پیکانتو یک هاچ‌بک دوست‌داشتنی و بامزه است
31/02/1396 - 16:15
نگاهی به کوچک‌ترین خودروی کیا در ایران + عکس و قیمت
خودروی کیا پیکانتو مدل ۲۰۱۷ وارد بازار ایران شده است. این هاچ‌بک کوچک‌ترین عضو خانواده کیا است و نسبت به نسل‌های قبلی بسیار کامل‌تر و شیک‌تر شده است. برای افرادی که می‌خواهند یک خودروی جمع‌وجور شهری خارجی بخرند، پیکانتو ۲۰۱۷ یک گزینه بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد.

1606683296_1_0.gif

پیکانتو عرضه شده در بازار ایران از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.25 لیتری با قدرت 84 اسب بخار و گشتاور 121 نیوتن متر در هماهنگی با یک گیربکس 45 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد و طبق اعلام سازنده مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی 5.6 لیتر بوده و از تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی قابل توجه پیکانتو (در نسخه فول شرکتی) می‌توان به سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، بلوتوث، پوشش چرمی غریبلک فرمان، کنترلگرهای سیستم صوتی روی فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو، کیسه‌های هوای جلو، جانبی، پرده‌ای و زانوی راننده و سامانه‌های کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، مدیریت پایداری خودرو (VSM) و کنترل ایستایی درسربالایی (HAC) اشاره کرد.

در نسل جدید پیکانتو که با کد JA شناخته می‌شود، شاهد طراحی بسیار حساب شده و در عین حال جذاب هستیم، به طوری که به جرات می‌توان گفت پیکانتو در نسل سوم به بلوغ بصری قابل اعتنایی رسیده و در مقایسه با نسل قبل طراحی و حجم پردازی بدنه آن منظم‌تر و چشم‌نوازتر به نظر می‌رسد.

فاصله بین دو محور در نسل جدید پیکانتو نسبت به نسل قبل 15 میلی متر افزایش پیدا کرده و به 2.4 متر رسیده است. درحالی که طول خودرو تغییری نداشته و همان 3.59 متر باقی مانده است که این یعنی از طول هنگ اوور جلو و عقب کاسته شده است. در نتیجه پیکانتو نسل جدید جادارتر از نسل قبل احساس می‌شود و باید به این نکته نیز اعتراف کرد که در مقایسه با نسل قبل، فضاسازی‌های بهتری در کابین انجام پذیرفته و فضایی 255 لیتری صندوق عقب با توجه به کلاس و ابعاد خودرو، رقمی مناسب و قابل قبول به حساب می‌آید.

صندلی‌های خودرو خوش ترکیب بوده و حمایت خوبی از بدن راننده و سرنشین دارند، علاوه بر این‌ها کیفیت مواد و متریال مورد استفاده در کابین نیز بهبود یافته (البته این بدین معنا نبوده که خبری از پلاستیک سخت در کابین نیست زیرا از خودرویی در این سگمنت نباید انتظارات زیاد و بیش از حدی داشت) و کیا اعداد کرده ایزولاسیون و عایق‌بندی کابین نسل سوم پیکانتو نسبت به گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای بهتر خواهد بود.

سامانه مالتی‌مدیا و صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی که در بالاترین نقطه کنسول مرکزی جلو داشبورد تعبیه شده است، به اپل کارپلی و اندرویداتو مجهز بوده و رابط کاربری روان و دلنشینی دارد. همچنین پیکانتو آپشن ترمز اضطراری خودکار (AEB) را برای اولین بار در این سگمنت ارائه می‌دهد.

هنوز نمی‌توان با قطعیت راجع به سطح تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی پیکانتو در بازار ایران صحبت کرد اما از آنجا که نماینده رسمی کیاموتورز در ایران یعنی اطلس خودرو، خودروها را در بالاترین رده تجهیزاتی به بازار عرضه می کند، وجود تجهیزاتی نظیر تهویه مطبوع اتوماتیک، بلوتوث، سانروف، سامانه ورود بدون کلید و استارتر، آینه‌های برقی گرمکن‌دار، سنسور پارک عقب همراه با دروبین دید دنده عقب، سامانه کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل پایداری الکترونیکی و ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای بسیار محتمل خواهد بود.

برخلاف نسل قبل، در نسل جدید خبری از نسخه 3 درب پیکانتو نه خواهدبود (البته این نسخه از پیکانتو مطابق انتظارات به بازار کشورمان راه نیافت) و پیکانتو در نسل جدید تنها در گونه هاچ بک پنج درب عرضه خواهد شد.

نسل جدید پیکانتو در مدل 2017 با برچسب قیمتی 85 میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟