۳ خودروی چینی پرزور
23/02/1396 - 14:25
قوی‌ترین شاسی‌بلندهای چینی در بازار ایران کدام‌ها هستند
خودروهای چینی بخش بزرگی از بازار خودروی ایران را در دست دارند و با توجه به استقبال ایرانی‌ها از شاسی بلندها، خودروهای چینی شاسی‌بلند نیز در این بازار جولان می‌دهند. در مطلب زیر می‌خواهیم قوی‌ترین شاسی‌بلندهای چینی در بازار ایران را بررسی کنیم.

1606683296_1_0.gif

قوی‌ترین شاسی‌بلندهای چینی در بازار ایران: هایما S7 توربو

پس از عرضه نمونه معمولی هایما توسط ایران­‌خودرو که با استقبال چندان گرمی در بازار مواجه نشد، این شرکت اقدام به تولید مدل توربو این خودرو کرد. مدل توربو با تغییراتی که در نمای بیرونی به وجود آمده است نسبت به مدل معمولی جذاب‌تر شده است. این تغییرات شامل تغییر در سپر و جلوپنجره، طرح جدید مه­‌شکن­‌ها، طرح جدید رینگ­‌ها، وجود پایه باربند و ... است. شایان‌ذکر است که این تغییرات صرفاً در نمای ظاهری نبوده و به قسمت داخل نیز کشیده شده است. این خودرو مجهز به آپشن­‌های مناسبی بوده ولیکن کیفیت مواد به‌کاررفته در داشبورد چندان مناسب نیست و همین امر یکی از نقاط ضعف این خودرو به شمار می‌­آید. این خودرو مجهز به موتور 1800 توربو بوده و دارای توان 170 اسب بخار است که آن را تبدیل به یکی از قوی‌ترین شاسی‌بلندهای چینی در بازار ایران کرده است. هایما توربو در سال جدید یعنی 1396 و با قیمتی حدود 94.5 روانه بازار شده است.

قوی‌ترین شاسی‌بلندهای چینی در بازار ایران: جک S5

طرح S5 با توجه به خودروی هیوندای ix35 بنا نهاده شده و می‌توان آن را یک کپی نسبتاً موفق از آن خودرو دانست. در بررسی این خودرو به‌عنوان یک خودرو مستقل می‌توان گفت که خطوط طراحی متعدد روی دماغه‌ خودرو، در کنار سپر و دیفیوزرها (ورودی هوا) نمایی متمایز به S5 بخشیده است. ترکیب قرارگیری این خطوط با دیفیوز ذوزنقه‌ای شکل بزرگ سپر در کنار چراغ‌های کشیده بافرم خاص خود و خطوط متعدد روی سپر و کاپوت نمایی جالب و البته جسور و قدرتمندی به این شاسی بلند چینی بخشیده است. داخل این خودرو نیز تا حد بسیار زیادی شبیه هیوندای ix35 است، به‌خصوص در قسمت داشبورد و کنسول میانی که به‌جز نوار باریک نقره‌ای سرتاسری که از صفحه‌نمایش و کلید‌های تنظیم کنسول میانی می‌گذرد، چراغ هشدار قرمزرنگ، دقیقاً در مرکز این نوار قرارگرفته است، در باقی قسمت‌ها این شباهت به چشم می‌خورد. جک S5 توربو با داشتن موتور 2000 سی­‌سی توربو و با تولید 176 اسب بخار توان در رده دوم قوی‌ترین شاسی‌بلندهای چینی در بازار ایران قرار می­‌گیرد. تولید 96 این خودرو با قیمتی حدود 95 میلیون در بازار معامله می‌­شود.

قوی‌ترین شاسی‌بلندهای چینی در بازار ایران: بی‌­وای‌دی سانگ

این خودرو اولین حضور خود در ایران را در نمایشگاه خودرو تهران تجربه کرد ولیکن هنوز به‌طور رسمی روانه بازار نشده است و باید تا زمان عرضه به بازار صبر نمود. این خودرو نیز مجهز به موتور 2000 سی‌سی توربو بوده و قادر به تولید به 203 اسب بخار توان است. سانگ قدرتمندترین چینی است که بازار بی‌صبرانه منتظر ورود آن است .

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟