لکسوس RX200t
01/03/1396 - 15:35
شاسی بلند جدید و شیک لکسوس وارد ایران می‌شود + عکس و مشخصات
خودروهای لکسوس در ایران با استقبال و فروش خوبی همراه بودند؛ به‌خصوص مدل RX350 که هنوز هم طرفداران متعصب خود را دارد. اما خبر خوش اینکه به‌زودی مدل جدید دیگری از لکسوس به نام RX200T وارد بازار ایران می‌شود.

1606683296_1_0.gif

شاسی‌بلند RX200T ادامه و نسل چهارم RX350 است و در بسیاری از مشخصات با مدل قبلی لکسوس برابر است اما در طراحی متفاوت شده است و کمی از مشخصات طراحی سری NX لکسوس را به ارث می‌برد که باعث شده با خودرویی خشن‌، اسپرت و شیک روبرو شویم. 

مطلب پیشنهادی

نگاهی به کوچک‌ترین خودروی کیا در ایران + عکس و قیمت
پیکانتو یک هاچ‌بک دوست‌داشتنی و بامزه است

پیشرفت طراحی تنها به ظاهر نسل چهارم RX محدود نشده و با ورود به کابین آن تفاوت را احساس خواهید کرد. احتمالا با خود فکر می‌کنید داخل کابینRX350 نیز مشابه کابین NX خواهد بود اما در اشتباهید! طراحی کابین نسل چهارم RX350 کاملا جدید است و شباهت چندانی با دیگر محصولات لکسوس ندارد. لکسوس در ساخت کابین همانند گذشته از بهترین مواد ممکن استفاده کرده و تمامی تجهیزات و امکانات خودرو در دسترس راننده هستند. RX به تجهیزات ایمنی متعددی مجهز است مانند 10 ایربگ، هشداردهنده نقطه کور، سیستم پیشگیری از تصادف با قابلیت تشخیص عابرپیاده است. 

تنها نکته قابل تامل در RX200t این است که به لحاظ پیشرانه تفاوتی با برادر کوچکترش، یعنی NX200t، ندارد از این‌رو برخلاف نسل گذشته، که از پیشرانه 6 لیتری 3.5 لیتری بهره می‌برد و با استقبال خوب مشتریان ایرانی روبرو شد، ممکن است بازخورد خوبی در بازار کشورمان نداشته باشد ولی فراموش نکنیم که توربوشارژ بودنش، کیفیت بالای ساختش و حتی ظاهر متفاوتش می‌تواند همه معادلات بازار را تغییر دهد. 

کنسول میانی و کلیدهای قرار گرفته بر روی آن کاملاً تغییر کرده‌اند. دریچه‌های تهویه بزرگ‌تر شده و در بین آن‌ها یک ساعت آنالوگ زیبا قرار گرفته است. محل قرارگیری دنده نیز تغییر کرده و دیگر در کنسول اصلی قرار ندارد. در کنار دسته دنده دیگر تجهیزات خودروهای لکسس نظیر کلید پارک خودرو، حالت‌های رانندگی، حالت تعویض دنده، کنترل لمسی صفحه نمایش و غیره قرار گرفته‌اند. 

لکسوس امکان سفارش صفحه نمایش 12.3 اینچی و سیستم صوتی حرفه‌ای Mark Levinson را نیز برای مشتریان خود قرار داده است که 155 بلندگو، دو ساب‌ووفر و دو صفحه نمایش مجزا در اختیار سرنشینان ردیف عقب قرار می‌دهد. نسخه استاندارد با صفحه کیلومتر آنالوگ عرضه می‌شود و در بین نشانگر سرعت و دور موتور یک نمایشگر TFT قرار گرفته است. اما در نسخه F Sportt صفحه کیلومتر کاملاً متفاوت‌تری را مشاهده می‌کنید که در مرکز آن یک صفحه نمایش بزرگ با قابلیت‌های متعدد جاخوش کرده است.

لکسوس RX با سه رینگ مختلف عرضه می‌شود؛ یک رینگ 18 اینچی و دو رینگ 20 اینچی که رینگ‌های 20 اینچی به لطف پوشش نقره‌ای مات خود جذابیت دو چندانی دارند.

با توجه به قیمت کنونی نسل سوم RX350 باید منتظر قیمتی بین 400 تا 500 میلیون تومان برای آن باشیم. RX در بازارهای جهانی با مرسدس GLE و همچنین ب‌ام‌و X55 رقابت سرسختی دارد که از شانس خوب این ژاپنی، هیچکدام از رقیبانش در ایران حضور ندارند! نخستین سری این ژاپنی احتمالا در پاییز امسال تحویل مشتریان ایرانی می‌شود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟