانی جی ال ایکس پرداختیم. گوشی‌های نامبرده شده هم اکنون از طریق سایت رسمی شرکت جی ال ایکس قابل سفارش هستند. اگر به دنبال خرید گوشی‌های ایرانی هستید، محصولات شرکت جی ال ایکس مناسب‌ترین انتخاب پیش رویتان محسوب می‌شوند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر مهندس
مهندس

چرا گوشی جدیدشون(GLX آریا) که دوربین 20 مگاپیکسلی سونی هم دارد را معرفی نکردید؟


تصویر ارسلان
ارسلان

منتفی شده. دوربین 13 هست الان


تصویر Ahmadreza
Ahmadreza

سلام

ملت ایران شماها را به خداوند منان قسمتان میدهم از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنید لطفا ؟ ضمنا به شخصه از گوش های جی ال ایکس و خدماتشان بسیار راضی هستم باشد که خداوند بخشنده مهربان یار و یاورشان باشد و پیشرفتشان را در زمینه های بین المللی ببینیم و همینطور دیگر تولیدکنندگان داخلی، ایران عزیزمان را به امید خداوند یکتا. الهی آمین