با چهره‌ای جدید برای تصاحب بازار
10/03/1396 - 15:40
نگاهی به هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ اسپرت و جوان + عکس و مشخصات
هیوندای در ایران بازار خوبی دارد. هیوندای سوناتای هیبریدی به‌زودی وارد ایران می‌شود و پس از آن باید منتظر هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ باشیم که هم از نظر ظاهری و شکل و قافیه و هم از نظر مشخصات فنی تغییراتی نسبت به مدل‌های قبلی داشته است. در مطلب زیر می‌خواهیم نگاهی دقیق‌تر به هیوندای سوناتای ۲۰۱۸ داشته باشیم.

معرفی

در این سدان اندازه-متوسط، فیس‌لیفت جدید و همچنین تغییرات دیگری برای سال 2018 به چشم می خورد تا هیوندای بتواند فروش آن را – که به میان دوره رسیده است- افزایش بدهد. علاوه بر این، سوناتا ۲۰۱۸ دارای تجهیزات استاندارد جدید و یک نسخه تازه خواهد بود.

ویژگی‌های بیرونی

هیوندای با عرضه نسل ششم سوناتا و طراحی جالب آن، توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرد، اما نسل هفتم آن – که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد – چیزی بیش از یک سدان خسته‌کننده نبود. با این حال، هیوندای برای سال ۲۰۱۸ با ویژگی‌های متعدد ظاهری - مخصوصاً در قسمت جلو- می‌خواهد دوباره نگاه‌ها را به خود خیره کند. 

هیوندای آن را "جلوپنجره آبشاری مخصوص" می‌خواند و خطوط موج مانند آن تا لبه کاپوت بالا می آیند. به چهره سوناتا شکل تازه‌ای داده شده است و همچنین چراغ‌های جدیدی را به نمایش می‌گذارد. برجستگی‌های سوناتا تا پهلوهای آن ادامه دارد و به قسمت عقب ختم می‌شود. قسمت عقب بازطراحی شده و دارای چراغ‌های تیزتر است و همچنین نشان هیوندای دکمه باز کردن صندوق عقب را درون خود پنهان می‌کند. رینگ‌های جدید در ابعاد ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اینچی و همچنین دو رنگ تازه موجود هستند.

داخل کابین

داخل سوناتا جدید تغییرات زیادی نداشته است. برخی دکمه‌ها و دستگیره‌ها برجسته‌تر شده‌اند و کیفیت ساخت آن‌ها بالاتر رفته است. دسته دنده هم کمی تغییر کرده است. همچنین هیوندای بعضی از تجهیزات و فرمان را به‌روزرسانی کرده است. علاوه بر این، صندلی‌های عقب نیز به ورودی USB مجهز شده‌اند.

آپشن‌های انتخابی

هیوندای نسخه جدید SEL را معرفی کرده است که شامل صندلی برقی و گرمکن برای راننده می‌شود. در واقع یک قدم از نسخه معمولی SE بالاتر رفته است. علاوه بر SEL، نسخه های SE ،Eco ،Sport ،Sport 2.0T ،Limited و Limited 2.0T موجود هستند. هر کدام نسبت به دیگری دارای تجهیزات بیشتری هستند. برای مدل ۲۰۱۸، شاهد دی‌لایت‌های عمودی و چراغ جلوهای LED هستیم که با چرخش فرمان می‌چرخند.

درون کاپوت

برای ارائه یک اتومبیل اسپرت‌تر، مهندسان هیوندای سیستم تعلیق را به منظور پایداری بیشتر و مدیریت وزن تقویت کرده‌اند. در عین حال، واکنش و میزان فرمان‌پذیری بهبود یافته است. موتور پایه سوناتا همان موتور قبلی ۱۸۵ اسب بخاری است، اما موتور توربوشارژ نسخه Limited به سیستم تعویض دنده ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده است که جایگزین مدل ۶ سرعته می باشد. انتظار می رود که مدل جدید، چابک‌تر بوده و مصرف سوخت آن بهینه‌تر شده باشد.

ایمنی

در مدل ۲۰۱۸، سنسور نقطه کور با سیستم هشدار عقب در همه مدل ها موجود هستند؛ این تنها سدان سایز-متوسطی است که این امکانات را بدون هزینه ارائه می دهد. سیستم هشدار خروج از خط و کنترل خطوط جاده نیز در این مدل موجود خواهند بود.

فناوری

در تمامی مدل‌ها، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی به منظور تنظیمات سرگرمی-اطلاعاتی موجود است. هیوندای سیستم‌های Apple CarPlay و Android Auto را هم در اختیار راننده قرار می‌دهد. 
سیستم BlueLinnk هم اکنون توانایی ارتباط با Amazon Echo و Google Home را دارا است که به شما امکان می‌دهد برخی از تنظیمات اتومبیل را از داخل منزل اعمال کنید. ویژگی بسیار خوبی است. مثلاً در مواقعی که هوای بیرون نامناسب است، به دستیار صوتی Alexa می گویید که اتومبیل را استارت بزند و درجه دما را روی ۲۶ درجه سانتی گراد تنظیم کند تا وقتی که داخل می شوید، اتومبیل برای شما گرم شده باشد. 

شارژر بی‌سیم Qi هم به صورت استاندارد موجود است. BlueLink Connected Care، پکیج‌های راهنما و Remote هم به مدت سه سال رایگان هستند و بعد از آن باید با پرداخت هزینه از آن استفاده کنید. در سیستم navigation، شما می‌توانید بدون ثبت‌نام در رادیو HD از میزان ترافیک مطلع شوید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟